Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن هاشمی در ابتدای جلسه شورای شهر با اشاره به بارش برف در تهران گفت: جا دارد در ابتدا از زحمات همکاران حوزه خدمات شهری شهرداری تهران و مناطق که از بامداد در حال تلاش برای بازکردن معابر و تسهیل تردد شهروندان هستند، قدردانی کنم و امیداورم این زحمات نیز در کنار بزرگنمایی مشکلات، بیطرفانه از سوی رسانه ملی انعکاس پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان در هفته‌های آینده، شاهد اوج گرفتن بحث انتخابات در کشور خواهیم بود و همانگونه که رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه اشاره کردند، کشور با تهدیدات و چالش‌های بزرگی که از سوی دولت آمریکا ایجاد شده، مواجه است و تنها مسیر پیش رو، تقویت قدرت ملی و توان کشور است، در این حوزه قطعا یکی از مهمترین معیارها، افزایش مشارکت عمومی در انتخابات و نشاط فضای سیاسی کشور در ماه آینده است گفت:  سخنان صریح رهبرانقلاب نشان داد که برای نظام، همچنان مشارکت عمومی و پرشور شدن انتخابات، اولویت نخست است و همه دستگاه‌های مسئول موظف هستند بستر ایجاد مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنند.

وی افزود: در این میان، وظیفه شورای نگهبان به عنوان نهاد ناظر و فیلتر حضور کاندیداها در رقابت‌های انتخاباتی و سازمان صداوسیما به عنوان رسانه ملی، حساسیت ویژه‌ای دارد و اگر بخشی از جامعه احساس کند که بیطرفی در تایید صلاحیتها و یا استفاده از تریبون‌های ملی، رعایت نشده است، طبعا انگیزه آنان برای مشارکت کاهش می یابد، همانگونه که با مهیا شدن زمینه انتخابات الکترونیک و تست آن در انتخابات شورایاریها، اعتماد نسبت به سلامت و دقت در شمارش آراء افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه باید عدالت و بیطرفی در فرایند بررسی صلاحیت‌ها و تخلفات انتخاباتی در هیات‌های نظارت و همچنین حضور جریانات و اشخاص در رسانه ملی، به مردم نشان داده شود تا زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم شود گفت: با توجه به تهدیدات بی سابقه و اقدامات تروریستی دولتهای آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه نظام، دلسرد کردن مردم، کم رونق کردن انتخابات و کاهش بستر مشارکت مردمی، دقیقا اقدامی است که ستون پنجم دشمن می خواهد در این شرایط حساس به جمهوری اسلامی وارد کند و همه باید مراقب باشیم که در پازل دشمن حرکت نکنیم.

هاشمی با بیان اینکه نکته دیگر اینکه براساس گزارش عملکرد ۹ ماهه شهرداری تهران، برای نخستین بار طی سالهای اخیر، شاهد افزایش چشمگیر شفافیت و بهبود شاخص‌های مالی هستیم گفت: براساس این گزارش در ۹ ماهه نخست جاری، با وجود همه مشکلات مانند رکود و تحریم و تورم در کشور و افزایش هزینه‌های جاری، میزان هزینه کرد شهرداری، ۹۲ درصد بودجه یعنی ۸ درصد کمتر از سقف تعیین شده بوده است و میزان تحقق درآمدها، ۹۹ درصد یعنی تقریبا به صورت کامل محقق شده که به معنای صفرشدن کسری بودجه و کاهش تعهدات قبلی است و بازپرداخت بدهی‌های ۷۰۰ درصد و بازپرداخت سود و تسهیلات حدود ۳۰۰ درصد نسبت به بودجه افزایش یافته که البته از نظر درصد قابل توجه اما از نظر رقم، کلان نیست و از مجموع منابع مدیریت شهری نیزشاهد حدود ۵۰ درصد درآمد پایدار بودهایم که روند روبه رشدی داشته اما باید بیشتر بهبود یابد.

۴۷۲۱۲

کد خبر 1343729

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محسن هاشمی رفسنجانی انتخابات مجلس یازدهم شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور

بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی با صدور بیانیه‌ای به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

چندی پیش، بعد از حدود ۴ سال، انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برگزار شد و اعضای شوری مرکزی جدید مسئول پیگیری امور آن شدند. اما اکنون، تنها پس از چندماه پیگیری امور، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، به عنوان مهم‌ترین نهاد نظارتی بر سازوکار‌های قانونی و عملیاتی روان‌شناسی و مشاوره ایران، چند ماهی است که اسیر بی‌نظمی و گروکشی‌های بی‌حدی شده که فرآیند کاری آن را مختل کرده است.

این اختلال تا جایی رشد داشته که هفته گذشته شوری مرکزی جدید این سازمان که پس از ۴ سال وقفه، دوباره با انتخابات تشکیل شده بود فعالیت خود را متوقف کردند تا دوباره، بی‌نظمی حاکم بر فضای روان‌شناسی کشور شود.

این ماجرا متأثر از فشار‌های بسیاری است که از سمت شوری مرکزی چهارم این سازمان بر شوری مرکزی پنجم ایجاد شده بود و همچنان ادامه دارد. فشار‌هایی که از ادعای نقض کردن قانون در انتخابات سازمان نظام و مردود بودن نتایج آن نشأت گرفته بود. ادعا‌هایی که هیچ گاه دقیق و روشن بیان نشدند و هیچ زمانی هم از سمت شوری مرکزی پنجم پاسخی به آن‌ها داده نشده و فضای روان‌شناسی و مشاوره کشور را در ابهام فرو برده است.    

بسیج دانشجویی دانشکدگان روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های بزرگ شهر تهران، به مناسبت روز روان‌شناس و مشاور، برای رفع سوءتفاهم‌ها و روشن کردن موضوع از هر دو گروه دعوت می‌کند تا در یکی از روز‌های هفته‌ی آتی، در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گرد هم جمع شوند و در محیطی دانشگاهی و به دور از حواشی به دانشجویان و دغدغه‌مندان این فضا پاسخ‌گو باشند. امید است که بتوان با روشن و شفاف شدن موضوع، گره از کار این سازمان گشود.  طبیعی است که عدم شرکت شوری مرکزی چهارم و شوری مرکزی پنجم، به معنای شانه خالی کردن از بار مسئولیت و بی‌احترامی به افکار عمومی و دانشجویانی است که دغدغه روان‌شناسی کشور را دارند.

پی‌نوشت: در صورت اعلام حضور گروه‌های مذکور، جزئیات برگزاری برنامه متعاقباً اعلام می‌شود. 

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران 
بسیج دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبایی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا

دیگر خبرها

  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • اولین واکنش دولت رئیسی به ضرب الاجل اقتصادی قالیباف
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند