Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: بنابر گزارش‌ها خسارت برای کشاورزان و باغداران جدی است و در این زمینه ما برآوردها را به وزارت کشور منعکس کردیم.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی که به منظور بازدید از خسارت سیل اخیر به سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران در چابهار اظهار کرد: امروز با همراهی رئیس‌جمهور به این استان سفر و از منطقه دشتیاری بازدید کردم و فرصتی دست داد تا در مناطقی با کشاورزان به‌صورت مختصر صحبت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مدت یک و نیم ماه گذشته نیز سفری به سیستان و بلوچستان داشتم، افزود: در آن سفر نیز از مناطق کشاورزی و پروژه آبیاری این استان بازدید کردم و جلساتی هم در این خصوص با همکاران داشتم.

کشاورز با تأکید بر اینکه سعی می‌کنم در زمان سیل در منطقه حضورداشته باشم، یادآور شد: در سیل استان گلستان ۲ بار و در سیل استان خوزستان ۳ بار در منطقه حاضر بودم.

وی با اشاره به سفر خود همراه با رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل مشکلات کاری و هماهنگی با سفر رییس‌جمهور، امروز به همراه سه نفر از معاونین وزارت جهاد کشاورزی در منطقه حاضر شده‌ام و معاونین وزارت جهاد کشاورزی از منطقه بازدید و گزارش‌هایی را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بنابر این گزارش‌ها خسارت برای کشاورزان و باغداران جدی است و در این زمینه ما برآوردها را به وزارت کشور منعکس کردیم.

وی افزود: قطعاً دولت برآورد خسارت را بررسی و از طریق ستاد بحران اقدامات لازم را انجام خواهد شد و من نگرانی از این بابت ندارم.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی در پایان به کشاورزان خاطر نشان کرد: برای کشت محصولاتی نظیر سورگوم، ذرت و ماش بذر مورد نیاز آماده شده و در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان سیلاب کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران