Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@03:16:55 GMT

مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۳۴۸۱

مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس برگزار می شود

پول نیوز - اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد پس فردا در داووس آغاز به کار خواهد کرد.

 

به گزارش پول نیوز، مجمع جهانی اقتصاد به میزبانی شهر داووس سوئیس از پس فردا آغاز به کار خواهد کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و رئیس اسبق صندوق بین المللی پول، گرتا تاننبرگ، فعال سوئدی محیط زیست و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از جمله مهم ترین سخنرانان حاضر در این اجلاس خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق اعلام پایگاه خبری مجمع جهانی اقتصاد، اجلاس امسال در هفت مبحث اصلی: آینده سالم، راهکارهای محافظت از کره زمین، کسب و کار بهتر، مسائل ژئوپلتیکی، جامعه و آینده کار، اقتصادهای عادلانه تر و تکنولوژی کالاها متمرکز خواهد شد.

در مجموع ۷۷۴ نفر در طول برگزاری این اجلاس سخنرانی خواهند کرد. هم‌چنین بیش از ۳۰۰۰ نفر از ۱۱۷ کشور در این اجلاس حضور خواهند یافت که در بین آن‌ها ۵۳ رئیس جمهور و نخست‌وزیر نیز حضور خواهند داشت.

این پنجاهمین سالی است که اجلاس داووس برگزار می‌شود.

قرار است دونالد ترامپ که احتمالا به همراه استیون منوچین، وزیر خزانه داری و ایوانکا ترامپ، دخترش در این اجلاس حضور یابد، روز سه شنبه سخنرانی داشته باشد.

اظهارات وی در خصوص جنگ تجاری با چین که این هفته پس از هفده ماه اختلاف سرانجام به حل و فصل خود نزدیک شد و نخست وزیر چین به همراه ترامپ فاز نخست توافق را امضا کرد و هم‌چنین روابط تجاری با اتحادیه اروپا برای بازارهای مالی اهمیت زیادی خواهد داشت.

اخیرا به دلیل مسائل مختلفی از جمله تهدید آمریکا به اعمال تعرفه روی محصولات اروپایی، طرح مالیات بر درآمد شرکت های دیجیتالی در فرانسه و تحریم خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا، روابط دو متحد اقیانوس آتلانتیک دچار مشکل شده است.

مساله برگزیت نیز از دیگر مسائل مهمی خواهد بود که انتظار می‌رود در طول اجلاس داووس به آن پرداخته شود. پس از سه سال اختلاف نظر قرار است سرانجام انگلیس در پایان این ماه (۱۲روز دیگر) از اتحادیه اروپا خارج شود، هر چند که احتمالا یک دوره گذار یک ساله برای رسیدن به یک روابط متوازن بین اتحادیه اروپا و انگلیس در نظر گرفته خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سوئیس پول نیوز صندوق بین المللی پول اقتصاد جهانی خزانه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند

عصر ایران - در مجمع عمومی‌انجمن که روز سه شنبه گذشته با حضور اعضای انجمن صنفی و نماینده وزارت کار برگزار شد، هیات مدیره انجمن ضمن ارائه گزارشی از فعالیت انجمن، انتخابات اعضای جدید هیات مدیره را برگزار کردند.

در انتخابات برگزار شده، از میان کاندیداهای هیات مدیره، آقایان شاملو(ورزش۳)با ۱۲ رأی، فاتح(سیتنا)با ۱۱ رأی، امیری(تابناک)با ۱۰ رأی، نادعلی(جماران)با ۹ رأی و بربریان(اعتدال)با ۸ رأی بعنوان اعضای اصلی و خانم اسکندری(پارسینه)با ۷ رأی و آقای مقدم(الف)با ۵ رأی بعنوان اعضای علی البدل هیات مدیره این انجمن صنفی انتخاب شدند.

گفتنی است آقایان عباسی و جعفری نیز بعنوان بازرس اصلی با رأی مجمع انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ