Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه ــ‌ رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حج تمتع سال آتی جلوه‌ای از معنویت و همدلی ملت ایران که نماد استقامت در برابر استکبار جهانی است و اتحاد امت اسلامی خواهد بود.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت، روز دوشنبه، 30 دی‌ماه، در جریان دیدار مسئولان حج با رهبر معظم انقلاب، طی ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در حوزه‌های مسئولیت خود، گفت: حج تمتع سال آتی جلوه‌ای از معنویت و همدلی ملت ایران که نماد استقامت در برابر استکبار جهانی است و اتحاد امت اسلامی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدیان افزود: عملیات حج 98 هم در نهایت همدلی و همراهی بخش‌های مختلف توأم با عزت و اقتدار حجاج ایرانی و نظام جمهوری اسلامی برگزار شد.

وی بیان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر مراسم حج تمتع در سال آتی هم برنامه‌ها بر مبنای آسیب‌شناسی حج 98 با توجه و تمرکز بر ظرفیت‌های دانایی و تجربه، تدوین و طبق زمان‌بندی انجام شده، اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: مذاکرات رسمی برای حج سال 99 یک ماه قبل با طرف عربستانی به انجام رسید و مطالبات، مشکلات و ملاحظات خود را به آن‌ها اعلام کردیم و با توجه به این مباحث و نیز نظرات طرف مقابل توافق‌نامه امضا شد.

وی توضیح داد: در حج امسال هم با توجه به نگاه حاکمیتی نظام به موضوع حج، علی رغم افزایش نرخ ارز در کشور با حمایت‌های رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور(رئیس شورای عالی حج و زیارت) و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی بانک مرکزی در محاسبه نرخ ارزِ عملیات حج، مساعدت قابل توجهی شد و زائران با نرخ مناسب‌تری موفق به تشرف شدند.

وی ابراز امیدواری کرد در حج سال 99 نیز این رویه با توصیه رهبر معظم انقلاب و عنایت رئیس جمهوری ادامه یابد.

رشیدیان از جمله چالش‌های جدی در حج سال 98 را مربوط به حوزه حمل و نقل هوایی و مسئله فشار عربستان سعودی در افزایش قیمت بلیط هواپیما و عدم صدور مجوز حضور برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی دانست و گفت: در نهایت شرکت هواپیمایی «ایران ایر» با حضور مؤثر و درخشان و همراهی در جلوگیری از افزایش قیمت بلیط، اقتدار و توانمندی عرصه صنعت هوایی کشورمان را یکبار دیگر به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: در حج امسال برنامه‌های ایمن‌سازی سفر، شناسایی مخاطرات و مراقبت و خدمت‌رسانی مناسب هیئت پزشکی از حجاج آسیب‌پذیر، تأمین تسهیلات رفاهی و کنسولی برای زائران با جلب مشارکت طرف‌های عربستانی در همه زمینه‌ها به خوبی اجرایی شد.

وی ادامه داد: در عین حال برخی مشکلات و ملاحظات نیز مستند سازی و به مسئولان عربستان منعکس شد.

وی از دیگر اقدامات مؤثر در حج امسال را استفاده از برنامه‌های هوشمندسازی عملیات اجرایی با هدف بکارگیری فناوری‌های نوین برای مدیریت بهتر عملیات و تسهیل خدمت‌رسانی به حجاج در حوزه‌های حمل و نقل، اسکان و امداد در مکه و مدینه و ایام تشریق بیان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا قر قرآن حج و زیارت حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر

محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره  در کرمان پس از ۹ سال امروز انجام شد.

وی افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز از ایستگاه پروازی کرمان انجام شد.

وی بیان داشت: مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است