Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@04:49:10 GMT

تشکیل ۸۵ پرونده بهداشتی در مهاباد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۵۸۶۴

تشکیل ۸۵ پرونده بهداشتی در مهاباد

آغاز سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در طول سالجاری بیش از ۱۸۰۰ نوبت بازرسی بهداشتی از عرضه فرآورده خام دامی کبابی‌ها، قصابی‌ها و رستوران‌های سطح شهر صورت گرفت که در این زمینه ۸۵ پرونده به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بازرسی‌های صورت گرفته به منظور حفظ سلامت شهروندان و نظارت بر بهداشت بوده است، افزود: در نتیجه این بازرسی‌ها حدود ۶ و نیم تن انواع فرآورده‌های خام دامی کشف و ضبط شد.

آغاز اضافه کرد: این میزان فرآورده خام به دلیل تاریخ منقضی بودن و رعایت نکردن شرایط نگهداری در شهرستان مهاباد معدوم سازی شد.

او ادامه داد: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان یا شهرستان‌های مبدا باشد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد تصریح کرد: همچنین در این مدت دو خودرو حمل غیر مجاز مرغ زنده و ۸ مغازه مرغ فروشی با همکاری نیروی انتظامی توقیف شد.

آغاز از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

او از شهروندان همچنین خواست از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در این شهرستان ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه دامپزشکی فرآورده خام دامی بازرسی و نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام پور ضرب اظهار کرد: ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خلال اجرای طرح نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز ضبط و معدوم سازی شد.

وی افزود: در این طرح در مجموع از ۴۴۴ مورد بازدید از واحدهای صنفی عرضه فراورده‌های خام دامی و رستوران‌ها و … که ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی ضبط و معدوم و همچنین ۳ متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

پور ضرب ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های مرتبط در بازدیدهای مشترک، به نقش بی بدیل دامپزشکی در عرضه فرآورده‌های خام دامی اشاره و بیان داشت: نظارت بر فرآورده‌های خام دامی به عنوان پایه اصلی در تأمین سلامت پروتئین خانوار بسیار با اهمیت است که با تلاش‌های شبانه روزی پرسنل دامپزشکی محقق می‌شود.

کد خبر 6086309

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا