Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلاح طلبان حاضرند بر همه داشته های ایران چوبِ حراج بزنند تا بلکه رضایت خاطر کدخدا! را به دست آورند! در این میان حتی از پاگذاشتن روی خون حاج قاسم سلیمانی نیز شرم نمی کنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** نباید شهادت سردار سلیمانی،مانع کاهش تنش با آمریکا شود

«احمد نقیب زاده» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «رفتار غیرقانونی و برخلاف عرف بین‌المللی مبنی بر ترور سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها افکار عمومی را جریحه‌دار کرده و تبعاتی در پی خواهد داشت اما معتقدم دیپلماسی با نظر به شرایط و واقعیت‌ها جریان می‌یابد. می‌دانیم که سردار سلیمانی در منطقه مانعی بر سر راه منافع آمریکا و سربازان این کشور در منطقه خاورمیانه بود و ضدیت آمریکایی‌ها با چنین چهره‌ای جای تعجب ندارد، اما در نهایت می‌توان انتظار داشت با پدید آمدن زمینه‌هایی و با گذشت زمان کاهش تنش اتفاق بیفتد. بحران میان دو کشور در روابط بین‌الملل، هرچند عمیق اما نمی‌تواند دائمی باشد. جایی که منافع ملی و کلان یک کشور ایجاب کند، امکان تغییر در برخی سیاست‌ها وجود دارد. به عقیده من نباید برای همیشه راه‌های کاهش تنش را مسدود فرض کرد».

نقیب زاده در ادامه گفت:«سیاست ایران در پرونده هسته‌ای مبنی بر کاهش گام‌به‌گام تعهدات برجامی که در نهایت منجر به برداشتن گام پنجم و کنار گذاشتن همه تعهدات در حوزه فنی برجام شد، کشورهای اروپایی را دچار نگرانی و هراس کرده است...فکر می‌کنم هنوز این امکان وجود دارد که با تلاش کشورهای اروپایی، به حد واسطی رسید که هم ایران به غنی‌سازی خود ادامه دهد و هم شرایط دیگر در نظر گرفته شود. به هر حال گاهی وضعیت اقتصادی خود را در تصمیم‌گیری‌ها نشان می‌دهد».

طیف اصلاح طلب اصرار دارد که بلندگوی دولت تروریست آمریکا در ایران باشد. حالا تفاوتی ندارد که اوبامای دموکراتِ مودب! و باهوش! در کاخ سفید باشد، یا ترامپِ جمهوری خواهِ دیوانه و مزاحم. اصلاح طلبان اصرار دارند که بلندگوی دولتی باشند که داروی کودکان ایرانی و بیماران خاص را تحریم کرده است، دولتی که دانشمندان هسته ای ایران را ترور کرده است، دولتی که دانشمندان ایرانی را گروگان می گیرد.

دولتی که حامی درجه یک گروهک های تروریستی منافقین، داعش، الاحوازیه، جندالشیطان و...است. دولتی که صراحتا اعلام کرده است که «باید به مردم ایران گرسنگی داد تا در مقابل ما تسلیم شوند». دولتی که هرگاه در کشور آشوب و اغتشاشی ایجاد می شود و مردم دچار مشکل می شوند، با ذوق زدگی از آن حمایت می کند.

نکته قابل توجه اینجاست که حتی اقدام جنایتکارانه و تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی نیز طیف اصلاح طلب را از خواب غفلت بیدار نکرده است.

هنوز مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار نشده بود، که «شهاب الدین بی مقدار» نمانیده اصلاح طلب مجلس در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت:«پیشنهاد من، خویشتن‌داری و مذاکره بین ایران و آمریکا است»!

پس از آن «علی شکوری راد» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و از فعالین اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد، بین «انتقام» و «وعده انتقام» تفکیک قائل شد و به‌طور تلویحی گفت، «بلوف» زدن بهتر از «عمل کردن» است!

شکوری راد تاکید کرد:«باید بدون توجه به هیاهوی تندروها و ترغیب آنها به تعجیل در واکنش، خویشتن‌دارانه بر وعده انتقام سخت تأکید کرد و این سرمایه نمادین (شهید حاج قاسم سلیمانی) را با عصبانیت و به‌پای انتقام‌جویی محض تباه نکنیم»!

اصلاح طلبان حاضرند بر همه داشته های ایران چوبِ حراج بزنند تا بلکه رضایت خاطر کدخدا! را به دست آورند! در این میان حتی از پاگذاشتن روی خون حاج قاسم سلیمانی نیز شرم نمی کنند.

** علی مطهری: افراد سهل‌انگار نسبت به احکام دین،باید در مجلس نماینده داشته باشند

«علی مطهری» در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «تمام حرف ما این است که باب اظهارنظر و آزادی بیان نباید بسته شود ولی اینها(شورای نگهبان) می‌گویند شما باید نظر رسمی حکومت را تکرار کنید هرچند قبول ندارید و آن را خلاف قانون اساسی می‌دانید و هرچند در عمل به خاطر مصلحت اسلام و کشور تابع هستید و صرفا برای اصلاح امور اظهارنظر می‌کنید. مشکلی که شورای نگهبان با سرایت دادن نظارت استصوابی به اظهارنظرها ایجاد کرده ناشی از همین فکر است».

مطهری در ادامه نوشت:«حتی افراد سهل‌انگار نسبت به احکام دین و حتی افراد مخالف نظام باید در مجلس نماینده مورد علاقه خود را داشته باشند».

علی مطهری در روزهای گذشته نیز در اظهارنظری عجیب گفته بود:«کسانی که نظام را قبول ندارند،باید در مجلس نماینده داشته باشند».

یک نماینده تراز انقلاب اسلامی باید همزمان ویژگی هایی همچون پایبندی به احکام اسلام، تقوا و تدین، پایبندی به نظام و قانون اساسی، صداقت، امانت، انقلابی بودن، اهتمام به امور مستضعفین، روحیه مبارزه با راحت طلبی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری، عدم وابستگی و تمایل به نظام سلطه، پایبندی به وحدت و انسجام ملی، شجاعت، بصیرت و بینش سیاسی، برنامه داشتن، اهتمام در قانونگذاری و نظارت، ساده لوح نبودن، دارای نگاه کلان ملی، بهره مندی از نظر کارشناسی، مردمی بودن و...را دارا باشد.

مجلس شورای اسلامی «ریل گذارِ حرکتِ دولت» است. با توجه به اینکه اکنون ما در میانه یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمن و در رأس آن آمریکا هستیم، اقدامات مجلس باید نماد خودباوری، استکبارستیزی و مردم سالاری باشد.

**ظریف به اروپا هشدار داد،اصلاح طلبان ناراحت شدند

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: «محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران که روز گذشته برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس رفته بود، در گفت‏و‏گویی با خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:"اظهارات اروپایی‌ها وجه قانونی ندارد و اگر آنها اقدام دیگری انجام دهند، طبق نامه رئیس‌جمهوری در اردیبهشت ۱۳۹۷، موضوع خروج ایران از NPT مطرح می‌شود".».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«اجرای مکانیسم ماشه و...بازگشت تحریم‌های بین‌المللی، کار را برای ایران دشوار ساخته و گزینه‌های مطلوب طرف مقابل آن‏چنان با خط قرمزهای ایران پیوند خواهد خورد که بعید به نظر می‌رسد منجر به شروع مذاکرات شود، چه برسد به آنکه توافقی نیز از قبل آن حاصل شود. لذا در این شرایط برجامی وجود نخواهد داشت و خروج ایران نیز از NPT بار دیگر تمامی معادلات و مذاکرات پنج سال گذشته را به نقطه سر خط بازمی‌گرداند».

اکنون ۲۰ ماه است که آمریکا به صورت رسمی و اروپا نیز به صورت عملی از برجام خارج شده است.

در بخشی از قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» مصوب مجلس شورای اسلامی- مهر ۹۴- تاکید شده است که «دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو مؤثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده و یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی‌سازی کشور به یکصد و نود هزار سو افزایش یابد».

متاسفانه دولت آقای روحانی در عمل به ۲۸ شرط ابلاغی در اجرای برجام دچار قصور و تقصیرهای فراوان شد. با اینحال اصلاح طلبان حتی هشدارهای زبانی دولتمردان علیه اروپا را نیز برنمی تابند و آن را تنش زا جا می زنند.

کارشناسان و صاحبنظران بارها تاکید کرده اند که علت اصلی بی عملی اروپا، اطمینان از «ماندن در برجام به هر قیمت» توسط دولت روحانی است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا ویژه های مشرق شورای نگهبان دولت آقای روحانی سردار حاج قاسم سلیمانی پرونده هسته ای امریکا علی مطهری قانون اساسی ویژه های مشرق انقلاب اسلامی روزنامه اعتماد شکوری راد الاحوازیه داعش مجلس محمدجواد ظریف سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی علی شکوری راد مجلس شورای اسلامی کاخ سفید آمریکا ویژه های مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سردار سلیمانی در آئین گرامیداشت واقعه صحرای طبس در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ گفت: آمریکا با هدف سلطه گری شکل گرفته و در خدمت صهیونیست هاست.
وی افزود: تمام مراکز قدرت در اختیار صهیونیست هاست و کارخانجات تجهیزات نظامی در دست صهیونیست هاست و رسانه‌های بزرگ هم مربوط به صهیونیست هاست.
سردار سلیمانی افزود: از ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ملت ایران تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است و افتخارات بزرگی آفریده است.

وی با بیان اینکه در واقعه طبس شن‌ها مامور خدا گشتند گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را آمریکایی‌ها پشتیبانی کردند و آمریکا جنایت کار بزرگی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور افزود: عملیات وعده صادق یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها علیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که با صلابت اجرا شد و جهان اسلام بعد از این عملیات مورد تکریم قرار گرفت.
سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مفهومی برای تحول بود افزود: مردم مظلوم غزه بیش از ۶ ماه است بدون سلاح مقاومت می‌کنند و تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب شکل خواهد گرفت و به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد.

وی گفت: خداوند متعال انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند تا زمینه نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است