Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@03:15:34 GMT

سنای آمریکا قوانین استیضاح ترامپ را تأیید کرد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۷۹۶۰

سنای آمریکا قوانین استیضاح ترامپ را تأیید کرد

 سناتور‌های آمریکایی با ۵۳ رای موافق به ۴۷ رای مخالف، امروز (چهارشنبه) قطعنامه مربوط به تعیین قوانین اساسی محاکمه برای استیضاح ترامپ را تصویب کردند. این قطعنامه از سوی میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا و بعد از آن مطرح شد که جمهوریخواهان این مجلس چندین طرح دموکرات‌ها به هدف کشاندن شاهدان بیشتر و طرح اسناد و مدارک بیشتر در فرآیند محاکمه را رد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جمهوریخواهان سنا با رای دادن به تصویب این قطعنامه به نوعی جلوی تلاش دموکرات‌ها با هدف احضار شاهدان بیشتر به فرآیند محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ و همچنین مطرح کردن اسناد و مدارک بیشتر در این فرآیند را گرفتند.

این رای‌گیری به نخستین روز از روند جلسات استماع در مجلس سنای آمریکا به هدف پیشبرد فرآیند استیضاح رئیس جمهور این کشور پایان داد. روز اول این فرآیند که ماراتونی ۱۳ ساعته بود مربوط به تعیین قوانین حاکم بر محاکمه برای استیضاح ترامپ بود. سنای آمریکا بعد از تصویب مقررات جدید استیضاح، ادامه جلسه خود را به ساعت ۱۳ به وقت محلی موکول کرد.

قعطنامه مذکور اجازه می‌دهد به اصطلاح "مدیران" مجلس نمایندگان آمریکا برای فرآیند محاکمه برای استیضاح ترامپ که در واقع در نقش دادستان را در این فرآیند دارند اواخر امروز (چهارشنبه) استدلال‌های اولیه خود را مطرح کرده و در عین حال بحث درباره فراخواندن شاهدان را تا اواسط محاکمه به تاخیر می‌اندازد. برخی سناتور‌های جمهوریخواه گفته‌اند که ممکن است در آن زمان نظرشان در قبال مخالفت با احضار شاهدان بیشتر تغییر یابد.

جمهوری‌خواهان سنا با عقب‌نشینی از موضع خود برای جمع کردن جلسه ۲۴ ساعته مباحثه در فقط دو روز، آن را در ۷۲ ساعت پخش کردند، اما این مصوبه بدان معناست که دادرسی استیضاح ترامپ بیشتر طبق شرایط آن‌ها پیش خواهد رفت نه دموکرات‌ها.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، قوانین پیشنهادی برای استیضاح ترامپ بسیار به قوانین مورد استفاده در محاکمه بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا شباهت دارد. اگرچه تفاوت‌های جزیی در آن‌ها دیده می‌شود، اما ساختار اصلی این مقرات بسیار شبیه مقررات ۱۹۹۹ است که برای کلینتون تدارک دیده شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: استیضاح ترامپ سنای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هم برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟

به گزارش صدای ایران،روزنامه کیهان نوشت: بسیاری از دانشگاه‌های جهان حتی در آمریکا و اروپا در مورد نوع پوشش و آرایش دانشجویان قوانین سختگیرانه وضع کرده و آنها را از پوشیدن لباس‌های نامتعارف و محرک یا آرایش و استفاده از وسایل زینتی غیرمعمول و حتی رفتار‌های نامتناسب با شأن دانشجویی به شدت منع نموده و بعضاً دانشجویانی که قوانین مذکور را رعایت نکنند، اخراج می‌کنند. چرا در کشور ما مسئولان ذی‌ربط تاکنون قوانین لازم در این زمینه را اجرا نمی‌کنند؟


دیگر خبرها

  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هم برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد