Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:48:13 GMT

۳۰ هزار نفر در کرمانشاه عضو کانون‌های مساجد هستند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۸۵۸۷

۳۰ هزار نفر در کرمانشاه عضو کانون‌های مساجد هستند

ایسنا/کرمانشاه مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه از عضویت ۳۰ هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

حجت الاسلام افشین کلات پور در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۵۶۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان، اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر در این کانون ها عضویت دارند و از فعالیت های گسترده فرهنگی، هنری، قرآنی، آموزشی، کتابخانه ای، ورزشی و اردویی کانون ها بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با بیان اینکه ۶۰ درصد از این کانون‌ها روستایی و مابقی شهری هستند، خاطرنشان کرد: نیمی از کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در مناطق اهل سنت قرار دارند.

وی از حضور فعال و گسترده کانون ها در تمامی مناطق اهل سنت، تشیع و اهل حق استان خبر داد و افزود: کانون های فرهنگی هنری در هر منطقه‌ای که وارد شده‌اند منشاء خیر و برکت بوده و به فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت امام جماعت در مساجد غنا بخشیده‌اند.

کلات پور در ادامه با اشاره به اجرایی شدن طرح "فهما" در سراسر کشور، اولین رویدا ملی فهما را فرصتی برای برجسته کردن خدمات بی شمار و اثربخش کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و افزود: استان کرمانشاه علی رغم از بین رفتن زیرساخت کانون ها در شهرستان های آسیب دیده در زلزله آبان ماه 1396 با کسب بیش از یک میلیون و 400 هزار امتیاز در این طرح در رده استان های میانی کشور قرار دارد.

وی توزیع عادلانه امکانات، حمایت های خاص و معرفی شایسته کانون های فرهنگی هنری در زیست بوم مجازی بچه های مسجد(فهما) را ابتکاری ارزشمند خواند که در آینده نزدیک شتاب قابل توجهی به پیشرفت و اعتلای فرهنگی جامعه خواهد بخشید.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری کانون های مساجد در استان را موجب تسریع بخشیدن به این روند رو به رشد دانست و تصریح کرد: جذب بیش از پیش جوانان به مساجد، رونق بخشیدن به این پایگاه های امن دینی و کمک به توسعه و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی با پشتوانه برنامه های اثرگذار فرهنگی و هنری در کانون ها از مهمترین دغدغه های ما است.

وی همچنین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص احیای جایگاه مساجد با بهره گرفتن از توان کانون های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: حمایت و همراهی مسئولان ارشد استان که در رأس شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار دارند و همچنین اعضای این شورا که بر اهمیت و تاثیرگذاری کانون ها باور دارند، نوید افقی روشن را می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه کانون مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌، مسابقه «دوست فلسطینی من» با هدف تقویت حس انسان‌دوستی، همدلی و همبستگی با کودکان فلسطینی و اعلام انزجار از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی، در دو بخش نقاشی و نامه‌نگاری توسط کانون پرورش فکری کشور برگزار شد.

بر این اساس؛ در بخش نامه نگاری، فاطمه طالشی از مرکز فرهنگی هنری تنکابن و آیناز جنت علیپور از مرکز فرهنگی هنری کتالم به عنوان برگزیده کشوری تقدیر شدند. 

۶۵ اثر در دو بخش نقاشی و نامه‌نگاری به مرحله‌ی پایانی این مسابقه راه پیدا کردند که از این تعداد، ۱۵ اثر در بخش نقاشی و ۱۵ اثر در بخش نامه‌نگاری به عنوان برگزیده اعلام شده است.

در مجموع حدود ۸۰۰ اثر در بخش نقاشی و ۷۵۰ اثر در بخش نامه‌نگاری به دبیرخانه این‌رویداد ادبی و هنری ارسال شده بود.

کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال از سراسر کشور برای شرکت در این مسابقه آثار خود را به مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی