Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با بیان اینکه ایجاد بیش از 300 هزار شغل توسط 4 هزار شرکت دانش‌بنیان امیدوار کننده است، گفت: جوانان خلاق و نوآور بزرگ‌ترین سرمایه برای مقابله تحریم های ظالمانه‌ی دشمنان است.

مهندس «سیدغلامرضا حسینی» در نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای فضای مجازی بسیج ، اظهار کرد: رشد استفاده از فضای مجازی فرصت‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال و کسب و کارهای نوین پیش روی ما گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شالوده اصلی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت:  در مقابل اقتصاد دانش‌بنیان اقتصاد مبتنی بر نفت وجود دارد و تاکنون نیز موجب شده تا آن گونه که باید به نوآوری و دانش توجه نشود چون در این نوع اقتصاد، اشتغال و ابتکارات مبتنی بر دارایی‌ها و اعتبارات اقتصادی و پول موجود در کشور بوده است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی ادامه داد: در جامعه‌ای که اقتصاد آن متکی به نفت باشد، ارتباط چندان معناداری بین دانشگاه‌ها و کارخانه‌ها ایجاد نمی‌شود و صنعت شکل نمی‌گیرد و  فقط کارخانه‌ها متولد می‌شوند و نوآوری و خلاقیت جایگاه مناسبی ندارد، به همین دلیل صنایع اقتصادی ما وابسته به تکنولوژی‌های بیگانه است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام تصریح کرد: در اقتصاد دانش‌بنیان اقتصاد مبتنی بر دانش است و نوآوری جایگاه بالایی دارد و همه مسائل با دانش حل می‌شوند و دانش محور کسب و کار قرار می‌گیرد و ارزش‌آفرینی می‌کند و توسعه‌ی پایدار را به ارمغان می‌آورد.

حسینی گفت : دانش‌آموختگان در جامعه دانش‌بنیان، دنبال کار دولتی نیستند ، بلکه دنبال این هستند که با نوآوری و ایده کاری را انجام دهند که مبتنی بر کارآفرینی شود و خوشبختانه امروز جامعه از ایده جوانان استقبال و دانشگاه ارتباط منطقی و خوبی را با صنعت برقرار کرده است اما تا رسیدن به نقطه‌ی مطلوب در این عرصه فاصله داریم و امروز از هر 820 مقاله که منتشر می‌شود یک ثبت اختراع بین‌المللی داریم، در صورتی که این آمار در کشور ژاپن به ازای هر مقاله یک اختراع ثبت می‌شود که باید به دنبال حل این مشکل باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید طوری حرکت کنند که به جای اینکه منتظر بودجه دولت باشند باید با فناوری و نوآوری هم درآمدزا باشند و هم ثمره کار دانشگاه‌ها به مردم برسد، تصریح کرد: در تحریم ظالمانه آمریکا و اروپا متوجه شدیم که پول نفت نمی‌تواند مشکل ما را حل کند و همین جوانان هستند که با نوآوری و خلاقیت کارهای بزرگی را انجام دهند و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

حسینی با قدردانی از برگزاری چنین رویدادی در استان توسط سپاه امیرالمومنین(ع) ، آن را فرصتی بسیار مناسب برای ایده‌پردازی جوانان عنوان و تصریح کرد: نامگذاری سال‌ها با مضامین اقتصادی و   اقتصاد مقاومتی در سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری هم رسالت‌های بزرگی را فراوری ما قرار داده و هم موجب اتفاقات بسیار  خوبی در کشور شده است.

وی گفت: در زمینه جذب دانشجو جزء 10 کشور اول هستیم و 4 میلیون و 500 هزار نفر دانشجو داریم که ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی است و به لحاظ تولید علم در رتبه 15 هستیم و وجود 43  پارک‌ علم و فناوری که با تعداد پارک‌های بزریل، چین و اسپانیا برابری می‌کند و ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: آمارهای اخیر نشان می‌دهد، با هزینه‌ی 10  هزار میلیارد تومان ، 300 هزار شغل ایجاد شده  ولی 4 هزار شرکت دانش‌بنیان بیش از 300 هزار شغل ایجاد کرده‌اند که امیدوار کننده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با اشاره به افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی در جهاددانشگاهی که با حمایت وزارت ورزش و جوانان ایجاد شده، گفت: امیدواریم ایده‌های علاقمندان و ایده‌پردازان هدایت و دغدغه‌های نظام برآورده شود و به کوته نظرانی که فکر می‌کنند تحریم موجب خستگی جوانان ما می‌شود نشان دهیم می‌توانیم بر دشمنان این مرزو  بوم پیروز شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاوت قابل توجه میان ظرفیت تولید و مصرف در دو فصل زمستان و تابستان از ویژگی‌های مهم صنعت برق در کشور است که همین موضوع زمینه را برای تبادل برق با کشور ترکیه به عنوان یکی از همسایه‌های راهبردی کشور توجیه پذیر می‌کند و به گفته نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با توجه به ۹۰ هزار مگاوات نیروگاه نصب‌شده در کشور این فرصت وجود دارد تا از ظرفیت تولید برای صادرات در زمان‌های غیرپیک استفاده شود.

حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، اظهار کرد: ۹۰ هزار مگاوات نیروگاه نصب‌شده در کشور وجود دارد و در زمان‌های غیرپیک می‌توان صادرات داشت. در زمستان مصرف برق کشور به ۴۰ هزار مگاوات می‌رسد.

نیاز به بهبود شبکه‌های توزیع برق برای افزایش صادرات

صالحی گفت: در تولید و چرخه توزیع برق، شرکت‌های ایرانی توانسته‌اند کمبود‌ها را جبران کنند و در بحث تبادل با کشور‌های دیگر نیاز است که بخشی از شبکه‌های توزیع بهبود یافته و خط انتقال ایجاد شود.

نیاز شبکه برق به ایجاد خطوط انتقال جدید در سمت کردستان عراق، پاکستان و افغانستان

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: خطوط انتقال جدیدی باید در سمت کردستان عراق، پاکستان و افغانستان ایجاد شود که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

وی ادامه داد: دولت منابع مالی چندانی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید ندارد و بخش خصوصی برای انجام سرمایه‌گذاری پیشنهاد انجام صادرات را مطرح کرده است.

صالحی عنوان کرد: البته صادرات انرژی اکنون در انحصار دولت است و این شرایط اجازه نمی‌دهد تا نواقص و کاستی‌های موجود در شبکه کاهش یابد. دولت باید در کنار شرایطی که خود دارد از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های صاحب ایده‌های نوین افزایش راندمان تولید را برای صادرات برق استفاده کند و این بخش امکان بالایی برای کمک به توسعه صادرات برق دارد.

ترکیه کانال صادرات برق ایران به اروپا

وی درباره الزام‌های قانونی برای صادرات برق، خاطرنشان کرد: ترکیه یکی از کشور‌های مهمی است که مصرف بالای برق دارد و علاوه بر صادرات برق به ترکیه می‌توان از وجود این کشور برای صادرات برق به اروپا استفاده کرد.

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: باید اراده ملی بر این موضوع شکل بگیرد که بسترسازی مناسبی برای ایجاد خطوط انتقال جدید صورت گیرد تا بتوان تهاتر یا صادرات برق را افزایش داد.

صالحی تصریح کرد: از سه کشور شمالی آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان واردات و به سه کشور عراق، پاکستان و افغانستان صادرات برق انجام می‌شود. همچنین با کشور ترکیه تبادل دوطرفه یعنی هم صادرات و هم واردات انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه صادرات برق تهدیدی برای مصرف داخلی نیست، گفت: بخشی از تولید برق کشور در زمستان به دلیل مازاد تولید صادر می‌شود. درقرارداد‌های فروش یا تهاتر برق با کشور‌های همسایه قید شده که در زمان‌های پیک مصرف یا مورد نیاز برق در داخل می‌تواند صادرات را کاهش داده یا متوقف کرد و اولویت تامین در داخل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان