Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:09:40 GMT

فرهنگ لغت آذربایجانی به فارسی در باکو چاپ شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۹۸۸۵

فرهنگ لغت آذربایجانی به فارسی در باکو چاپ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهنگ لغت آذربایجانی به فارسی تالیف آنار کریم‌اُف شامل بیش از ۱۴۰هزار جمله و واژه زبان ادبی معاصر آذربایجان به‌تازگی با ۱۹۴۴ صفحه در شهر باکو به چاپ رسیده است.

در تدوین و گردآوری این اثر، از فرهنگ‌های دیگر و همچنین از مجله و روزنامه‌های معاصر فارسی استفاده شده است. این‌اثر به‌تعبیر تولیدکنندگانش از لحاظ واژگان و اصطلاحات، بین فرهنگ لغت‌های چاپ شده به زبان‌های آذربایجانی – فارسی جایگاه بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنار کریم‌اف از اساتید دانشگاه دولتی باکو در جمهوری آذربایجان است. او پیش از تالیف این فرهنگ لغت، ۱۲ اثر تالیفی دیگر را نیز منتشر کرده است.

به گفته رایزنی فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان، انتشار فرهنگ لغت آذربایجانی به فارسی، برای محققان، دانشجویان، گردشگران و کسانی که در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و... در هر دو کشور به طور توامان فعالیت دارند مفید خواهد بود.

کد خبر 4832461 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی جمهوری آذربایجان بازار نشر باکو گردشگری ترجمه ادبیات کتاب و کتابخوانی سردار سلیمانی رایزنی فرهنگی میراث فرهنگی نشر مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ خانه کتاب مرکز فرهنگی شهر کتاب فرهنگستان هنر ادبیات جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخت یک غذا با بادمجان و سبزیجات توسط زوج مسن غارنشین افغان (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پخت ماهی خاویاری به سبک آشپز آذربایجانی (فیلم) غذای خیابانی در تایلند؛ پخت ماهی مرکب سرخ شده تند در بانکوک (فیلم) طرز تهیه جیز بیز، یک غذای سنتی با جگر گاو توسط بانوی روستایی آذربایجانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • طرز تهیه و پخت ۴۰ کیلو مربای توت فرنگی توسط زوج آذربایجانی (فیلم)
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • پخت یک غذا با بادمجان و سبزیجات توسط زوج مسن غارنشین افغان (فیلم)
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است