Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@07:08:10 GMT

ترامپ بار دیگر اروپا را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۹۰۶۰

ترامپ بار دیگر اروپا را تهدید کرد

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رئیس کمیسیون اروپایی در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس بار دیگر این اتحادیه را به اعمال تعرفه‌های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی اروپا تهدید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از "ان تی وی" آلمان، "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا  بار دیگر اتحادیه اروپا را به اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی این اتحادیه تهدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حاشیه پنجاهمین اجلاس اقتصادی داووس و در دیدار با "اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی درباره توافق احتمالی اتحادیه اروپا و آمریکا در این باره سخن گفته و تاکید کرد که در صورت عدم توافق با اتحادیه اروپا در زمینه تجاری مسئله اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی اروپا بسیار جدی است. ترامپ در عین حال تاکید کرد که انتظار توافقی با اروپا در این راستا را دارد.

بیشتربخوانید: فیلم/ وضعیت ترامپ در آمریکا پس از حمله موشکی عین‌الاسد آمریکا، سردار «قاآنی» را به ترور تهدید کرد

پنجاهمین اجلاسنشست سالانه داووس در روزهای 21 تا 24 ژانویه (اول تا 4 بهمن ماه) برگزار می‌شود.

در پنجاهمین نشست داووس 2800 نفر شرکت خواهند کرد. رهبران و سران 53 کشور جهان نیز در این اجلاس حضور خواهند یافت.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که اگر اروپا منصفانه رفتار کند هیچ مسئله‌ای وجود نخواهد داشت. فون در لاین هم در دیدار با ترامپ تاکید کرد که هر دو کشور دوستان خوبی هستند. کمیسیون اروپایی بعد از این دیدار خبر داد که به زودی مذاکرات جدیدی در واشنگتن آغاز خواهد شد.

فون در لاین اعلام کرد که به اعتقاد وی یک رویکرد مثبت آمریکا و اروپا در مسائل تجاری می تواند وجود داشته باشد و این رویکردها در زمینه های تکنوبوژی، انرژی و بسیاری زمینه های دیگر خواهد بود.

دیدار فون در لاین و ترامپ در حاشیه اجلاس داووس اولین دیدار رسمی رئیس کمیسیون اروپایی با ترامپ بعد از عهده داری این سمت مهم اروپایی در اوایل دسامبر گذشته بود.

اعمال تعرفه های بالا بر تولیدات خودروی اروپا بخصوص کشور آلمان را در معرض خطر قرار خواهد داد.

"فون در لاین"، همچنین در سخنرانی خود در دومین روز اجلاس داووس اعلام کرد که می خواهد با یک سیستم تنظیم مرز برای گاز دی اکسید کربن از آب و هوا و اقتصاد اروپا حمایت کند. به گفته وی این طرح بخشی از پروژه بزرگ حفاظت از آب و هوای کمیسیون اروپایی موسوم به "معامله سبز" است.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین رهبران تجاری و سیاستمداران را تهدید به هزینه های اضافی در ازاری واردات مضر برای آبّ و هوا به اتحادیه اروپا کرد.

فون در لاین تاکید کرد که سیستم تنظیم مرز برای گاز دی اکسید کربن راهی برای حفاظت از آب و هوا و حمایت از شرکت ها در برابر رقابت ناعادلانه است.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین در توضیح پروژه موسوم به معامله سبز گفت: این پروژه باید اقتصاد اتحادیه اروپا را به عنصری دوست با محیط زیست تبدیل کند و پیش بینی می کند که اروپا تا سال 2050 نسبت به آب و هوا خنثی شود.

براساس طرح آب و هوایی کمیسیون اروپایی موسوم به "معاهده سبز" این اتحادیه باید تا سال 2050 به منطقه‌ای بی طرف در زمینه زیست محیطی تبدیل شود و تولید گازهای گلخانه‌ای خود را به شدت کاهش دهد.

کمیسیون اتحادیه اروپا مصمم است در مقابله با تغییرات اقلیمی و روند رو به رشد افزایش دمای زمین، با وضع مقررات ویژه شرایطی را فراهم کند که تا 30 سال دیگر اقتصاد این اتحادیه بدون تولید گازهای گلخانه‌ای عمل کند.

 این به معنای خروج کامل از مصرف نفت، گاز و زغال سنگ در تولیدات اقتصادی و حمل و نقل کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا اتحادیه اروپا آلمان آمریکا ترامپ اجلاس داووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند

شبکه خبری «بلومبرگ» گزارش داد، دستیاران اقتصادی دونالد ترامپ به دنبال گزینه‌هایی برای جلوگیری از دور شدن کشورها از دلار هستند زیرا آمریکا با چالش فزاینده‌ای از سوی بازارهای نوظهور، از جمله کشورهای بریکس مواجه است.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر و تیمش، در حال بحث در مورد اعمال جریمه‌هایی علیه متحدان و مخالفانی هستند که به دنبال دور کردن تجارت خود از دلار آمریکا به ارزهای دیگر هستند. این رسانه به نقل از افراد آشنا گزارش داد، این گزینه‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، جریمه‌های دستکاری ارز و تعرفه باشد.

گرایش جهانی به استفاده از ارزهای ملی در تجارت به جای دلار، پس از قطع ارتباط روسیه از سیستم مالی غرب و مسدود شدن ذخایر خارجی آن در سال ۲۰۲۲ به‌عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین، شتاب قابل توجهی پیدا کرد.

کارشناسان مالی هشدار داده‌اند که لایحه‌ای با مقرراتی که به آمریکا اجازه مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه را می‌دهد، که بایدن روز چهارشنبه آن را امضا کرد، می‌تواند باعث دلارزدایی شود. قانون موسوم به REPO، که در بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی‌یف گنجانده شده بود، به رئیس‌جمهور ایالات متحده اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دولتی روسیه را که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شود، مصادره کند.

به گزارش بلومبرگ، ترامپ خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده که «شما دلار را به‌عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست خوردن در بزرگ‌ترین جنگی است که تا به حال باخته‌ایم.» به گزارش این رسانه، مشاوران اقتصادی ترامپ و تیم مبارزات انتخاباتی او به طور خاص محدود کردن تلاش‌های دلارزدایی توسط کشورهای بریکس را در نظر گرفته‌اند.

این گروه که اخیرا گسترش یافته و اکنون شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، اتیوپی، ایران، مصر است، استفاده از ارزهای ملی را در تجارت متقابل تقویت می‌کند. بریکس حتی از احتمال معرفی ارز تک نرخی جدید در سال‌های آینده خبر داده است.

به گزارش راشا تودی، ترامپ بارها گفته است که می‌خواهد دلار ارز ذخیره جهانی باقی بماند.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در ماه مارس به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «از زمانی که کشورها به دلار بها نمی‌دهند، متنفرم. من به کشورها اجازه نمی‌دهم دلار را دور بزنند، زیرا زمانی که ما این استاندارد را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند