Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری المعلومه عراق به نقل روزنامه میدل ایست مانیتور انگلیس اعلام کرد که با کاهش نفوذ و تاثیر گذاری آمریکا در عراق، واشنگتن از هفته‌های گذشته به دنبال طرحی بوده است که یک منطقه سنی خودمختار در غرب عراق ایجاد کند، برخی مقامات نیز می گویند که این اقدام در پاسخ به تلاش احزاب شیعه عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه، ایجاد اقلیم سنی خود مختار در غرب عراق، طبق ادعاها، ایران را از استفاده مسیرهای زمینی برای دسترسی به سوریه و سواحل شرق مدیترانه محروم می کند.

یک مسئول بلندپایه عراقی نیز که نخواست نامش ذکر شود، گفت که ایجاد منطقه سنی تنها یکی از گزینه‌هایی است که واشنگتن برای مقابله با فشار در نظر دارد، همچنین وحدت عراق دیگر برای آمریکا اولویت ندارد.

وی تاکید کرد: چنانچه آمریکا به لحاظ حضور نیروهایش در عراق به بن بست برسد، با جدیت به دنبال اجرای این پروژه خواهند رفت.
از سوی دیگر یک مقام سابق آمریکایی که از این پروژه با خبر بود، گفت که آمریکا این پروژه را از نظر اجرا کنار گذاشته و آن را روی میز قرار داده است، همچنین ساخت یک منطقه سنی همیشه به عنوان یک گزینه برای آمریکا مطرح بوده است که به ایران اجازه رسیدن به سواحل شرق مدیترانه و استفاده از کریدور زمینی که آن را به حزب‌الله لبنان وصل کند، نمی دهد.

وی گفت: این یک پروژه آمریکایی است و نه سنی و ما در مورد ایجاد یک دولت صحبت می کنیم و نه منطقه اداری.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان

در دیدار ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان توسعه همکاری‌های مرزی بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خالد جنگجو، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان که به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها، مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان و راهکارهای مربوط به تسهیل تردد کامیون‌های حامل کالا و زوار اربعین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تسهیل مناسبات گمرکی برای هر دو طرف مهم است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بدون روان‌سازی و بهبود شرایط گمرکی میان دو طرف امکان‌پذیر نیست.

عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار به پیگیری‌های مستمر برای برگزاری نشست‌های مشترک گمرکی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تأثیرگذار در مبادلات تجاری اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی اربعین حسینی از مرزهای آذربایجان‌غربی به کربلا عازم شدند که بیش از دو هزار نفر از این زائران از اتباع جمهوری آذربایجان بودند.

کد خبر 748721

دیگر خبرها

  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق