Web Analytics Made Easy - Statcounter

یادمان شهدای گمنام چرداول به رغم گذر زمان چند ساله هنوز از داشتن راه دسترسی محروم و عملیات اجرایی آن متوقف و نیمه کاره رها شده است. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، افزایش مشارکت اجتماعی، حفظ الگوها و ارزش‌های فرهنگی، هویت ملی و بصیرت افزایی در  جامعه با حضور مقبره و یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادمان شهدای گمنام  بارِ حماسی ـ اعتقادی، حس تعلق فضایی به سرزمین و مفهوم وطن را تقویت می‌کند و به‌صورت مستقیم با روح مخاطب ارتباط برقرار  و در این میان، اهمیت یادمان‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آثار هنری انقلاب اسلامی، بنایی مونومنتال است که سلسله مراتب اشراق و حکمتِ ایده پردازانه و نگاره‌ها را طی می‌کند و با برخورداری از ادراک، احساس و هیجان، تأثیراتی غالب بر تصویرِ ذهنی مخاطب خاص دارد که باعث خاطره‌مندی او می‌شود.

ادای احترام سرلشکر سلامی به یادمان شهدای جهاد عشایر عرب در حمیدیه14 یادمان شهدای قم در حال احداث استیادمان شهدای دادگستری در اردبیل رونمایی می‌شود

یادمان‌ها ضمن اینکه مکانی مقدس و مطهر و در شان شهدا است. به‌منظور بیانِ بخشی از خاطرات مشترکِ جامعه، در هشت سال دفاع مقدس است که موجب آن می‌شوند تا مکانی برای تجدید میثاق با شهدا و ایجاد فضایی تعاملی با مخاطب،  گسترش زمانی فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، الگوسازی شهدا برای نسل حال و آینده شوند اما به رغم آنکه تاثیرات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی یادمان‌ها غیر قابل انکار هستند در برخی شهرستان‌های استان ایلام یادمان شهدای گمنام گرد فراموشی به خود گرفته و شهدای مدفون در این یادمان‌ها گمنام‌تر از گمنامی هویت خوشند. نمونه آن مزار شهدای گمنام چرداول است که با هم تصاویری از آن را می‌بینیم.

انتهای پیام/891/ش

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، یونس عزیزی اظهار کرد: اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی غرب و جنوب هر ساله با افتتاحیه اردو‌های راهیان نور که همزمان با سالروز عملیات بازی‌دراز است آغاز می‌شود. وی افزود: بر همین اساس سال گذشته ۴۴ هزار و ۴۵۴ نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز در این مراسم شرکت و به ارتفاعات سرپل‌ذهاب صعود کردند که نسبت به سال‌های گذشته با استقبال مردم مواجه شد. دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه تصریح کرد: طی سال گذشته و پس از افتتاحیه اردو‌های راهیان نور بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی شمال غرب، غرب و جنوب صورت گرفت که طی آن ۸۶ هزار و ۷۰۹ نفر به اردو‌های راهیان نور اعزام شدند. وی ادامه داد: با توجه به آمار‌های سال گذشته ۱۴۱ هزار و ۹۵۵ نفر روز اعزام به مناطق عملیاتی را در قالب اردو‌های راهیان نور انجام شد و طی این مدت ۲۸۸ هزار و ۳۹۹ نفر در مراکز اقامتی استان کرمانشاه اسکان یافتند. عزیزی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه هشت زیارتگاه دفاع مقدس دارد که شامل یادمان مرصاد، شهدای پاوه، شهید بهشتی، مطلع‌الفجر، شیرودی، ابوذر و… است که در مجموع ۳ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۸۲۰ نفر از این یادمان‌ها به صورت کاروانی و شخصی بازدید کردند. وی افزود: یادمان شهدای مرصاد در صدر پر بازدیدترین یادمان‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه قرار دارد. دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه اضافه کرد: امسال نیز در سالروز عملیات بازی‌دراز پیش‌بینی می‌شود که ۴۵ هزار نفر در این مراسم طی روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه شرکت کنند که یادواره شهید شیرودی و شهدای بازی‌دراز عصر روز ۱۳ اردیبهشت‌ماه و صعود به ارتفاعات بازی‌دراز صبح روز ۱۴ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان
  • هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت