Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@01:36:55 GMT

زیر 23 ساله‌های کره جنوبی تاریخ‌سازی کردند (عکس)

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۲۱۷۹

شاگردان هاک بوم کیم با گلزنی در وقت های اضافی مقابل عربستان سعودی، موفق شدند برای اولین مرتبه در تاریخ، تیم کره جنوبی را در رده سنی امید به قهرمانی آسیا برسانند.

به گزارش "ورزش سه"، گل جئونگ تائه وود در دقیقه 113 سبب شد تا کره ایها برای اولین مرتبه در رده سنی زیر 23 سال به قهرمانی آسیا دست پیدا کنند؛ تاجی که چهار سال پیش هم در نزدیکی فتح آن بودند ولی در فینال سال 2016 و در یک بازی دراماتیک به ژاپن باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کره جنوبی برای رسیدن به فینال مسابقات در گروه سوم با تیم های ایران، چین و ازبکستان هم گروه بود که توانست با شکست هر سه تیم، به عنوان سرگروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.  در مرحله یک چهارم نهایی تیم فوتبال کره جنوبی با نتیجه 2 بر 1 از سد اردن گذشت و در نیمه نهایی هم با نتیجه 2 بر صفر موفق به شکست استرالیا شد، تا در فینال با عربستانی مصاف بدهد که با پیروزی یک بر صفر مقابل ازبکستان به فینال رسیده بود.

 

 


عربستانی‌ها یک مرحله قبل تر و در یک چهارم نهایی مسابقات نیز با نتیجه مشابه موفق به شکست میزبان مسابقات تایلند شده بود و برای رسیدن به این مرحله در گروهی که قطر، ژاپن و سوریه حضور داشتند، با پیروزی مقابل ژاپن و سوریه و شکست ژاپن، 7 امتیاز کسب کرده بود.


دو تیم کره جنوبی و عربستان در شرایطی به فینال مسابقات رسیده بودند که هردو حضورشان در بازی های لمپیک تابستانی 2020 توکیو تضمین شده بود و به همین دلیل با فراغ بال بیشتری بازی می کردند.

 


نگاهی به آمارهای ثبت شده در این بازی نشان می دهد که شاگردان سعد الشهری مربی جوان و 40 ساله عربستانی که در این دوره بالاتر از انتظارات عمل کرد، مالکیت بیشتری در بازی داشته اند ولی تیم کره جنوبی بود که در ایجاد موقعیت های گلزنی بهتر عمل کرد و در نهایت یکی از این موقعیت ها توسط جئونگ تائه وود در وقت های اضافی به گل تبدیل شد تا قرمزپوشان کره جنوبی قهرمان رقابت هایی لقب بگیرند که از 18 دی ماه در تایلند آغاز شده بود.

 


تیم امید ایران در رقابت های قهرمانی زیر 23 ساله های آسیا در گروه سوم با کره جنوبی هم گروه بود و مصاف رو در رو با قهرمان مسابقات را با نتیجه 2 بر 1 واگذار کرد، تا با در نظر گرفتن تساوی مقابل ازبکستان و شکست چین، در گل شماری با ازبکستان که در نیمه نهایی به عربستان باخت، از صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازمانده باشد.

عربستان کره جنوبی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: عربستان کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شاهکار دیگر از گاسپرینی/ آتالانتا حریف یووه در فینال کوپا ایتالیا

در دومین دیدار از دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی کوپا ایتالیا آتالانتا موفق شد با شکست فیورنتینا فینالیست شود.

به گزارش ایسنا، آتالانتا در دور برگشت از مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا میزبان فیورنتینا بود. فیورنتینا در دور رفت با نتیجه یک بر صفر آتالانتا را مغلوب کرده بود.

شاگردان گاسپرینی شروعی طوفانی داشتند و در ۱۰ دقیقه آغازین گل اول را به ثمر رساندند تا همه چیز برابر شود اما بنفش‌های فلورانس در آغاز نیمه دوم گل تساوی بخش را زدند تا باز هم در آستانه فینالیست شدن قرار بگیرند.

رویایی که در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه دوم نقش بر آب شد و آتالانتا با زدن ۳ گل دیگر فینال را از ایتالیانو گرفت. در مجموع آتالانتا با نتیجه ۴ بر ۲ فیورنتینا را مغلوب کرد تا در فینال به مصاف یوونتوس برود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی|کابوس حذف پرسپولیس مقابل گربه سیاه
  • یک شاهکار دیگر از گاسپرینی/ آتالانتا حریف یووه در فینال کوپا ایتالیا
  • نازنین فاطمه عیدیان راهی فینال شد
  • عیدیان راهی فینال شد
  • العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای
  • افغانستان 1 تاجیکستان 2، تاریخ‌سازی تاجیک‌ها
  • لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال
  • اسطوره استقلال، خوشحال‌ترین ایرانی از شکست الهلال!
  • «العین» به فینال آسیا صعود کرد/ «الهلال» و ستاره‌هایش حذف شدند
  • تاریخ‌سازی افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا