Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌ شرقی گفت: در سال‌جاری و در حوزه دهیاری ها، ۱۵۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های استان پرداخت شده که امیدواریم با افزایش هشت درصدی این اعتبار تا پایان سال این مبلغ به ۱۶۵ میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، تقی کرمی در جریان بازدید از طرح های روستایی شهرستان مراغه، اظهار داشت: آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۷۰۸ روستا دارد که از این تعداد یک هزار و ۹۴۷ روستا دارای دهیاری است و امسال صد در صد اعتبارات تخصیص پیدا کرده برای دهیاری های استان پرداخت شده و سهم روستاهای مراغه ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: ۷۶۱ روستا در آذربایجان شرقی فاقد دهیاری است که در سالجاری ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این روستاها پرداخت شده است که تا پایان سال در تلاشیم این میزان اعتبار را به ۲۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

کرمی اضافه کرد: با اعتبار در نظر گرفته شده برای روستاهای فاقد دهیاری امسال ۲۰۰ پروژه از جمله راهسازی، آبرسانی، تهیه طرح هادی و همچنین طرح هایی در حوزه نیرو اجرا شده است.

وی به آسفالت ریزی بیش از ۲ میلیون مترمربع از معابر روستایی استان اشاره کرد و گفت: امسال با همکاری بنیاد مسکن در مجموع برای آسفالت ریزی معابر نزدیک به یکصد میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که در این میان سهم قیر ۵۳ میلیارد تومان بود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی به توزیع تسهیلات بانکی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۴۶۲ میلیارد تومان اعتبار از محل قانون اشتغال توسعه پایدار روستایی برای استان جذب شده است که از این میزان سهم مراغه نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان بوده که به صورت کامل پرداخت شده است.

کرمی اضافه کرد: همچنین از محل تسهیلات تفاهم نامه ای بین ریاست جمهوری و بانک سینا از ۹۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده برای آذربایجان شرقی نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان جذب شده است که سهم مراغه از این تسهیلات ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

وی به تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده برای اشتغال پایدار دهیاری های استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته و جاری نزدیک ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از این محل برای خرید ماشین آلات عمرانی، طرح های گردشگری و درآمدزایی دهیاری های استان در نظر گرفته شده است که با هماهنگی های انجام شده با فرماندار مراغه، قسمتی از این اعتبار برای دهیاری های این شهرستان پرداخت خواهد شد.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز دراین بازدید گفت: پیگیری طرح های تولیدی که براساس توافق نامه بین سازمان دهیاری های کشور و بانک های سینا و پارسیان در امر توسعه تولیدات روستایی منعقد شده از اصلی ترین اهداف این بازدید است.

حمید شکری گفت: در حال حاضر ۶ طرح در حوزه تولیدات روستایی در شهرستان مراغه در روستاهای چلان سفلی، زنق، گل، ورجوی و چوان باغ در حال اجراست که برای این طرح ها در مجموع ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است که با پیشرفت طرح ها پرداخت می شود.

وی گفت: تولید ورمی کمپوست غنی شده، پرورش ماهی، احداث سردخانه، توسعه واحد تولید معرق سنگ، ایجاد واحد فرآوری عسل طبیعی و پرورش بلدرچین طرح هایی هستند که با اتمام آنها برای بیش از ۵۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: همچنین از محل طرح ” کارا ” که مربوط به طرح های توسعه روستایی است ۱۴ میلیارد تومان به تعداد ۲۰۰ طرح خرد روستایی با ظرفیت اشتغالزایی مستقیم ۳۷۶ نفر پرداخت شده است.

شکری در بازدید از یکی از طرح های پرورش ماهی واقع در شهرک شیلات مراغه خاطرنشان کرد: شهرک شیلات مراغه در هفته دولت امسال کلنگ زنی شده و این شهرک قابلیت تولید سالانه ۲ هزار تن آبزی و ماهیان سردآبی را دارد.

فرماندار مراغه به هزینه و تسهیلات نزدیک به ۱۱۰ میلیارد تومانی برای احداث این شهرک در شهرستان اشاره کرد وگفت: مطالعات اجرای این طرح از سال ۹۳ در ۵۰۰ هکتار از اراضی روستاهای منطقه با محوریت روستای زنق از سوی جهاد کشاورزی و شیلات استان آغاز شده بود.

شکری افزود: این منطقه با داشتن منابع آبی با دبی آب ۱۰۰ لیتر در ثانیه مستعدترین اراضی برای ایجاد مجتمع های شیلات است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز دهیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی

امیرحمزه خزایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه طرح آبرسانی به روستا‌ها دارای تنش آبی را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در استان طی دو سال گذشته دانست.

وی ادامه داد: در این راستا قرارگاه امام حسن (ع) احداث هفت مجتمع آبرسانی در راستای آبرسانی به بیش از ۹۰ روستا را عهده‌دار است.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های آبرسانی روستایی، گفت: در تلاش هستیم طی یکی‌دو ماه آینده پروژه‌ها مذکور احداث شود.

احداث ۵۱ مخزن، ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال از جمله اقدامات صورت گرفته قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قراردادی ۳۰ ماه با شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی بوده که خزایی به آن اشاره کرد.

وی از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد با مشارکت کمیته امداد و بنیان مسکن سخن گفت و افزود: آسفالت ۳۰ کیلومتر راه‌روستایی؛ ۶۴ هزار مترمربع ایزوگام برای منازل محرومان روستایی، مساجد و غسالخانه و همچنین احداث و مرمت بیش از یک‌هزار و ۳۴۱ مورد غسالخانه، منزل نیازمندان و مساجد از جمله خدمات بسیج سازندگی طی این دو سال گذشته بوده است.

خزایی با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال گذشته، گفت: افتخار می‌کنیم در کنار حمایت از دولت قدمی برای مردم برداریم و با شعار خدمت‌گذاری بی‌منت در خدمت مردم هستیم.

وی در اشاره به خدمات غیرعمرانی به توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی؛ ۵۶ هزار بسته آموزشی، کمک‌آموزشی و لوازم تحریر؛ توزیع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف؛ کمک به آزادسازی یک‌هزار و ۷۰۰ زندانی مالی؛ ایجاد اشتغال برای بیش از ۳ هزار جوان جویای کار؛ توزیع بیش از ۹ هزار متر فرش جاده‌ای در مساجد روستایی اشاره کرد.

خزایی با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان برای اوقات فرغت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان با مراجعه به گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌ها در گروه‌های جهادی در بحث خدمات‌رسانی شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم شمال غرب در مراغه