Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های محلی در استان غزنی افغانستان اعلام کرده است که نزدیک به ۱۰۰ جسد در محل سقوط هواپیما پیدا شده که امروز(دوشنبه هفتم بهمن‌ماه) در شهرستان «ده یک» استان غزنی سرنگون شده است.

این خبرگزاری آمریکایی ، این خبر را به نقل از عارف نوری سخنگوی والی غزنی اعلام کرده و نوشته  برخی گزارش‌ها بیانگر آن است که این هواپیما، نظامی و متعلق به ارتش آمریکا بوده که در منطقه  تحت کنترل طالبان افغانستان سقوط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق اخبار برخی رسانه‌های افغانستان، طالبان مسئولیت سرنگونی هواپیما را برعهده گرفته است.

واکنش ارتش آمریکا
به گزارش آسوشیتدپرس، سرگرد « بت رایوردان » سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با اعلام اینکه ارتش در حال بررسی گزارش‌های منتشر شده در مورد سقوط هواپیما در منطقه تحت کنترل طالبان در افغانستان است،‌ گفت: مشخص نیست هواپیمای چه کسی دچار سانحه شده است.
وی از اظهارنظر بیشتر در این مورد خودداری کرد.
آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: این در حالی است که تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، لاشه‌ هواپیمای بمباردیر (Bombardier E-11A) را نشان می‌دهد که ارتش آمریکا برای عملیات تجسسی الکترونیکی بر فراز افغانستان استفاده می‌کند.

توضیحات استاندار غزنی
پیش از این، «وحید الله کلیمزی» استاندار غزنی افغانستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد، هواپیمایی که ساعت ۱۳ امروز به وقت محلی در منطقه «سدوخیل» شهرستان «ده یک» این استان سقوط کرده متعلق به شرکت های هواپیمایی خارجی است.
وی با بیان اینکه یک تیم به محل سقوط هواپیما اعزام شده گفت، تاکنون فقط جسد خلبان به همراه دو نفر از این هواپیما بیرون کشیده شده است.

به گفته شاهدان، هواپیما پس از گذشت دو ساعت از سقوط همچنان درحال سوختن بوده است.
رسانه‌های افغانستان در اولین خبرها درباره سقوط این هواپیما اعلام کرده بودند که طالبان با محاصره محل سقوط، اجازه نزدیک شدن افراد به هواپیما را نمی‌دهد. با این حال، فیلمی از بقایای هواپیما منتشر شده که سوختن آن را نشان می‌دهد.

نظامیان خارجی مستقر در افغانستان تاکنون در این رابطه اظهار نظر نکرده‌اند.
رسانه های افغانستان همچنین  به نقل از منابع محلی در استان غزنی گفته بودند که هواپیما مربوط به شرکت آریانا است که با ۸۳ سرنشین از هرات به کابل پرواز کرده بود که شرکت آریانا این خبر را تکذیب کرد.
اداره هوانوردی افغانستان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هیچ هواپیمای شرکت‌های داخلی افغانستان سقوط نکرده است.

این گزارش در حال تکمیل است

برچسب‌ها طالبان سقوط هواپیما افغانستان خبرگزاری آسوشیتدپرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طالبان سقوط هواپیما افغانستان خبرگزاری آسوشیتدپرس طالبان سقوط هواپیما افغانستان خبرگزاری آسوشیتدپرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان