Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش "سیل مهربانی همکلاسی‌ها" همزمان با ۲۴۰۰ مدرسه استان در دبیرستان توحید قزوین به منظور جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی فرهنگیان و دانش‌آموزان برای کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ خیرالله رحمانی در همایش "سیل مهربانی همکلاسی‌ها" که ظهر امروز(دوشنبه) همزمان با 2400 مدرسه استان در دبیرستان توحید به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی فرهنگیان و دانش‌آموزان برای کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: باید خدا را شاکر باشم که در فضای مقدس و پاک جوانان و نوجوانان دانش‌آموز قرار داریم و امیدواریم به حرمت این فضا توفیق خدمتگزاری صادقانه و دلسوزانه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما خواستار این هستیم که در آموزش و پرورش انسان تربیت شود و توجه و تمرکز به نمرات فیزیک و شیمی در مدارس اشتباه فاحشی است و درواقع با تربیت انسان می‌توان مدعی شد که مدرسه ساخته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ابراز کرد: شور و نشاط و اشتیاقی که برای سیل مهربانی صورت گرفته شایسته تقدیر است، ما امروز هر چه داریم به برکت خون شهداست و نباید برای فریاد زدن بر امریکا با مشت‌های گره خورده خجالت کشید.

وی با بیان اینکه همه جامعه پاره تن ما هستند؛ افزود: متاسفانه در برخی موارد غفلت می‌کنیم؛ البته با آگاهی از نقش شهدا راه آنان را ادامه می‌دهیم و با توجه به آرمان‌های شهدا، مطالعه تاریخ کشور و ستم‌هایی که دشمن بر ما روا داشته از این غفلت دور می‌شویم.

این مقام مسئول عنوان کرد: در هر مقطعی از تاریخ به جهت وجود منابع غنی، جنایت‌ها و تعدی‌های مختلفی بر ما روا شده که این تجاوزها بویژه پس از انقلاب اسلامی افزایش یافته و امیدواریم با آگاهی از این نکته، قدردان شهدا و تاثیرشان باشیم.

 

رحمانی گفت: در دی ماه 98 شاهد حوادثی بودیم که امیدواریم تکرار نشود؛ البته در زمان شهادت سردار دل‌ها سلیمانی نیز همه اقشار اشک ریختند زیرا همه از تاثیرات این سردار بزرگ در کشور و منطقه آگاه بودند؛ چرا که هدف اصلی داعش حضور در ایران بود و از این رو ما نباید عزت، شرف و آرامشی که مدیون خون شهدا هستیم فراموش کنیم.

قرار داشتن در اوج عزت به برکت خون شهدا

وی افزود: اگر شهدا نبودند ما شاهد چنین عزتی نبودیم، اکنون ما در اوج عزت قرار داشته و توانایی ساقط کردن گران‌ترین و پیچیده‌ترین پهپادها و موشک باران بزرگترین پایگاه نظامی دشمن در منطقه را داریم و همه این‌ها به برکت فعالیت‌ها و خون شهید سلیمانی است و همین نکات او را به سردار دل‌ها تبدیل کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: واقعه سقوط هواپیما ذائقه مردم ما را تلخ کرد و بخشی از هموطنان جان خود را از دست داده و پس از آن سیل سیستان و بلوچستان ما را غمگین کرد و امروز برای کاهش این آلام دور هم جمع شده‌ایم.

وی ادامه داد: امروز مردم قصرقند و سیستان و بلوچستان نیستند که به ما نیاز دارند بلکه ما به آن‌ها نیاز داریم، ما به دنبال تحقق تربیت در مدارس هستیم و حضور فعالانه برای کمک به هم نوعان به این هدف کمک می‌کند.

این مقام مسئول اذعان کرد: آموزش و پرورش زمانی موفق می‌شود که به تربیت انسانی که دغدغه درد دیگران را داشته باشد موفق شده و درصورت نداشتن این دلبستگی‌ها نمی‌شود واژه انسان را بر افراد اطلاق کرد چرا که نقطه تمایز ما با سایر موجودات توجه و دغدغه داشتن نسبت به هم نوعان است.

وی افزود: امروز بخشی از جامعه دچار حادثه شده و این امکان وجود دارد که چنین حوادث طبیعی برای نقاط مختلف رخ دهد از این رو توجه و کمک به هم نوعان برای تسکین و کاهش آلام دارای اهمیت است.

رحمانی بیان کرد: سیل کل زندگی و مدارس سیستان و بلوچستان را از بین برده و با این اتفاق ما نیز باید آرام و قرار نداشته و به فکر کمک به آن‌ها باشیم و به شدت به این فضای همیاری و تعلق اجتماعی و محبت نیاز داریم.

وی تاکید کرد: توجه به تربیت دینی در سیستم آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است این مفاهیم مورد نظر قرار گیرد و از شخصیت شهدا استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ابراز کرد: امروز مدافعان حرم کمک را در یاری رساندن به هموطنان سیل زده قصرقند و سیستان و بلوچستان دیده‌اند، چرا که مردم در این مناطق حرم امن خود را از دست داده‌اند و نیازمند توجه هستند و امیدواریم حرکتی جهادی داشته و به آن‌ها کمک کنیم.

گفتنی است؛ در این همایش مسئولین آموزش و پرورش استان، تشکل‌ها و اولیا و مربیان حضور یافته و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان را تقدیم کردند تا به بهبود وضعیت آموزش و پرورش در شرایط بحران کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان

در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان بر نقش مؤثر مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ و در گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان، برگزار شد، موضوع نقش مراکز مشاوره در ایجاد اشتغال برای دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ها کشور بحث و بررسی و تاکید قرار گرفت.

فاطمه سمیعی دبیر منطقه ۶ مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در این همایش به تشریح چگونگی تقویت روحیه اشتغال پذیری در دانشجویان پرداخت و اظهار کرد: اشتغال‌پذیری کاملاً متمرکز بر عوامل درونی و فردی است که کمک می‌کند افراد فرصت‌های شغلی موجود را تشخیص داده، راحت‌تر شاغل شوند و یا شغلی که دارند را حفظ کنند.

وی ادامه داد: پژوهشگران می‌گویند لازم است سازه اشتغال‌پذیری توسط مراکز مشاوره در افراد تقویت شود که علاوه بر دانشگاه اگر از مدرسه در افراد مورد توجه قرار گیرد مؤثرتر خواهد بود.

محمد خلیلی‌پور مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش به تشریح ضرورت توجه به ایمنی، بهداشت و محیط زیست در دانشگاه‌ها پرداخت.

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در حوزه مشاوره و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های اولین روز این همایش در زاهدان بود.

کد خبر 747641

دیگر خبرها

  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان