Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: رضا رحمانی امروز در مراسم «افتتاحیه پایلوت استحصال عناصر نادر خاکی» که در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برگزار شد، با اشاره به تدوین نقشه راه معدن در کشور اظهار داشت: در حال حاضر معدن و صنایع معدنی کشور، ارزش تولیداتی در حدود ۲۲ میلیارد دارند که از این رقم صادرات سهم ۱۰ میلیارد دلاری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر صادرات غیرنفتی ایران در سال ۹۸ به ۴۰ میلیارد دلار برسد، ۱۰ میلیارد دلار آن مربوط به صادرات صنایع معدنی و بخش معدن است که بر این اساس، ۲۵ درصد سهم صادرات کشور به بخش معدن اختصاص می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: صادرات غیرنفتی کشور در پایان ۹ ماهه امسال به مرز ۳۲ میلیارد دلار رسیده و با توجه به اینکه محدودیت‌های ناشی از تحریم پیش‌روی کشور قرار داشته، تولیدکنندگان تلاش کرده‌اند که صادرات را حفظ کرده و حتی رشد دهند.

به گفته رحمانی، یکی از ۷ برنامه‌ای که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرا در سال جاری طراحی شده، انقلاب معدنی است که بتوانیم معادن را به جایگاه حقیقی خود برسانیم این در شرایطی است که اگر می‌خواستیم بخشی از نیاز‌های کشور به محصولات معدنی را وارد کنیم، به طور قطع ارزبری بالایی را تجربه می‌کردیم.

وی بیان کرد: نقشه راه معدن اجرایی شده و ۵۶ درصد پیشرفت داشته است این در حالی است که توسعه معادن کوچک و متوسط و افزایش اکتشافات نیز در دستور کار قرار داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نخبگان باید جذب این وزارتخانه شوند، خاطرنشان کرد: جلوی فامیل‌بازی را در وزارت صنعت گرفته‌ام و هر موردی را که مشاهده کنم، ادامه فعالیت را ملغی خواهم کرد چرا که معتقدیم وزارت صنعت، مِلک شخصی ما نیست و ما اینجا آمدیم تا به امانت، رسالت خود را انجام دهیم.

رحمانی گفت: ۵۰۰ نفر از نخبگان و دانشجویان تراز اول کشور در سراسر کشور جذب وزارت صنعت خواهند شد ضمن اینکه در حوزه داخلی‌سازی نیز ما از ابتدای سال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار قرارداد منعقد کرده‌ایم که خود منجر به جلوگیری از خروج ارز شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر صنعت وزارت صنعت فامیل بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق