Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@14:37:17 GMT

فاطمه (س) درس دفاع از ولایت را به ما آموخت

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۵۲۷۶

فاطمه (س) درس دفاع از ولایت را به ما آموخت

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نصرت الله موسوی روز چهارشنبه در مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) و ارتحال عالم ربانی آیت الله بلند نظر که به همت مردم روستای هندی و با حضور و همکاری خادمین موکب ثارالله شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ولایت مداری مهمترین ویژگی حضرت زهرا (س) است بطوریکه پس از درگذشت رسول خدا (ص)  برای حمایت از ولایت امام علی (ع) که بیش از همه شایستگی رهبری امت اسلامی را داشتند، فعالیت‌های سیاسی خویش را آغاز نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این ایام حزن و اندوه مصیبت های سنگینی به جامعه اسلامی وارد شد، مصیبت شهادت سرداران رشید اسلام، مدافعان حرم اهل بیت (ع) بویژه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد فی سبیل الله ابومهدی المهندس که مصیبت بزرگی بود اما شهادت آنها برکات بسیار زیادی برای جامعه اسلامی به همراه داشت.

وی با اشاره به رحلت جانگداز عالم ربانی آیت الله بلند نظر، عنوان کرد: آیت الله بلند نظر اسوه تقوا، عبادت و بندگی بود، شخصیتی عزیز و ارزشمند که در عین گمنامی درجات بسیار بالایی را طی کرد.

وی ادامه داد: دلیل عظمت ایشان به ساده زیستی بر می گردد چرا که این عالم جلیل القدر از دنیا و تعلقات دنیوی فاصله گرفتند و از قفس دنیا و تعلقات دنیوی نجات یافتند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سلسله عنوان کرد: حضرت محمد (ص) می فرمایند:« برترین زنان بهشتی چهار نفر هستند،اولین آنها حضرت خدیجه (س)؛آن بانویی که منشأ برکات فراوانی بود و با آن ثروت زیاد از اسلام عزیز در آن شرایط سخت دوران پیامبر اکرم(ص) بعنوان یک منبع مهم اقتصادی از اسلام حمایت کرد و از افتخارات دیگرش اینکه دختری به دنیا آورد که سیدهٔ نساء عالمین است.

وی افزود: دومین آنها، حضرت زهرا (س) است، شخصیتی که مادر یازده امام، همسر ولایت و پدر بزرگوار ایشان اشرف مخلوقات عالم است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه سومین زن بهشتی، حضرت آسیه (س) همسر فرعون است، بیان کرد: کسی که خداوند او را برای نجات حضرت موسی (ع) مامور می کند و چهارمین زن بهشتی حضرت مریم (س) مادر حضرت عیسی (ع)است اما حضرت زهرای مرضیه (س) بر همه اینها سروری دارد و سرور زنان عالم است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام علی اهل بیت پیامبر اکرم ثروت حضرت محمد قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۵۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
إنّا لله و إنّا الیه راجعون
خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تالم اینجانبان گردید.
آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.
ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.
اینجانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نماییم.

حبیب الله غفوری
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

محمدطیب صحرایی
استاندار کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند