Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر بنیاد بین‌المللی عاشورا با بیان اینکه امروز دشمنان تلاش می‌کنند این حکومت را ناکارآمد جلوه دهند؛ تصریح کرد: کارآمدی نظام اسلامی در مسائل علمی و پیشرفت‌های فنی و تکنولوژیکی که داشته، سبب شده تا آمریکا و اسرائیل از جمهوری اسلامی وحشت داشته باشند و اگر در بخشی ضعف داریم به علت برخی مسئولان ناکارآمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری؛ مدیر عامل بنیاد بین‌المللی عاشورا و دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز، دهم بهمن ماه، در همایش «نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: نظریه ولایت فقیه از نظریات اساسی در اسلام و جزو ضروریات است.

وجود شبهه در مورد ولایت فقیه در میان طلاب

وی افزود: اکثریت مردم ولایت فقیه را پذیرفته و از آن حمایت می‌کنند و خوب آن را درک کرده و تبعیت دارند، ولی مشکلی که هست در خود حوزه قم داریم، زیرا برای  خیلی از طلاب در این مسئله، شبهه و ملاحظاتی دارند لذا خود را ملزم به تبیین این بحث نمی‌دانند.

اختری با بیان اینکه اصل حکومت اسلامی و ولایت فقیه دو مسئله است، تصریح کرد: مسئله حکومت اسلامی از روز نخست توسط پیامبر(ص) در مدینه نهاده شد؛ ایشان، والیان، فرماندهان و ... را برای مناطق مختلف فرستادند و معنای حاکمیت اسلامی هم همین است.

وی افزود: نکته قابل توجه دیگر این است که فرزندان امام حسن(ع) تا امام باقر(ع)، به ایران آمدند و حکومت تشکیل دادند و 200 سال هم حکومت علویون برقرار بود و از 250 سال قبل به این طرف هم بزرگان اهل سنت و شیعه دنبال حکومت اسلامی بودند و آن را ترویج کردند و حتی برخی مانند مودودی اهل سنت کتاب نوشت و در میان علمای شیعه هم به آن پرداخته شده است.

اختری با بیان اینکه امام خمینی(ره) این حکومت را با تمام اصول فلسفی و علمی و اجتماعی و فقهی تبیین کردند، اضافه کرد: خیلی مهم است که توجه کنیم امام(ره) چه زمانی این مسئله را شروع کردند؛ ایشان در سال 44 که وارد نجف شدند جمعی از علاقه‌مندان در خواست کردند که درسی را شروع کنند ولی ابتدا نمی‌پذیرفتند تا اینکه با اصرار آن را پذیرفتند.

برخورد مدبرانه و اسلامی امام با دیگران

مدیر بنیاد بین‌المللی عاشورا اظهار کرد: روش تعامل امام خمینی(ره) با حوزه و مراجع و طلاب دقیق، مدبرانه، اسلامی و عاقلانه بود، حتی ساعت درس را زمانی گذاشت که تزاحم با دیگران نداشته باشد و بهانه برای مخالفت ایجاد نشود.

دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه هیچ‎کس نتوانست بهانه‌ای نسبت به امام(ره) در مورد نحوه درس و زمان برگزاری آن جلوی پای شاگردان ایشان بگذارد، اظهار کرد: همچنین باید روی این مسئله فکر کنیم که چرا شاه، امام(ره) را به نجف تبعید کرد؛ بنده معتقدم که این مسئله توطئه‌‌ای بود که مستقیماً زیر نظر آمریکا انجام شد(برخی تصور می‌کنند این مسئله مبالغه است ولی این طور نیست) چون امام(ره) در سخنرانی‌های خود شاه، پدر او و آمریکا و اسرائیل را زیر سؤال برد و مستقیم به آمریکا حمله کردند.

وی افزود: آن‌ها تصور می‌کردند اگر امام(ره) به نجف بروند در آنجا مشکلاتی میان خود علما ایجاد می‌شود و و خودشان باعث انزوای امام خواهند شد، از طرفی ایشان از مردم دور می‌شوند. به همین دلیل وقتی مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی فوت کردند، شاه تسلیت را برای آیت‌الله حکیم در نجف فرستاد و حتی به یکنفر از مراجع در قم پیام نداد تا این مسئله را القاء کند که مرجعیت امام(ره) و مراجع داخل ایران را به رسمیت نمی‌شناسد و تنها تن به مرجعیت نجف می‌دهد.

اختری افزود: امام(ره) آنقدر محترمانه و با عظمت و منطبق بر رفتار اسلامی با علما برخورد کردند که همه نقشه‌های آنان نقش بر آب شد؛ امام(ره) بر سر قبر مرحوم سیدمرتضی می‌رفت و فاتحه می‌خواند و دعا می‌کرد و رفتار بسیار مودبانه و خوبی هم با علمای آنجا داشت و اگر کسی اهانت به مرجع تقلید می‌کرد برآشفته می‌شدند.

اندیشه ولایت فقیه نیازمند تبیین و حمایت است

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا با بیان اینکه امام(ره) حکومت اسلامی را زمینه‌ساز نجات مسلمین از دست سلطه‌گران می‌دانستند، اضافه کرد: شرایط امروز ما هم همانند دوره امام(ره) است؛ امروز جایگاه رهبری عزیر انقلاب همانند امام(ره) است و نیاز به پشتیبانی و حمایت و کار دارد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: امام خمینی به ما فرمودند، ابعاد اسلام را به مردم معرفی کنید تا بدانند اسلام احکام نظامی و سیاسی و اقتصادی و ... دارد و صرفاً احکام آن منحصر به نماز و روزه نیست. در این صورت خود مردم دنبال تشکیل حکومت خواهند رفت.

اختری با بیان اینکه برخی از استادان دانشگاه در آن دوره می‌گفتند اسلام اصلا حکومت ندارد، افزود: امروز هم کسانی هستند که این سخنان را می‌گویند و مع‌الاسف ممکن است این حرف را برخی حوزویان هم بزنند؛ شاه حتی از طرف افراد وابسته به طاغوت و آمریکا و ... تلاش زیادی کردند تا به امام(ره) زنگ بزنند و ایشان را از میدان خارج کنند حتی ناجوانمردانه مطالب ایشان را به سفیر شوروی نسبت می‌دادند.

وی اضافه کرد: خواستند امام(ره) را بکشند نتوانستند، خواستند امام(ره) را در حصر نگاه دارند، نتوانستند و حتی ایشان را تبعید کردند ولی باز هم نتوانستند کار خود را پیش ببرند و در عوض این همه عظمت و عزت برای امام(ره) ایجاد شد و به تبع آن برای ملت ایران این همه قدرت و عزت پدید آمد.

دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: موهبتی که خدا به امام(ره) کرد به هیچ عالم و فقیهی از زمان امام صادق(ع) تاکنون نکرده است؛ امروز بیش از یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان و 350 میلیون شیعه در سراسر عالم مدیون انقلاب امام(ره) هستند و بخش عمده آن در اثر حکومت اسلامی است.

ناکارآمدی برخی مسئولان ربطی به ولایت فقیه ندارد

وی با بیان اینکه امروز دشمنان تلاش می‌کنند این حکومت را ناکارآمد جلوه دهند حتی برخی روحانیون ما این حرف را می زنند که حکومت ناکارآمد است، تصریح کرد: کارآمدی نظام اسلامی در مسائل علمی و پیشرفت‌های فنی و تکنولوژیکی که داشته سبب شده تا آمریکا و اسرائیل از جمهوری اسلامی وحشت داشته باشند.

اختری بیان کرد: امروز اسرائیل جرئت حمله به ایران و حزب الله لبنان را ندارد و حتی در قضیه حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی، اسرائیل از آمریکایی‌ها خواست که شما جواب ایران را ندهید چون ما  در خطر هستیم .

وی تاکید کرد: باید قدر این عزت و قدرت الهی را بدانیم و با تبیین درست ولایت فقیه کارآمدی آن را اثبات کنیم؛ اینکه برخی افراد ناتوان در اداره کشور نتوانسته‌اند خوب عمل کنند ربطی به اندیشه ولایت فقیه و ضعف کارآمدی آن ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا اختری ولایت فقیه بنیاد بین المللی عاشورا آمریکا و اسرائیل امام خمینی ره حکومت اسلامی برخی مسئولان ولایت فقیه امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا گفت: این یعنی سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان اظهار کرد: یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت، نزدیک کردن علم و عمل توسط مربی است و علم بدون عمل مخرب است.

وی افزود: ایمان حاصل تبدیل علم به عمل است و علم، آنچه که هست و ایمان، آنچه را که باید باشد، نشان می‌دهد.

علیدادی سلیمانی گفت: کم‌ارزش‌ترین علم از نظر امام علی علیه‌السلام علمی است که در زبان بماند و مربی موفق کسی است که تلاش کند علم و عمل را به هم نزدیک کند.

امام جمعه کرمان در خطبه‌ دوم نماز جمعه با اشاره به روز ملی خلیج فارس تصریح کرد: بر اساس ادله تاریخی این خلیج همیشه فارس است و در تاریخ ایران برای همیشه هویت خود را با همت مردان رشید ایران حفظ خواهد کرد.

وی با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: باید تلاش کرد گلوگاه‌های فساد بسته و با مفاسد به شدت برخورد شود.

علیدادی سلیمانی روز شوراها را گرامی داشت و افزود: تحقق جمهور به حضور پررنگ مردم پای صندوق رأی و اظهار نظر مردم در حوزه‌های مختلف است و بخش قابل توجهی از تحقق جمهور در انتخابات‌های متعدد از جمله شوراها است که در سایه اسلام عزیز جمهوری اسلامی را محقق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: فعالیت کارگران چرخ‌های مهم اقتصاد کشور را با سرعت هر چه تمام‌تر به حرکت در می‌آورد و نیروی انسانی فعال، کارآمد، با انگیزه و امیدوار می‌تواند اقتصاد یک کشور را متحول کند.

وی افزود: این امر زمانی رقم خواهد خورد که به حق و حقوق کارگر توجه و به اعتراضات و ایرادات او توسط کارفرما و ... به صورت جدی توجه شود تا حقی از کارگری که مجاهد عرصه اقتصادی است، تضعیف نشود.

علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با تبریک روز معلم گفت: نگاه تعلیم و تربیت جامعه به کلاس و رفتار و گفتار معلم است.

امام جمعه کرمان با اشاره به مناسبت روز جهانی مطبوعات اظهار کرد: در این بخش که فکرها و ذهن‌ها را شکل می‌دهد و با روایتگری، ذهن‌ها را مدیریت و بر دل‌ها می‌تواند حکومت کند، با یک عرصه حساس و مهم مواجه هستیم که چه بخواهیم و یا نخواهیم رسانه‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ یک بخش از رسانه‌های دنیا پنهان کردن واقعیت، کوچک کردن مسائل بزرگ و حساس، بزرگنمایی مسائل کم ارزش و دروغ پراکنی را در دستور کار دارند و برای این ماموریت میلیاردها دلار در جای جای جهان امروز هزینه می‌کنند.

وی اظهار کرد: در برابر این جبهه عظیم و حجیم و نااهل مطبوعات، جبهه مطبوعات فداکار، انسان‌دوست، متعهد و از خودگذشته قرار دارند، در حالیکه به لحاظ تعداد و امکانات در این صحنه جنگ تمام عیار همخوانی ندارند و کاملاً نامتوازن هستند.

علیدادی سلیمانی در ادامه بیان کرد: اما جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه توانسته در دنیای امروز موفق شود جبهه حجیم و گسترده مطبوعات ملحد و نااهل را شکست دهد که حاصل شکست آن را در خیابان‌های لندن و آمریکا و اروپا در دفاع از ملت مظلوم فلسطین مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه کرمان در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: آنچه در شورای امنیت و سازمان ملل در روزهای اخیر اتفاق افتاد نشان داد حقانیت جریان فلسطین بر همه برملا شده که از ۱۵ رأی ۱۲ رای مثبت بود اما آمریکا آن را وتو کرد زیرا او با انسان و انسانیت مخالف است و انگیزه‌ای برای پایان دادن به جنگ غزه ندارد و برای همین وتو می‌کند زیرا تلاش دارد تا آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد تحت مدیریت او باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: این یعنی سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند اما بدانند به فضل خدا کشور فلسطین در آینده به رسمیت شناخته شده و حق مظلوم آن‌ها گرفته خواهد شد؛ روزی که پیروزی نهایی حماس و جهاد اسلامی و مردم فلسطین را جشن بگیریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد