جودی فاستر سراغ «سرقت مونالیزا» میرود/ کارگردانی یک فیلم اقتباسی
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۰۳۶۶
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جودی فاستر قراردادی امضا کرده تا روی صندلی کارگردانی یک فیلم درام درباره سرقت نقاشی مونالیزا در سال ۱۹۱۱ بسازد. هنوز عنوانی برای این فیلم انتخاب نشده است.
صندوق رسانه لسآنجلس تامین مالی کامل این پروژه را بر عهده دارد. صندوق در حال حاضر بیل ویلر را برای نوشتن فیلمنامه این پروژه استخدام کرده و ویلر قرار است فیلمنامه را بر اساس کتاب «روزی که آنها مونالیزا را دزدیدند» نوشته سیمور رایت بنویسد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این سرقت مشهور که در موزه لوور در پاریس صورت گرفت، توسط وینچنزو پروگیا کارمند موزه انجام شد. او باور داشت نقاشی لئوناردو داوینچی باید در ایتالیا به نمایش دربیاید و در پاریس باقی نماند.
به این ترتیب پروگیا به مدت دو سال نقاشی را نگه داشت. در نهایت او زمانی دستگیر شد که قصد داشت مونالیزا را به مدیر گالری اوفیزی در فلورانس بفروشد. این نقاشی معروف در سال ۱۹۱۴ به موزه لوور بازگردانده شد.
از جمله فیلمهایی که تا به حال جودی فاستر کارگردانی کرده میتوان به «مردی کوچک به نام تِیت»، «در خانه برای تعطیلات»، «سگ آبی» و «هیولای پول» اشاره کرد.
او همچنین قرار است در بازسازی انگلیسی زبان فیلم تریلر اسکاندیناویایی «زنان در جنگ» علاوهبر کارگردانی، نقشآفرینی هم داشته باشد.
صندوق رسانه لسآنجلس ۹ سال پیش توسط جفری سوروس و سایمون هورسمن مدیران آن راهاندازی شد.
کد خبر 4840087منبع: مهر
کلیدواژه: جودی فاستر لئوناردو داوینچی کارگردان سینما تئاتر ایران سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر موسیقی ایرانی فیلم مستند سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر فیلم کوتاه کارگردان تئاتر برنامه تلویزیونی شبکه دو سیما بازیگر سینما نادر برهانی مرند جودی فاستر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر میرود/نمایش برگزیدهای ازآثار
به گزارش خبرنگار مهر، پس از اتمام نمایشگاه آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان «بر فراز دشت»، نمایشگاه آثار رضا مافی هنرمند خوشنویس و نقاش ایرانی به کیوریتوری محبوبه کاظمی در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز به کار میکند.
این نمایشگاه که به همت نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی اسلامی ترانه باران برگزار میشود، برگزیدهای از آثار، لوازم و مجموعه شخصی زنده یاد رضا مافی را در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش خواهد گذاشت.
رضا مافی هنرمند نقاش و خوشنویس و از پیشگامان هنر معاصر ایران است. او از نخستین هنرمندانی است که در دوره معاصر به خلق نقاشیخط پرداخت. او در مشهد و در خانوادهای اهل هنر زاده شد، برادر بزرگترش، محمد مافی نقاش بود. رضا مافی از کودکی قلم به دست گرفت سپس خوشنویسی را نزد جلالالدین اعتضادی آموخت و در سال ۱۳۴۳ در انجمن خوشنویسان ایران، نزد حسین میرخانی آموختن خوشنویسی را ادامه داد.
نمونهای از آثار رضا مافی که در سال ۱۳۵۱ خلق شده استرضا مافی از مکتب سقاخانه تاثیرگرفته بود و سعی داشت آثار خوشنویسی خود را به نقاشی نزدیک کند. برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی آمیخته با خط او در گالری سیحون نقطه عطفی در تاریخ این هنر به شمار میرود چرا که برای نخستین بار خوشنویسی سنتی با شیوههای نقاشی مدرن تلفیق میشد. مافی که هم خوشنویس بود و هم نقاش، از ترکیب این ۲ هنر راهی نو و شیوهای جدید در هنر معاصر ایران پدید آورد که تا به امروز ادامه پیدا کرده و پیروان فراوانی دارد. او همچنین به دلیل علاقه به گچبری مساجد به تولید آثار حجم و برجسته نیز پرداخته بود. مافی در سال ۱۳۶۱ در اثر حادثه سقوط از روی اسب در گذشت.
مافی بر آن شد تا پتانسیل مستتر در سیاهمشقنویسی و نمایان کردن توان زیباشناختی نستعلیق ایرانی را در مسیری متفاوت از هنرمندان همنسلش که با موتیف خط کار میکردند، به سطحی تازه، ارتقا بخشد و در این راه موفق بود و توانست هوایی تازه به جهان هنر نوگرای ایرانی بدمد و آن را غنیتر سازد.
این هنرمند در طول زندگی کوتاه خود تعداد قابل توجهی آثار سیاه مشق آفرید. او در این روش فرمهای بدیع و جدید را با استفاده از قلم نی و مرکب (بدون قلمو) بر روی بوم مینوشت. مافی با تسلطی که بر شیوههای مختلف خوشنویسی چون نستعلیق، شکسته، ثلث، تعلیق و رقاع و اجرای آنها بر روی بوم داشت، توانست زیبایی نهفته در سیاه مشق نویسی را آشکار و روحی تازه در آن بدمد.
نمایشگاه «بر فراز دشت» نیز در حالی به پایان رسید که طی ۴۳ روز برپایی، بیش از ۳۷ هزار نفر بهصورت انفرادی و نیز در قالب گروههای دانشجویی، دانشآموزی و هنری از این نمایشگاه دیدن کردند. همچنین بیش از ۱۴۰ بازدیدکننده خارجی هم با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران از آثار نمایشگاه «بر فراز دشت» بازدید کردند.
کد خبر 6099636