Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@03:05:07 GMT

صالحی: جشنواره‌های فجر نماد هنر ایران است

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۳۰۳۹

صالحی: جشنواره‌های فجر نماد هنر ایران است

دکتر سید عباس صالحی روز جمعه در حاشیه غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای زاهدان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در آستانه دهه فجر اظهار داشت: امروز و فردا در سیستان و بلوچستان برنامه‌های مختلفی داریم که یکی از آنها اختتامیه شعر فجر است.

وی ادامه داد: امسال با توجه به سیلابی که در جنوب سیستان و بلوچستان رخ داد علاقه هنرمندان کشور بود که به نوعی جشنواره‌های فجر را با بحث سیل در جنوب این استان مرتبط و علاقه قلبی خود را عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اختتامیه جشنواره شعر فجر را در سیستان و بلوچستان داریم همچنین برنامه‌های مختلف جشنواره‌های فجر، سینما، موسیقی، تئاتر و مجموعه‌های دیگر به نحوی با این استان ارتباط پیدا کردند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سفر قبلی که به سیستان و بلوچستان داشتیم برنامه‌های بسیار خوبی با استاندار وقت در رابطه با ساخت و ساز پلاتوها، گالری‌ها و در بحث موزه هنرهای معاصر استان داشتیم که استاندار فعلی نیز پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند.

سید صالحی اظهار داشت: در بحث‌های زیرساختی برنامه‌های مختلفی در آن تفاهم‌نامه دیده شده که مسیر خوبی را طی می‌کند.

وی بیان کرد: در این سفر تماشاخانه نخل و آفتاب که بر اساس تفاهم‌نامه قبلی با استانداری سیستان و بلوچستان بود افتتاح می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت برنامه‌های خوبی را با کمک استانداری سیستان و بلوچستان دنبال می‌کنیم گفت: همچنین در حوزه رویدادها؛ رویدادهای قبلی که وجود داشته تداوم و تقویت شده و برخی از رویدادهای هنری در استان به شکل تاسیسی داریم.

 دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز /جمعه/ وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مسوولان استانی قرار گرفت.

صالحی در بدو ورود به زاهدان در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به زاهدان سفر کرده است.

حسین مسگرانی بازدید از حاشیه شهر زاهدان و دیدار با علما و روحانیون را از جمله برنامه‌های امروز  سید عباس صالحی در سفر به زاهدان عنوان کرد.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه با شاعران کشوری و استانی نشستی صمیمانه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی، آیین گشایش تماشاخانه نخل و آفتاب، تجلیل از هنرمندان و حضور در مراسم پایانی چهاردهمین جشنواره شعر فجر را از دیگر برنامه‌های صالحی ذکر کرد.

به گزارش ایرنا با توجه به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان و آسیب دیدن مردم جنوب استان در این واقعه، ظرفیت جشنواره شعر فجر به این استان اختصاص داده شده است.

اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر فجر همزمان با آغاز دهه فجر در روز ۱۲ بهمن در محل تالار سینما هلال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۴۵ نویسنده و شاعر تراز اول کشور در زاهدان برگزار می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 انقلاب اسلامی ایران سیل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان جشنواره شعر فجر جشنواره های فجر سید عباس صالحی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی گفت: براساس آخرین اطلاعات موجود، همزمان با سراسر کشور، امروز، ۴۸۵ نفر در سه حوزه زاهدان، ایرانشهر و چابهار در مرحله آزمون کتبی نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت کردند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصداز افرادی که در این آزمون شرکت کردند مرد هستند ادامه داد: این آزمون کتبی در پنج سطح (از ۱۰ جزء تا حفظ کل) ویژه خواهران و برادران حافظ برگزار شد و افرادی که حائز امتیاز لازم در این مرحله شوند، در مرحله آزمون شفاهی که تیرماه امسال برگزار خواهد شد، شرکت کرده و پس از کسب حدنصاب امتیاز مدرک تخصصی حفظ خود را در سطحی که شرکت کرده باشند، دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سطوح ارائه شده شامل درجه پنج برابر با مدرک دیپلم، درجه چهار برابر با درجه فوق دیپلم، درجه سه برابر با لیسانس، درجه ۲ برابر با کارشناسی ارشد و درجه یک برابر با دکترا است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • سیستان بارانی شد
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود