Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان بار دیگر در جریان گفت‌وگویی تلفنی، طرح آمریکایی "معامله قرن"، روند اوضاع در اوکراین و سوریه، وضعیت کلی در خاورمیانه و همچنین تحقق توافقات برای حل و فصل مناقشه در لیبی را مورد بررسی قرار دادند. ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان عصر روز گذشته در جریان مذاکرات تلفنی درباره برنامه تهیه شده از سوی آمریکا برای حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل (که به طرح به اصطلاح "معامله قرن" شهرت یافته) بحث و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعات، در یک مکالمه تلفنی که به ابتکارعمل طرف آلمانی صورت گفت، همچنین روند اوضاع کنونی در اوکراین و سوریه، و همچنین مسائل کلی منطقه خاورمیانه نیز مورد تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

کرملین یادآور شد، پوتین و مرکل همچنین درباره توافقات حاصل شده در جریان کنفرانس بین المللی در باره لیبی در برلین در تاریخ 19 ژانویه (29 دی ماه) گفتگو کردند.

رئیس جمهوری روسیه بر لزوم هماهنگی تصمیمات اتخاذ شده با طرفین مناقشه در لیبی تاکید کرد و یادآور شد که بررسی و تأیید بعدی این تصمیمات توسط شورای امنیت سازمان ملل بسیار با اهمیت است.

هردو طرف بر عاقلانه بودن افزایش تلاش‌های جامعه جهانی به منظور تأمین رژیم آتش بس پایدار برای پایان دادن به خصومت‌ها و شروع گفت وگوهای سیاسی برای حل بحران لیبی تأکید کردند.

رایزنی پوتین و مرکل برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی لیبی در برلینمرکل برای رایزنی با پوتین درباره ایران به روسیه می‌رودلیبی، اوکراین و سوریه؛ موضوع مذاکرات تلفنی پوتین و مرکل

رهبران دو کشور همچنین برخی موضوعات مهم در دستور کار روابط دوجانبه را نیز بررسی کرده و درباره ادامه تماس‌ها در آینده توافق کردند.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,88,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ولادیمیر پوتین آنگلا مرکل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین آنگلا مرکل ولادیمیر پوتین آنگلا مرکل رئیس جمهوری روسیه اوکراین و سوریه پوتین و مرکل بین المللی بین الملل برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران

با توجه به ادامه محدودیت‌ سفر هندی‌ها به ایران، این کشور میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران نخواهد بود و یمن جایگزین آن شد.

به گزارش ایسنا، علی رمضانی قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ