Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:17:51 GMT

تولید در پتروشیمی خراسان از سرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۴۹۷۸

تولید در پتروشیمی خراسان از سرگرفته شد

مدیرعامل پتروشیمی خراسان به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت پتروشیمی، از امروز، مجوز استفاده از گاز طبیعی را از شرکت گاز خراسان شمالی گرفته است و خط تولید آماده راه اندازی می شود.  

حسین شفیعی اظهار داشت: راه اندازی خط تولید آمونیاک در شرکت پتروشیمی، بگونه ای است که از سرویس خارج شدن یا راه اندازی آن، امری زمان بر است و بر این اساس، آماده کردن تجهیزات برای تولید، طول می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: شرکت پتروشیمی از این فرصت استفاده کرده و با توقف تولید نسبت به تعمیرات جزءی برخی بخش های خود اقدام کرده است.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: تولید در این شرکت از ۲۰ دی ماه، متوقف و اعلام شد که گاز این شرکت، به مدت یک هفته قطع خواهد بود اما تداوم سرما، قطعی گاز را تمدید کرد و تا به امروز طول کشید.  

وی با بیان اینکه قطع گاز پتروشیمی برای جلوگیری از بروز مشکل در تامین گاز مشترکان خانگی، انجام شده است افزود: شرکت پتروشیمی خراسان شمالی سالانه ۳۴۸ میلیون مترمکعب، گاز طبیعی مصرف می کند که هم برای سوخت و هم به عنوان ماده اولیه تولید، استفاده می شود.  

به گفته مدیرعامل پتروشیمی خراسان، این شرکت در ۹ ماهه امسال با فروش ۱۰ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال محصولات خود در زمره شرکت‌های پرفروش کشور قرار گرفت.

حسین شفیعی اظهار داشت: امسال با رشد ۶۰ درصدی فروش تولیدات خود توانستیم رکورد بی سابقه فروش محصولات را در تاریخ این شرکت به ثبت برسانیم.

وی افزود: با وجود تحریم ها که به شدت در مبادلات ارزی تاثیرگذار بوده، توانسته ایم ۶۵ درصد تولید محصول اوره و ملامین خود را به کشورهای هدف صادر کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: در این بازه زمانی ۲۷۳ هزار تن آمونیاک، ۴۷۴ هزار تن اوره و ۱۶ هزار تن کریستال ملامین در این شرکت تولید شده است.

مجتمع پتروشیمی خراسان مستقر در ۱۷ کیلومتری شرق بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده است.

برچسب‌ها بجنورد پتروشیمی وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد پتروشیمی وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی گاز بجنورد پتروشیمی وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی گاز مدیرعامل پتروشیمی خراسان شرکت پتروشیمی خراسان شمالی راه اندازی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.

وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.

به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.

عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی