Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی عصر یکشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری این استان بیان کرد: در تمامی مدارس استان مراقبت های بهداشتی لازم و نظارت های کافی برای مقابله با ویروس کرونا باید انجام گیرد.

وی گفت: باید از ابتدا مراقبت های بهداشتی لازم برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس در مدارس انجام شود و تمامی مدیران مدارس و معاونان نسبت به این موضوع حساسیت لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه این نشست با اشاره به وضعیت آموزشی شهرستان اندیکا بیان کرد: اندیکا به دلیل اینکه زمان زیادی از شهرستان شدن آن نمیگذرد و به دلایل مختلفی از جمله سخت گذر بودن اکثر مناطق آن و با داشتن ۶۸۰ روستا و توجه کافی نداشتن به این منطقه توجه و پیگیری برای ارتقاء  شاخص های آموزش و پرورش این منطقه ضروری است.

استاندار خوزستان ادامه داد: مدیرکل نوسازی مدارس استان برای ارتقاء شاخصهای فضاهای آموزشی این شهرستان توجه بیشتری نماید.

شهرداری ها مکلف به پرداخت عوارض به آموزش و پرورش هستند

استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه شهرداریها موظف به پرداخت پنج درصد عوارض به آموزش و پرورش هستند ادامه داد: در صورتی که شهرداری به این وظیفه قانونی خود عمل نکند مبلغ مورد نظر از حساب آن برداشت خواهد شد.

شریعتی افزود: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اداره کل امور شهری استان  موظف به پیگیری موضوع پرداخت عوارض شهرداری به آموزش و پرورش هستند.

وی درادامه با اشاره به اینکه مقرر بود امسال هزار کلاس درس در خوزستان بهره برداری شود بیان کرد: با تلاش اداره کل نوسازی مدارس استان یکهزار و ۳۳۰ کلاس درس در استان تا پایان امسال به بهرداری خواهد رسید.

تحویل کلاس ساختمانی با دریافت کلاس کانکس

استاندار خوزستان با ابراز گله مندی از همکاری نکردن مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها در جمع آوری کلاس های کانکسی ادامه داد: ۳۰۰  کلاس ساختمانی برای جایگزینی کلاس های کانکسی در استان ساخته شده است اما بسیاری از ادارات آموزش و پرورش در استان حاضر به تحویل کلاس های کانکسی نیستند.

شریعتی ادامه داد: کلاس های کانکسی برای مدارس مناطق عشایری و یا در شرایط بحرانی استفاده خواهند شد و اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در صورت دریافت کلاس کانکسی کلاس ساختمانی به ادارات آموزش و پررش تحویل دهد.

افتتاح ۱۴۲ واحد آموزشی در خوزستان در دهه فجر امسال

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه این نشست گفت: ۴۷۱ کلاس درس در قالب ۱۴۲ واحد آموزشی در خوزستان در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد و یک هزار و ۱۰۰ برنامه در مدارس استان برگزار خواهد شد.

مودت در ادامه با اشاره به برخی از موفقیت های آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری بیان کرد: کسب چهار رتبه اول و ۲ رتبه سوم کشوری دانش آموزان متوسطه اول خوزستانی در جشنواره نوجوان خوارزمی، قرار گرفتن استان خوزستان در بین پنج استان برتر کشور در حوزه جشنواره نوجوان خوارزمی ، کسب ۵ رتبه برتر کشوری توسط استان خوزستان در طرح خوداتکایی مدارس شبانه روزی، توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی و پوشش بیش از ۱۰۶ هزار نوآموز خوزستانی، شرکت ۳۹۰ هزار دانش آموز خوزستانی در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای از جمله مهمترین دستاوردهای آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری بوده است.

 ۱۱ هزار نفر در کشور چین مبتلا به ویروس کرونا شدند و بیش از ۲۰۰ نفر در این کشور جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت برای مقابله و پیشگیری از ورود و ابتلا به این ویروس در ایران رعایت مراقبت های بهداشتی در بخش های مختلف را ضروری خوانده است.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا مدارس ویروس کرونا آموزش و پرورش هستند مراقبت های بهداشتی آموزش و پرورش استاندار خوزستان کلاس های کانکسی کل نوسازی مدارس ویروس کرونا مدارس استان کلاس درس خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود

استاندار همدان گفت: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین بزرگداشت مقام معلم باحضور استاندار همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان و فرهنگیان در فامنین برگزار شد.

این آیین در راستای تجلیل و تکریم از مقام شامخ معلم باحضور 750 نفر از فرهنگیان این شهرستان (600 شاغل و 150 بازنشسته) برگزار شد.

استاندار همدان در این مراسم در سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان فامنین با تاکید بر اینکه اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش‌و‌پرورش سرمایه‌گذاری کند اظهار داشت: معلمان جایگاه و نقش اثرگذاری در زندگی دانش آموزان دارند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) با این عنوان که "هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است" گفت: همین جمله مهم و ارزشمند جایگاه والای معلم را بر همگان آشکار می‌سازد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش نسلی همانند 36 هزار دانش‌آموز شهید و 4 هزار معلم شهید را تحویل جامعه می‌دهد که در راه ایران‌ و انقلاب اسلامی جان خود را هدیه کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش محلی است که می‌تواند بین دانش‌آموزان تعادل ایجاد کند عنوان کرد: سطح فرهنگ‌، بینش‌ و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است و دانش‌آموزان با ورود به مدرسه دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را نهادینه و منتقل می‌کنند.

قاسمی فرزاد از حضور خیران در ساخت مدارس تقدیر کرد و در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: دولت توان و تلاش خود را برای تقویت آموزش‌و‌پرورش در زمینه‌ ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است.

‌انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش