Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:21:32 GMT

دلجویی از ماهاتیر به شیوه عمران‌خان

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۴۴۷۲

دلجویی از ماهاتیر به شیوه عمران‌خان

عمران خان اواخر آبانماه سال گذشته اولین سفر رسمی خود به مالزی انجام داد که در پاسخ به آن "ماهاتیر محمد" نخست وزیر مالزی سوم فروردین ماه امسال به اسلام‌آباد سفر کرد.
سفر فعلی نخست وزیر پاکستان به مالزی در حالی انجام می‌شود که حضور نیافتن وی در اجلاس اخیر سران اسلامی کوالالامپور نه تنها انتقاد بسیار زیادی در پاکستان به همراه داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های پاکستان گزارش دادند: ناخرسندی ماهاتیر محمد از حضور نیافتن نخست وزیر پاکستان در اجلاس کوالالامپور باعث شد تا عمران خان سفر دیگری به مالزی را تدارک ببیند که هدف اصلی آن دلجویی از نخست وزیر مالزی و احیای اعتماد دوجانبه است.

اجلاس سران کشورهای اسلامی (کوالالامپور ۲۰۱۹) ۲۸ آذرماه امسال با حضور سران جمهوری اسلامی ایران، مالزی، ترکیه و قطر و صدها تن از شخصیت ها و نخبگان کشورهای اسلامی در پایتخت مالزی در حالی برگزار شد که سیاسیون پاکستان نسبت حضور نیافتن عمران خان در این نشست ابرازی ناخرسندی کردند. 
برخی از سیاستمداران و منابع آگاه در پاکستان حضور نیافتن عمران خان در نشست کوالالامپور را نتیجه فشارهای خارجی به ویژه ملاحظات برخی از متحدان عربی دولت اسلام آباد می دانند اما عمران خان «منافع ملی» را دلیل انصراف خود از سفر به کوالالامپور اعلام کرده بود.
وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: عمران خان قرار است در کوالالامپور علاوه بر امضای چند قرارداد همکاری با مالزی، در نشست خبری با نخست وزیر مالزی و سمینار موسسه مطالعات راهبردی و بین المللی (ISIS) شرکت کند.

برچسب‌ها پاکستان ماهاتیر محمد عمران خان اجلاس سران کوالالامپور پروندهٔ خبری اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان ماهاتیر محمد عمران خان اجلاس سران کوالالامپور پاکستان ماهاتیر محمد عمران خان اجلاس سران کوالالامپور نخست وزیر مالزی ماهاتیر محمد حضور نیافتن اجلاس سران عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم

یک خودروی چینی شاسی بلند توانایی چرخش درجا را دارد. این ویژگی به دلیل وجود موتورهای برقی جداگانه روی هر چرخ خودروست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • دلجویی ستاره اینتر از مدافع میلان: اشتباه کردم
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان