Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته با به‌کار گیری دانش و فناوری بومی به تولید سامانه ترددشمار دست یافته و کشور را از ورود این تجهیز بی‌نیاز کند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سامانه ترددشماری برای مدیریت بهتر راه‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این سیستم، پله زیرین حمل و نقل هوشمند محسوب می‌شود، زیرا نهاد‌های دولتی و غیردولتی، با داشتن آمار‌ها و گزارش‌های مربوط به تردد شمار، می‌توانند از سایر روش‌ها برای هوشمند سازی سامانه‌های ترابری استفاده کنند.

این سامانه اطلاعاتی مانند تعداد خودرو‌های عبوری، میانگین، بیشترین و کمترین سرعت وسایل نقلیه، فواصل میان خودرو‌ها و در حالت‌های خاص دسته‌بندی وسایل نقلیه به کلاس‌های مختلف را به کاربر ارائه می‌دهد.

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته با به‌کار گیری دانش و فناوری بومی به تولید این محصول برسد و کشور را از ورود این تجهیز بی‌نیاز کند.

بهزاد قیومی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «روشان طلوع شرق» درباره محصول «تردد شمار تصویری خودرو» گفت: در غالب تردد شمار تصویری‌های تصویری در هر لاین، دو یا سه حلقه مجازی منطبق بر محل فرضی حلقه‌های القایی در نظر گرفته می‌شود و شمارش، کلاس‌بندی و سرعت‌سنجی بر اساس پر و خالی شدن این حلقه‌های مجازی در حین عبور خودرو از روی آن‌ها صورت می‌گیرد.

این فعال فناور ادامه داد: تردد شمار تصویری‌های تصویری با وجود مزایای رقابتی متعددی که نسبت به سایر تردد شمار تصویری‌ها دارند، با چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند. از جمله این چالش‌ها نیاز به مقاوم بودن الگوریتم سامانه نسبت به شرایط نوری و شرایط آب و هوایی است. تردد شمار تصویری باید در روز و شب، هوای ابری، آفتابی، بارانی دقت خود را حفظ کند. همچنین باید در شرایط مختلف ترافیکی، همچون ترافیک سنگین، وجود خودرو‌های با حرکت آهسته نیز وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

وی افزود: وجود سایه، سرعت پایین خودرو، خودرو‌های متوقف و همچنین عبور و مرور افراد می‌تواند در عملکرد تردد شمار تصویری خطا ایجاد کند. لرزش دوربین به دلیل باد و شرایط متغیر جوی بسیاری از الگوریتم‌ها را دچار مشکل می‌کند.

قیومی بیان کرد: تردد شمار تیکام در حال حاضر خودرو‌ها را در پنج کلاس سواری، مینی‌بوس و کامیونت، کامیون، اتوبوس و تریلی طبقه بندی می‌کند. این تردد شمار پتانسیل این را دارد که با حفظ دقت کلاس‌بندی، تعداد کلاس‌ها را به تعداد بالاتری ارتقاء دهد که قابلیتی منحصر بفرد در بین تردد شمار‌های موجود است.

قابلیت‌های تردد شمار تصویری

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «روشان طلوع شرق» به قابلیت‌های این تجهیز اشاره و بیان کرد: قابلیت شمارش وسایل نقلیه و کلاس‌بندی آنها، تشخیص حضور یا عبور وسیله نقلیه، محاسبه فاصله زمانی و مکانی بین خودروها، محاسبه حجم لحظه‌ای و متوسط ترافیک، ارائه آمار و گزارشات مختلف در قالب جداول با قابلیت اعمال انواع فیلتر‌ها مانند فیلتر زمان، تاریخ، تعداد وسیله نقلیه، ترسیم انواع نمودار‌های کاملا سفارشی بر اساس داده‌های اخذ و محاسبه شده، ارائه گزارشات فنی عملکرد لحظه به لحظه نرم‌افزار و قابلیت انتقال سریع داده‌های جمع‌آوری شده از جمله قابلیت‌های تردد شمار تصویری هستند.

این فعال فناور به ویژگی‌های این تردد شمار اشاره کرد و گفت: قابلیت کار در هر ساعت از شبانه روز، قابلیت استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی و توانایی تطبیق خودکار با تغییرات ناگهانی جوی، عدم وجود محدودیت سرعت خودرو‌ها در کیفیت عملکرد سیستم، عدم وجود مشکلات سنسور‌های القایی مانند عدم تشخیص به دلیل در محدوده القا نبودن یا تشخیص ناصحیح به دلیل عبور همزمان دو خودرو، توانایی پردازش همزمان دو مسیر رفت و برگشت با تعداد لاین‌های مختلف، قابلیت استفاده آنلاین از طریق ارتباط با دوربین و استفاده آفلاین بر روی فیلم‌های ضبط شده، قابلیت ضبط تصاویر دریافتی و واسط گرافیکی ساده و موثر جهت ارتباط با کاربر به منظور تنظیمات مناسب با محیط جاده و دوربین‌ها از جمله ویژگی‌های این تجهیز است.

قیومی همچنین بیان کرد: در بخش‌های این شرکت ۲۹ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «روشان طلوع شرق» درباره قیمت این محصول گفت: اختلاف قیمت محصول تولید شده این شرکت با نمونه مشابه خارجی آن به حدود ۲۰۰ درصد می‌رسد بنابراین واردات این تجهیز برای خریداران به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایران ساخت شرکت دانش بنیان حمل و نقل هوشمند سامانه تردد شمار شرکت دانش بنیان وسایل نقلیه کلاس بندی خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال ۲۷ هزار دانش‌آموز استان در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند و اوراق امتحانی در استان تصحیح نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ابوالقاسم اکبری امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۲۶۰۱ آموزشگاه در استان با ۱۹۷ هزار دانش‌آموز در ۹ هزار کلاس فعال است.

وی افزود: ۱۷۵ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و ۱۷ هزار در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند؛ ۱۳ هزار و ۷۶۹ معلم در مدارس دولتی مشغول به کار هستند که ۷۳۳۳ نفر خانم و مابقی آقایان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های آموزش و پرورش طی دو سال گذشته با رشد خوبی مواجه شده، گفت: ۷۰ پروژه طی این مدت به بهره‌برداری رسیده و ۸۵ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس در حال ساخت است.

وی افزود: ساخت ۱۳ مدرسه با ۱۲۰ کلاس درس در مناطق طرح جهش ملی مسکن ساخته خواهد شد؛ اکنون ۳۷۳ کودکستان در سراسر استان مجوزهای فعالیت را از آموزش و پرورش اخذ کرده و ۳۲۶ مورد فعال شدند.

اکبری زیرساخت‌های ورزشی را نیز تشریح کرد و گفت: ساخت چمن‌های مصنوعی در خراسان شمالی نسبت به استان‌های هم طراز ۵۰ درصد بیشتر است.

اکبری گفت: ۱۸ زمین ورزشی رو باز برای دختران در حال ساخت است؛ ساخت ۲۰ اتاق درس تربیت بدنی نیز انجام شده و ۱۷ میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی مدارس جذب شده است.

وی با اشاره به پراکندگی بالای روستاهای استان افزود: ۴۸ درصد مدارس استان در روستاها هستند و ۱۸ مدرسه تک دانش‌آموزی و ۱۳۴ مدرسه کمتر از پنج دانش‌آموزی در خراسان شمالی فعال است که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی چه مقدار به عدالت آموزشی اهمیت می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در پایه‌های دهم تا دوازدهم آزمون‌ها به صورت نهایی برگزار می‌شود؛ مجموعاً حدود ۲۷ هزار دانش‌آموز در این آزمون‌ها شرکت خواهند کرد.

وی افزود: تصحیح اوراق امتحانی نهایی در خراسان شمالی انجام نمی‌شود تا از هر گونه تخلف احتمالی جلوگیری شود؛ تصحیح نیز به صورت سوال به سوال خواهد بود و هر معلم یک سوال را بررسی می‌کند.

وی افزود: امسال ۵۰۹ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای علمی حائز رتبه برتر شدند که آماری خیره‌کننده است؛ همچنین سه مدال برنز جهانی کسب شد.

اکبری خاطرنشان کرد: ۱۳۱۱ نفر کودک شش تا ۱۱ سال بازمانده از تحصیل در استان وجود داشتند که ۱۰۱۱ نفر شناسایی و تعیین تکلیف و جذب آموزش و پرورش شدند.

وی در انتها گفت: طی دو سال گذشته حدود دو هزار ردیف استخدامی ماده ۲۸ اخذ شده است؛ از این تعداد ۱۰۸۹ نفر مربوط به امسال است که این رقم در دهه اخیر بی سابقه است.

کد خبر 748897

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت