Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@23:38:45 GMT

چگونه گیاهخواری بر عملکرد مغز تأثیر می‌گذارد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۰۹۳۲

چگونه گیاهخواری بر عملکرد مغز تأثیر می‌گذارد؟

برخی از تحقیات جدید نشان داده اند که به نظر می‌رسد گیاهخواری می‌تواند تاثیری بسیار مثبت بر عملکرد مغز داشته باشد. حتی روحیه شما می‌تواند بر آنچه می‌خورید تأثیر بگذارد. تحقیقات دانشگاه کرنل نشان داد دانشجویانی که احساسات منفی دارند، غذا‌های ناسلم و چرب تری مصرف می‌کنند.

رژیم گیاهخواری با کاهش وزن، کاهش قند خون و کاهش خطر ابتلا به سرطان یا بیماری قلبی ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاهان سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، پلی فنول‌ها و اسید‌های چرب اشباع نشده است. کارشناسان گفتند که این ترکیبات به تقویت رشد، اتصال و بقای سلول‌های مغزی کمک می‌کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان داد که افرادی که فقط سبزیجات و میوه می‌خورند ممکن است فعالیت مغزی بالاتری در مقایسه با افرادی داشته باشند که محصولات حیوانی مصرف می‌کنند براساس برخی از مشاهدات، گیاهخواران مادام العمر و گیاهخواران موقتی کمتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به زوال عقل هستند.

این در حالی است که پیش از این گفته می‌شد که گیاهخواری روی کاهش تمرکز تاثیر دارد. اولین مداویر، نویسنده مطالعه اصلی و دکتر روانشناس در انستیتو ماکس پلانک، گفت: "بررسی ما نمی‌تواند آزمایشات کنترل تصادفی در مورد ساختار مغز یا عملکرد آن را پیدا کند. با این حال، ما شواهد قطعی برای انجمن‌های مرتبط با سلامت روان با رژیم‌های غذایی گیاهی یافتیم. "

یک تحقیق دیگر نشان داد رژیم‌های غذایی وگان می‌توانند به مدیریت اختلالات خلقی کمک کنند، اما یک تجزیه و تحلیل جداگانه هشدار داد که خوردن گیاهان ممکن است علائم افسردگی را افزایش دهد. افزون بر این‌ها باید دقت کنید که با توجه به کاهش مواد قندی در گیاهخواری باید به این موضوع نیز دقت کنید که گیاهان قندی نیز مصرف کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و دانش گیاهخواری مغز عملکرد مغز رژیم گیاهخواری رژیم های غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

کد خبر 6089969

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • آمریکا در بحث فلسطین در حال تحول است
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک دی