Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس جمهور می‌کوشد آدرس غلط بدهد و توپ را در میدان دیگران بیاندازد و بگوید: اگر مردم قهر کردند تقصیر شورای نگهبان است در صورتی که اینطور نیست و دلخوری مردم مربوط به عملکرد بد اقتصادی دولت است.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره «انتخابات تشریفاتی» گفت: صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آن هم درباره شورای نگهبان و انتخابات صحبت‌های مردودی است آن هم به دلایل متعدد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهور ناشی از برخی از موضوعات است، اظهار داشت: رئیس جمهور باید علم لازم را داشته و بداند قانون اساسی اداره داخل شورای نگهبان را به شورای نگهبان واگذار کرده است و دوم اینکه رئیس جمهور باید بداند قانون تشخیص و تفسیر را به شورای نگهبان داده است بنابر این هر تفسیری که از سوی رئیس جمهور صورت می گیرد غلط و بی جایگاه است چراکه رئیس جمهور یا این موارد را نمی داند و یا مغرضانه عمل می کند و دیگر از این دو حالت خارج نیست.

این نماینده مجلس گفت: اگر رئیس جمهور سرقت علمی نمی کرد و رساله خود را می‌نوشت و کمی از مسائل حقوقی را می دانست دیگر این موارد قانون اساسی را درک می کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد افراد جامعه نسبت به عملکرد رئیس جمهور مشکل دارند، اظهار داشت: به اعتقاد بنده عاملی که از جمله عوامل قهر مردم با صندوق رأی می‌شود، عامل سیاسی نیست و عامل اقتصادی و معیشتی است. بنابراین رئیس جمهور می‌کوشد با این اقدام خود آدرس غلط بدهد و می خواهد توپ را در میدان دیگران بیاندازد و بگوید که اگر مردم قهر کردند و پای صندوق رای نیامدند،این تقصیر شورای نگهبان است که باید گفت این مسئله اینطور نیست و اگر کسی از صندوق رأی قهر می کند مربوط به عملکرد بد اقتصادی دولت است.

وی بیان داشت: قطعا مردم گوش به این فرافکنی‌ها و آدرس‌های اشتباه نخواهند داد و در مسیر خودشان و در دفاع از انقلاب و تعیین سرنوشت خود، انتخابات پرشوری را رقم خواهند زد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسان  باید جایی سرمایه‌گذاری کند که آثار مثبت و منافعی برای وی داشته باشد، افزود:  وقتی ما می بینیم که طرف های  مقابل با ما عناد و دشمنی دارند و هیچ وقت از روی دوستی با جمهوری اسلامی وارد ارتباط نمی‌شوند و از سوی دیگر وقتی هنوز آب کفن و خون شهید سلیمانی خشک نشده و چهلم این شهید بزرگوار نرسیده است و از آنجایی که مردم خشم و انزجار شان از آمریکا و ترامپ را نشان دادند ،چه نیازی است که آقای ظریف دوباره چنین بابی را باز کند.

وی با بیان اینکه ما در تلاشیم تا با همه دنیا  رابطمان را درست کنیم، اظهارداشت:  اگر دستگاه دیپلماسی در اصلاح روابط بین‌المللی تلاش نکند، فلسفه وجودی اش زیر سوال می‌رود؛ حرف ما این است که این تلاش باید در جای خودش باشد. به عنوان مثال  وزارت امور خارجه ما تقریباً منطقه را رها کرده است و از زمانی که مذاکرات برجام مطرح بود تا به امروز توجه چندانی به ظرفیت های ارتباط با کشورهای منطقه نداشته و ارتباط ما با کشورهای منطقه متاسفانه به این وضعیت رسیده است با این حال  سوال ما این است که آیا پیش از اینکه این دولت سر کار آید هم ارتباطمان با کشورهایی چون عربستان و امارات و کشورهای اطرافمان این‌گونه بود.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه دولتمردان قول دادند که مشکلات بین‌المللی را حل و گذرنامه ایرانی را ارزشمند کنند، تاکید کرد: دولتمردان همچنین وعده دادند که هم چرخ صنعت و هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد. با این حال تا دیروز اگر مردم قفل را می‌دیدند به ذهنشان بن بست و درب بسته می‌آمد اما با القائاتی که آقای روحانی انجام داد و کلیدی که در زمان انتخابات به مردم نشان داد، امروز اگر مردم کلید را ببینند، یاد درهای بسته می افتند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان سیاست خارجی ما در برخی از امور اقدامات غلطی انجام دادند، گفت: ما حدود ۱۰۰۰ کیلومتر با  ترکمنستان مرز مشترک داریم و اگر کشوری در تحریم های بانکی، مالی و دریایی قرار دارد قطعاً باید راه های ارتباط زمینی خود را تقویت کند چرا که از این طریق می‌تواند به صورت نقدی و فیزیکی پول را جابجا کند .سوال ما این است که در حال حاضر چقدر با کشورهایی چون ترکمنستان ارتباط داریم این درحالی است که کشوری چون ترکیه علی رغم آن که مرز مشترک با کشوری چون ترکمنستان ندارد اما ارتباط تجاری بسیار زیادی با این کشور دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر  ما منطقه را رها کردیم و به جایی چسبیدیم که می‌دانیم جز شر برای ما برنامه دیگری ندارند در حالی که ارتباط با کشورهای منطقه برای ما خیر مسلم و ارتباطی بی هزینه ای است. ما باید ارتباط با همسایگانمان را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما با ۱۷ کشور همسایه هستیم اما متاسفانه ارتباط با این کشورها تقریباً رها شده است گفت: ارتباط ما با این کشورها درخور یک کشور در حال تحریم نیست و حتی از ارتباط دو کشور معمولی هم ضعیف‌تر است لذا باید گفت وزیر امور خارجه ما سوراخ دعا را گم کرده است و باید به مسیر اصلی بازگردد چراکه در حال حاضر  طرف‌های مقابل برای ما گربه میرقصاند و خط و نشان می‌کشند و عباراتی چون:" نه، می رسی"  را به کار می‌برند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا باید  برخی از مسئولان با حرف‌های خود ملت را ذلیل کنند، اظهار داشت: اگر آقای ظریف تنها خودش باشد دیگر  اشکالی ندارد که با کشورها چه ارتباطی داشته باشد و حتی می تواند برود و با ترامپ بنشیند و فالوده بخورد و یا آنکه به رستوران ترامپ برود و در آشپزخانه اش کار کند لذا این مسئله کاملاً به خودش مربوط است، اما امروز آقای ظریف نماینده سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و حق ندارد ملت ایران را تحقیر کند و از موضع ذلت برخورد کند .

وی بیان داشت: وزیر امورخارجه  باید موضع عزت و اقتدار ملت ایران را حفظ کند و نباید به عزت ملی آسیب بزند. چراکه چنین رفتارهایی از سوی مسئولین به وجهه جمهوری اسلامی آسیب می زند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات رئیس جمهوردرباه انتخابات گفت: رئیس جمهور می‌کوشد با این اقدام خود آدرس غلط بدهد و می خواهد توپ را در میدان دیگران بیاندازد و بگوید که اگر مردم قهر کردند و پای صندوق رای نیامدند،این تقصیر شورای نگهبان است که باید گفت این مسئله اینطور نیست و اگر کسی از صندوق رأی قهر می کند مربوط به عملکرد بد اقتصادی دولت است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ذوالنور مجلس شورای اسلامی ظریف وزیر امور خارجه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تقصیر شورای نگهبان رئیس جمهور می کوشد کشورهای منطقه جمهوری اسلامی اینطور نیست حال حاضر آقای ظریف صندوق رأی باید گفت برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

وی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از 18 سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده 400 متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات 250 هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت 100 هزار تن راه‌اندازی شده که تا 200 هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا 37 میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • فرصت‌طلبی رزاق‌پور با غیبت دانیال در دربی
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی