Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@07:26:32 GMT

پپ گوآردیولا راه منچسترسیتی را گم کرد (عکس)

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۶۷۳۶

به گزارش ایلنا، آن تیم، اولین تیمی بود که مجموع امتیازاتش در یک فصل از سقف 100 امتیاز می‌گذشت و فصل بعد از آن هم هرچه جام داخلی در فوتبال انگلیس بود را درو کرد. با این حال همیشه با هر تعریف و تمجیدی، انتظارات هم سختگیرانه‌تر و نگاه‌ها دقیق‌تر می‌شود. با این اوصاف، وضعیت تیم تحت هدایت پپ گواردیولا در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی‌اش چه چیزهایی درباره آن «سوپرتیم» به ما می‌گوید؟

باخت 2 بر صفر منچسترسیتی در خانه تاتنهام - هر دو گل تاتنهام بعد از دقیقه 61 بازی که اولکساندر زینچنکو مدافع سیتی اخراج شد رقم خورد - ششمین باری بود که شاگردان پپ گواردیولا در این فصل تن به شکست می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه سیتی با وجود این باخت هنوز هم در رده دوم جدول است اما فاصله‌اش با لیورپول صدرنشین به 22 امتیاز افزایش یافت و این یعنی که تیم قرمزپوش مرسی‌ساید می‌تواند به عنوان قهرمان زودهنگام رقابت‌ها در روز چهارم آوریل (15 فروردین) به خانه منچسترسیتی برود اگر شش بازی که تا آن زمان دارد را ببرد.

اگر گواردیولا و بازیکنانش آن بازی را با تشکیل یک تونل افتخار برای لیورپولی‌ها آغاز کنند، قطعاً تلخی تسلیم شدن در کورس قهرمانی لیگ برتر را برای منچسترسیتی دو چندان خواهد کرد. الان دیگر مسأله اینکه آیا لیورپول می‌‌تواند سیتی را از تاج و تخت سلطنت در لیگ برتر پایین بیاورد یا نه نیست، بلکه مسأله زمان رخ دادن این اتفاق است. پپ گواردیولا هم بعد از باخت یکشنبه شب شاگردانش مقابل تاتنهام به این موضوع اعتراف کرد.

او گفت: «لیورپول مهار نشدنی است. آنها کلی امتیاز گرفته‌اند. خب با این شرایط هدف ما این است که سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را کسب کنیم اما ما هم دو فصل پیش فصل را با 100 امتیاز که 19 تا بیشتر از منچستریونایتد و 20 و خرده‌ای بیشتر از لیورپول بود به پایان رساندیم. آنها آن موقع هم تیم قدرتمندی بودند، پس امروز روزی نیست که بگوییم ما قرار است چه کارهایی انجام دهیم. تیم من خوب است. من شیوه بازی‌مان را دوست دارم اما لیورپول از ما خیلی فاصله گرفته است و این فاصله خوب نیست. پس فصل آینده باید بهتر از اینها کار کنیم. اگر فصل آینده بهتر از این باشیم، فوق‌العاده می‌شود اما در حال حاضر من نمی‌دانم که در بازی بعدی‌مان مقابل وستهم چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

ارزیابی وضعیت فعلی سیتی با هدایت گواردیولا سخت است. هواداران این تیم معتقدند که آنها هنوز دومین تیم برتر فوتبال انگلیس هستند، تیمی که برای سومین سال متوالی برای بازی در فینال جام اتحادیه آماده می‌شود و در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا هم هنوز شانس دارد. در عین حال این تیم از مصدومیت و غیبت مهره‌‌هایی کلیدی مانند لاپورت و لروی سانه ضربه خورده است. هر دو بازیکن بیشتر هفته‌های فصل خانه‌نشین بوده‌اند. رحیم استرلینگ هم یکشنبه به این فهرست اضافه شد وقتی که لنگان لنگان و در حالی که زانویش را گرفته بود زمین را ترک کرد پس مصدومیت‌های این تیم هنوز هم ممکن است ادامه داشته باشد.

در اینکه لیورپول در این فصل استثنایی کار کرده و شاید هیچ تیمی نمی‌توانست رکورد این تیم را برای کسب 24 برد در 25 بازی تکرار کند شکی نیست اما اینکه چرا سیتی و گواردیولا که گفته می‌شد بهترین تیم و بهترین مربی تاریخ فوتبال انگلیس هستند نتوانستند با وجود قدرت مالی بیشتری نسبت به لیورپول این تیم را شکست دهند، جای سؤال دارد؟ یکی از عوامل اصلی آن پایین‌ آمدن ضریب موفقیت بازیکنان منچسترسیتی برای استفاده از موقعیت‌های گلزنی‌شان نسبت به فصل گذشته بوده اما مهم‌تر از آن افت قدرت تدافعی این تیم است. سیتی فصل گذشته در این مقطع 20 گل خورده بود اما در 25 هفته سپری شده از لیگ برتر 29 گل دریافت کرده است. دلایل دیگری هم برای افت عملکرد این تیم در این فصل نسبت به فصل گذشته وجود داشت اما دلایل هرچه باشد، سیتی الان دیگر آن سوپرتیمی که 12 ماه پیش بود، نیست.

منبع:ESPN

منبع: ایلنا

کلیدواژه: منچسترسیتی پپ گواردیولا فوتبال انگلیس پپ گواردیولا فصل گذشته فصل آینده لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ستاره رئال: سیتی تا حد مرگ خسته‌مان کرد!‏

به گزارش "ورزش سه"، فدریکو والورده یکی از کلیدهای صعود رئال ‏مادرید به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بود. این ستاره اروگوئه‌ای در پایان ‏دیدار برگشت رئال و سیتی در ورزشگاه اتحاد به عنوان بهترین بازیکن ‏میدان انتخاب شد. ‏

والورده امروز به تحلیل دیدار رئال و سیتی پرداخت و رازهای پیروزی بر ‏تیم پپ گواردیولا را فاش کرد. ‏

رئال که فصل گذشته در اتحاد 4-0 به سیتی باخته بود امسال موفق ‏شد در ضربات پنالتی به پیروزی برسد. ‏

والورده در مصاحبه با ای‌اس‌پی‌ان اروگوئه درباره بازی دشوار با ‏منچسترسیتی گفت:" در تمام عمرم در هیچ مسابقه‌ای اینقدر خسته ‏نشده بودم. وقتی در طول مسابقه توپ را در اختیار ندارید و دائم در ‏حال دفاع کردن هستید کار به جایی می‌رسید که تا سرحد قابل ‏تحمل بشری خسته می‌شوید. در این شرایط مسلم است که جور ‏دیگری فوتبال بازی می‌کنید ولی خدا را شکر ما در نهایت موفق شدیم ‏صعود کنیم". ‏

فدریکو والورده یک راز دیگر هم فاش کرد. او گفت با اینکه توسط ‏آنچلوتی نامش بین پنج پنالتی‌زن اصلی گنجانده شده بود ولی به ‏دلیل خستگی مفرط خودش خواست که نامش از فهرست خط زده ‏شود.

 ستاره اروگوئه‌ای رئال گفت:" وقتی آنقدر خسته‌ای که حالت خوب ‏نیست باید واقعیت را به مربی بگویی. این باعث نمی‌شود کسی ‏بگوید تو فوتبالیست بدی هستی. من معتقدم در آن لحظه کار ‏درست این بود که غرور را کنار بگذارم و بگویم من آماده نیستم و ‏بهتر است یک هم‌تیمی دیگر پنالتی بزند". ‏

والورده درباره اینکه عوامل پیروزی رئال را چه می‌داند گفت:" بازی ‏کردن به خاطر نشان رئال روی سینه‌مان، بیشتر از هر چیز دیگری. ‏دائما جنگیدن و دانستن اینکه باید تا آخرین ثانیه به تیم و به ‏خودمان باور داشته باشیم. اینکه می‌توانیم جلوی هر حریفی موفق ‏باشیم. مادرید همیشه مادرید است و ما این را در چمپیونزلیگ ثابت ‏کرده‌ایم". ‏

دیگر خبرها

  • هالند: حالا دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم
  • خلاصه بازی ناتینگهام فارست 0-2 منچسترسیتی (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • سیتی همچنان روی نوار پیروزی
  • منچسترسیتی همچنان در تعقیب آرسنال
  • منچسترسیتی برد و به تعقیب آرسنال ادامه داد
  • آرزوی ستاره آرسنال: خدانکند سیتی امتیاز از دست بدهد!
  • شکست ناپذیری آرسنال مقابل بزرگان؛ نمایش پرده آخر در اولدترافورد
  • اعتراف ستاره رئال: سیتی تا حد مرگ خسته‌مان کرد!‏
  • حساس و جنجالی؛ ترکیب احتمالی منچسترسیتی برای بازی با ناتینگهام فارست
  • مدیر عامل لیگ برتر: پرونده مالی منچسترسیتی به زودی به نتیجه می‌رسد