Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@17:20:07 GMT

اولین گام ایران برای اعزام فضانورد برداشته شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۶۹۳۷

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم گردهمایی فناوران فضایی که امروز برگزار شد، گفت: امروز سه شنبه ۱۵ بهمن سفارش ساخت ۵ کپسول فضایی حمل انسان به مدار ۱۹۰ کیلومتری را به پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم دادیم.

آذری جهرمی اظهار کرد: این اولین گام برای اعزام فضانورد ایرانی به فضا خواهد بود که قرار است طی ۳ سال ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ساخت کاوشگر تاکنون در مرحله تحقیقاتی بوده است. هم اکنون ساخت ۵ کاوشگر را برای ربات‌های تا مدار ۱۹۰ کیلومتری زمین و در وزن هزار و ۸۰۰ کیلوگرم سفارش داده ایم که نمونه اولیه برای آمادگی اعزام انسان به مدار زمین خواهد بود.

او ادامه داد: پس از ماهواره ظفر ۴ ماهواره دیگر آماده پرتاب است که در هنگام پرتاب ماهواره شاید سخت‌ترین لحظه تجربه شده این بود که ماهواره در مدار قرار نگرفت که البته از نظر ما این عامل شکست نبود بلکه یک تلاش حساب می‌شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه فضایی ایران محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد

آفتاب‌‌نیوز :

ناو بالگردبر شهید نادر مهدوی نیروی دریایی سپاه از مدار صفر درجه عبور کرده و در اجرای ماموریت در نیم کره جنوبی قرار دارد. این اولین حضور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماموریتی در این سطح و دور از آب‌های کشورمان است.

فارس در این باره نوشته است: ناو شهید مهدوی با ۲۴۰ متر طول و ۳۲ متر پهنا قابلیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات را دارد و برد عملیاتی آن بیش از ۱۸ هزار مایل عنوان شده است.

این ناو به تجهیزات متنوع رزمی از جمله سیستم شلیک موشک بالستیک، رادار آرایه فازی سه بعدی، توپخانه ضدهوایی زو-۲۳–۲، اورلیکن و اورلیکن ۳۵ م‌م مجهز است و قادر است تا ۴ بالگرد و ده‌ها پهپاد و شناور را با خود به دریا برده و عملیاتی کند.

این اولین اعزام ناوگان نیروی دریایی سپاه در آب‌های دور آنهم در نیمکره جنوبی زمین بشمار می‌رود که علاوه بر آمادگی‌های تجهیزاتی و تکنیکی به عنوان نقطه عطفی در حضور ناو‌ها و شناور‌های سپاه در اقیانوس‌ها نیز ارزیابی و قلمداد می‌شود.

صداوسیما نیز در این باره اعلام کرده است: این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • تصاویری خیره‌کننده از فوران‌های خورشیدی
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد + فیلم
  • آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر
  • ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد
  • (ویدئو) چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد
  • فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس