Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:10:32 GMT

بانوان وزنه بردار ایران شایستگی زیادی دارند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۲۴۳۷

بانوان وزنه بردار ایران شایستگی زیادی دارند

اکیر خورشیدی روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت : این پتانسیل و توانایی در بانوان وجود دارد که حتی سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را نیز کسب کنند و همچنین با کسب مقام های شایسته در رقابت های آسیایی ، بین المللی و جهانی توانایی های خود را نشان دهند.

وی ادامه داد: البته در این مدت کوتاه  فعالیت بانوان در رشته وزنه برداری  ، فدراسیون وزنه برداری و همچنین وزارت ورزش و جوانان نسبت به حمایت آنان اقدامات لازم را انجام داده و چند دوره اردو نیز برگزار شده تا بانوان وزنه بردار آمادگی حضور در رقابت های مختلف را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که سالیان متمادی به عنوان سرپرست تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان فعالیت داشته ، به مسابقات غرب آسیا اشاره و بیان کرد: رقابت های وزنه برداری غرب آسیا که گزینشی المپیک نیز محسوب می شود از هشتم اسفند ماه سال جاری در کشور اردن آغاز می شود و امیدواری زیادی به درخشش بانوان وزنه بردار در این رقابت ها داریم.

وی اضافه کرد: به خصوص الهام حسینی و پریسا جهانفکریان دو وزنه بردار ملی پوش ما در چهار دوره مسابقه گزینشی المپیک حضور یافته و زیر ذره بین فدراسیون جهانی قرار دارند و امیدواریم که این دو وزنه بردار به همراه سایر ملی پوشان در مسابقات غرب آسیا بدرخشند و کسب مدال  کنند.

سرپرست فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان خاطرنشان کرد: پس از رقابت های وزنه برداری غرب آسیا، تیم ملی وزنه برداری بانوان خود را آماده خواهد کرد تا از ۲۷ فروردین ماه در مسابقات قهرمانی آسیا  در کشور ازبکستان حضور یابد که آن رقابت ها نیز آخرین مرحله گزینشی المپیک محسوب می شود.

اکبر خورشیدی تصریح کرد: به هرحال امیدواریم که وزنه برداران در این دو مسابقه مهم به خصوص الهام حسینی و پریسا جهانفکریان که هم اینک رتبه های خوبی در فدراسیون جهانی دارند، نتایج قابل قبولی را کسب و با تصاحب مدال های رنگارنگ رتبه جهانی خود را نیز افزایش دهند.

سرپرست فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان کشور افزود: البته یکی دیگر از برنامه های مهم ما حضور در مسابقات المپیاد نوجوانان جهان است که تا حدود دو سال دیگر برگزار می شود و امیدواریم که با حمایت فدراسیون وزنه برداری در این المپیاد جهانی شرکت کرده و دختران وزنه بردار ایرانی مقام های ارزنده ای نیز در آن مسابقات کسب کنند.

  

برچسب‌ها رشت فدراسیون های ورزشی وزنه برداری گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت فدراسیون های ورزشی وزنه برداری گیلان رشت فدراسیون های ورزشی وزنه برداری گیلان ملی وزنه برداری بانوان بانوان وزنه بردار گزینشی المپیک غرب آسیا رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، عصر روز یک‌شنبه، ۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ طی حکمی از سوی کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، محمدجواد خانپور، جوان پرتلاش مازندرانی به عضویت هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری درآمد.

محمدجواد خانپور در حال حاضر، مدیرکل امور مجلس شورای عالی استان‌های کشور است.

وی، سوابق دیگری همچون مشاور برنامه و بودجه کمیته ملی المپیک، عضویت کمسیون اقتصادی ورزش، سرپرستی تیم ملی بسکتبال ۳ نفره و مشاور امور مجلس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است مازندران، ورزشی‌ترین استان کشور است که حضور جوانان مستعد این استان در راس مدیریت ورزش می‌تواند در توسعه همه جانبه ورزش کشور، تأثیرگذار باشد.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228783 برچسب‌ها ایسکانیوز وزنه برداری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران

دیگر خبرها

  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • سورپرايز قهرمانان وزنه‌بردارى براى معلمان (عكس)
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند