Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با داغ شدن تنور انتخابات و جریان سازی‌های رسانه‌ای علیه ایران به ویژه مسائل سیاسی روز ایران توسط دشمنانی که آن‌ها را ضد انقلاب خطاب می‌کنیم، فضای سایبر یا به تعبیری شبکه‌های مجازی ابزار سهل الوصولی برای برهم زدن انتخابات و تبلیغاتی سالم در این برهه زمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در زمانی که دشمنان تمام تلاش خود را برای سیاه نمایی مسائل داخلی ایران می‌کنند، رسانه‌های داخلی نیز مانند سازمان صدا و سیما در تلاش برای نشان دادن نظرات و آرای مردمی به صورت صادقانه و شفاف هستند. به همین سبب رسانه های داخلی هم در بخش‌های مختلف تصویری و هم در خبرگزاری رسمی خود به صورت مکتوب، بارها نظرات مردم را به نمایش گذاشته‌اند. نظراتی که گویا به مذاق دشمنان خوش نیامده است و حالا یکی از کانال‌های ضدانقلاب با ساخت حساب کاربری جعلی به نام «اخبار رسمی شبکه خبر» در تلگرام سعی در برهم زدن اذهان عمومی علیه رسانه ملی دارد. به این نحو با ساخت یک آدرس جعلی نظرسنجی به نفع خود ایجاد کرده و تصاویرش را در دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

تصاویری که اگر سری آن‌ها بزنید، دروغ بزرگ این رسانه معاند را مشاهده خواهید کرد.

این کانال ضد انقلاب، حضور حداکثری مردم را در روزهای نزدیک به انتخابات حضور اقلیتی مردم خوانده است و با هشتگ سیرک انتخاباتی سعی کرده تا آرزوی دیرینه خودشان را در براندازی جمهوری اسلامی ایران پررنگ تر کند. 

در بین تصاویری که از نظرسنجی‌های مختلف منتشر کرده ، به یکی از کانال‌های رسمی داخلی اشاره کرده که آن هم جعلی است و کافی است مشاهده کنید که این کانال یک نفر عضو هم ندارد، چه برسد که کسی بخواهد عضو این آدرس ساختگی شود و رأی خود را اعلام کند.

 

بیشتر بخوانید: باشگاه خبرنگاران جوان در پیام‌رسان‌های موبایلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس انتخابات مجلس یازدهم انتخابات مجلس98 ضد انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟

«دولت مصر به تازگی از طرح جدید خود برای آتش بس در جنگ غزه رونمایی کرده است. طرحی که در ادامه ابتکارهای پیشین مصری‌ها در این رابطه قرار دارد و البته اما و اگرهای زیادی در مورد به نتیجه رسیدن این طرح وجود دارد.»

به گزارش ایسنا، الف نوشت: یکی از میانجی گران فعال در جریان جنگ غزه با هدف برقراری آتش بس، دولت مصر بوده است. در این راستا این کشور میزبان چندین دور رایزنی و مذاکره با مقام های ارشد حماس و رژیم اشغالگر قدس بوده و بر آن بوده تا ابتکارات مطرح شده از سوی خود جهت برقراری آتش بس در نوار غزه را محقق سازد. به تازگی نیز در جریان سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به منطقه شاهد طرح ابتکار جدید دولت مصر برای برقراری آتش بس در نوار غزه بوده ایم. 

طرحی که جزئیات چندانی از آن به بیرون درز نکرده با این حال به این نکته اشاره شده که در قالب آن مبادله اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل صورت می گیرد و البته که شاهد یک آتش بس سه هفته ای خواهیم بود. آتش بسی که هدف اصلی آن جلوگیری از حمله به شهر رفح است. در عین حال دولت مصر خواستار آن شده که در روند بازگشت فلسطینی های ساکن در شمال غزه به خانه های خود بازرسی آن ها بر عهده نیروهای مصری و نه اسرائیلی باشد. با این همه، بسیاری از ناظران و تحلیلگران مسائل راهبردی تاکید دارند که بعید است که این ابتکار، ماهیت عملیاتی به خود بگیرد. 

دلیل این مساله نیز روشن است: زیرا آتش بس موقت و مبادله اسرا در قالب آن گزینه ای است که کاملا در قالب اهداف و منافع رژیم صهیونیستی است. در این چهارچوب رژیم صهیونیستی هم می توانند اسرای خود را آزاد کرده و تا حدی از شدت فشارهای داخلی علیه خود بکاهد و هم گزینه حمله به رفح و جنگ افروزی علیه مردم غزه را نیز همچنان روی میز داشته باشد. معادله ای که حماس آن را رد کرده و تاکید نموده که هر توافق آتش‌بسی بایستی ماهیت دائم و نه موقت داشته باشد. 

با این همه، حداقل به یک دلیل، به نظر نمی رسد که آتش بس در جنگ غزه از کانال مصر محقق شود. دلیل این موضوع نیز در جهت گیری های بین المللی و البته سیاست داخلی مصر نهفته است. مصر از نظر سیاسی پیوندهای نزدیکی را با جهان غرب و البته رژیم اشغالگر قدس دارد. دولت مصر چندین دهه است که به توافق صلح با اسرائیل رسیده و البته که شدیدا نیز به کمک های قدرت های غربی به اقتصاد خود وابسته است. 

در جریان جنگ غزه نیز شاهد بودیم که مصر همسو با درخواست های صهیونیست ها و قدرت های غربی، مرز مشترک خود با نوار غزه را به طور کامل بست. از این رو، این کنشگر نمی تواند طرحی را ارائه کند که در برگیرنده منافع ملت و مقاومت فلسطین هم باشد. جدای از این ها، نباید از یاد ببریم که جنبش حماس گرایش‌های اخوانی قابل توجهی دارد. این در حالی است که جنبش اخوان المسلمین تا حد زیادی در مصر تحت سرکوب دولت مرکزی این کشور قرار دارد و حتی دولت مصر پیروزی حماس در جنگ غزه را یک چالش بزرگ برای خود در عرصه سیاست داخلی اش ارزیابی می کند. 

با توجه به آنچه گفته شد، به نظر نمی رسد که آتش بس عادلانه ای در جنگ غزه از رهگذر ابتکارات دولت مصر برقرار شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار
  • گل‌زنی داور در لیگ‌ دسته پایین اروپا که سوژه رسانه‌ها شد (فیلم)
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد
  • روایت مهناز افشار از شکست و سرخوردگی پس از مهاجرت (فیلم)
  • گل‌های رونالدو به دروازه‌بانان بزرگ فوتبال (فیلم)
  • آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • پدیده عجیب در ایران؛ استوری مشترک بازیکنان سپاهان با هشتگ عجیب‌تر! | تصویر
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟