Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری "معا " فلسطین، " سلیم الزعنون " روز شنبه در نشست اضطراری روسای مجالس کشورهای عربی که به درخواست فلسطین در امان پایتخت اردن برگزار شد، از اتحادیه پارلمان های عربی خواست تا این اتحادیه تصمیم‌هایی را برای حمایت از حقوق مردم فلسطین اتخاذ کند و پیام های جدی را به دولت آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی مبنی بر رد مطلق اعراب از این معامله ارسال کند و با هرگونه برنامه یا طرحی که منجر به نقض حقوق فلسطینی‌ها شود، مقابله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: تهدیدات بسته پیشنهادی " معامله قرن " محدود به فلسطین نیست بلکه بر همه منافع ملت های عرب تاثیرگذار است بنابر این وظیفه داریم که به صورت علنی و قاطع معامله قرن را رد کنیم و با افرادی که سعی در سوء استفاده و ترویج آن را دارند مقابله کنیم .

رئیس مجلس ملی فلسطین از پارلمان های کشورهای عربی خواست تا با ملت فلسطین که در خط مقدم دفاع از ملت های عرب هستند، دیدار کنند و با آنها متحد شوند.

وی گفت: مردم فلسطین و رهبران آن در معرض حمله قرار گرفتند و در روزهای آینده این حملات باج خواهانه شدیدتر خواهد شد تا محاصره مالی و فشار را ابزاری برای تحمیل آنچه در این توافق فاجعه آمیز ذکر شده است، قرار دهند.

زعنون همچنین از مجالس عربی خواست تا با دولت های خود برای اجرای شبکه ایمنی مالی که در اجلاس اتحادیه عرب مصوب شده است همکاری کنند تا با ایحاد این شبکه از مردم و نهادهای قانونی فلسطین حمایت شود و آنها از حمایت مالی کافی برای پایداری مقدسات خود در شهرهایشان برخوردار شوند.

وی همچنین از آنها خواست که تا خروج کامل اشغالگران از سرزمین های فلسطین و عربی مطابق مرزهای سال 1967 و تاسیس کشور مستقل فلسطین به پایتختی شهر قدس و حل مسئله پناهندگان مطابق قطعنامه 194 مطابق با تصمیمات اجلاس های متوالی عرب و ابتکار صلح عرب، از هر اقدام سازشکارانه و عادی سازی با اشغالگری خودداری کنند.

رئیس مجلس ملی فلسطین در ادامه خواستار همکاری با اتحادیه های پارلمانی منطقه ای و بین المللی برای رد این معامله ( معامله قرن )  شد و افزود: ما باید در این همکاری ها، از اتحادیه مجالس منطقه ای و بین المللی بخواهیم که اسرائیل و دولت ترامپ را وادار کنند به خاطر نقض شدید قوانین بین المللی پاسخگو باشند.

وی گفت: ما نتیجه معامله قرن را نمی پذیریم زیرا این امر تجاوز به حقوق فلسطین و عرب است و ما فقط قدس را به عنوان پایتخت کشور مستقل فلسطینی می پذیریم و هیچ چیز به جز بازگشت پناهندگان به سرزمین شان را نخواهیم پذیرفت و طرح های تسویه حساب یا یک وطن جایگزین را رد می کنیم .

زعنون اظهار داشت: قدس که ترامپ می خواهد او را به عنوان پایتخت اسراییل به اشغالگران هدیه دهد، فقط مال فلسطینی ها نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان است و ما نگهبانان آن هستیم.

وی خطاب به نمایندگان 20 نماینده پارلمان عرب که 16 نفر آنها رئیس مجلس کشورهای خود هستند گفت: ما و شما در دفاع از بیت المقدس و مقدسات در یک سنگر هستیم و ما به همه شما اطمینان داریم که شما برای پاسخ به حملات دیوانه وار همانند یک قلب واحد هستید و این قضیه ( فلسطین ) در اولویت برنامه های شما قرار دارد و از همه اختلافات فراتر می رود و با هر کسی که سعی در آسیب رساندن به آن ( پرونده فلسطین ) دارد مقابله می کند.

نشست فوق العاده اتحادیه پارلمان های کشورهای عربی  بنا به درخواست فلسطین روز شنبه در امان پایتخت اردن برگزار شد. 

برچسب‌ها معامله قرن آسیای غربی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معامله قرن آسیای غربی فلسطین معامله قرن آسیای غربی فلسطین عربی خواست کشورهای عربی فلسطینی ها بین المللی معامله قرن رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود