Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:00:04 GMT

۲.۵ میلیون گردشگر از استان سمنان بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۶۹۲۲

۲.۵ میلیون گردشگر از استان سمنان بازدید کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمال غروب شنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه در سال ۹۸ دو و نیم میلیون گردشگر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند که این آمار به نسبت سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۶۰ تأسیسات گردشگری در استان سمنان فعال است، بیان کرد: یک‌هزار و ۳۷ نفر در این بخش اشتغال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد ۴فروشگاه صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان همچنین گفت: ۸۱ اقامتگاه بوم‌گردی در استان سمنان فعال است که ظرفیت خوبی برای اقامت مسافران محسوب می‌شوند همچنین ساخت یک هتل پنج ستاره نیز در استان پیگیری می‌شود.

جمال با بیان اینکه دو هزار و ۳۷۵ تختخواب گردشگری در هتل و … استان سمنان وجود دارد که بیشتر این تختخواب و هتل‌ها در شش سال اخیر به بهره برداری رسیده است، گفت: میزان اعتبارات زیرساختی در بخش گردشگری طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و مجوزهای خوبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش در استان اعطا شده است.

وی در خاتمه بیان کرد: چهار فروشگاه صنایع دستی در استان سمنان فعال است و ۴۰ مورد از صنایع دستی استان که دارای نشان برند جهانی یونسکو هستند را عرضه می‌کنند.

کد خبر 4847857

منبع: مهر

کلیدواژه: ميراث فرهنگي صنايع دستی و گردشگری استان سمنان مهدی جمال گردشگری دهه فجر بوشهر انتخابات 98 قزوین ایلام ویروس کرونا شیراز انقلاب اسلامی ایران شهرکرد انتخابات مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه بیرجند گرگان بارش برف استان سمنان فعال صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود