Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره اینکه قیمت گذاشتن و معامله کردن رای مردم جفا به خون شهداء، آرمان های امام و تخطی از اوامر ولایت است افزود: انتخابات رقابت منصفانه و عادلانه است و باید هر کس در صدد اثبات شایستگی ها و توانایی های خود بربیاید و باید نقد منصفانه داشته باشد.

"یدالله موحد" پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه در همایش تبیینی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کرمان اظهار کرد: بدون تردید یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب و نظام اسلامی این است که اداره امور کشور به اتکاء آراء عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نماد و مظهر اراده عمومی برای اداره کشور انتخابات است اظهار کرد: این امر در نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم است و از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز انتخابات پرشماری برگزار و هر دوره پرچم افتخاری برای نظام اسلامی برافراشته شده است.

موحد تصریح کرد: همه انتخابات ها بر پایه چهار اصل مشارکت حداکثری مردم، انتخابات امن، سالم و با رقابت منصفانه شکل گرفته و انشاءالله که با برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس نیز پرچم دیگری بر افتخارات افزوده بشود.

این مقام قضائی با بیان اینکه قانونگذار قوانین و مقررات مختلفی برای برگزاری انتخابات وضع کرده و بایدها و نبایدهایی تعریف شده است افزود: هیئت های نظارت و اجرایی نباید طرفداری از کاندیدایی داشته و باید جوانب را رعایت نماید و در قوانین هر رفتاری که موجب اختلال در امر انتخابات بشود و هر رفتاری که به سلامت انتخابات ضربه بزند، جرم است.

موحد با بیان اینکه خرید و فروش رای جرم است، عنوان کرد: رای مردم سرنوشت کشور را تعیین می کند و براساس آن قوه مقننه شکل می گیرد و این به موجب نص صریح قانون حق الناس برای مشارکت در سرنوشت خودشان در نظر گرفته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره اینکه قیمت گذاشتن و معامله کردن رای مردم جفا به خون شهداء، آرمان های امام و تخطی از اوامر ولایت است افزود: انتخابات رقابت منصفانه و عادلانه است و باید هر کس در صدد اثبات شایستگی ها و توانایی های خود بربیاید و باید نقد منصفانه داشته باشد.

موحد بیان کرد: انتظار دستگاه قضائی از هیئت های اجرایی و نظارت این است که قانون مند باشید و باید به این وفاق برسیم که همه مبتنی بر قانون و محور اخلاق عمل کنیم.

این مقام قضائی احترام به ارزش های اساسی در نظام جمهوری اسلامی را از دیگر انتظارات عنوان کرد و با تاکید بر اینکه نگرش هیئت های نظات و اجرایی باید وظیفه گرایانه باشد، خطاب به نامزدهای انتخابات بیان کرد: مصالح عمومی و ملی را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح بدهید و در مواجهه با رقباء سعه صدر داشته و از فریب کاری پرهیز کنید.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: نامزدها به نهادهای اجرایی و نظارتی احترام بگذارند و با آنها همکاری داشته، از زیاده روی و اسراف در تبلیغات پرهیز نموده و تلاش کنید وامدار صاحبان قدرت و ثروت نشوید.

 وی افزود: روز سکوت تبلیغاتی باید از سوی کاندیداهای انتخابات جدی گرفته شود و در این روز هر نوع تبلیغاتی ممنوع است و باید به این ممنوعیت احترام گذاشته بشود.

موحد خطاب به کاندیداها تصریح کرد: مسئولیت افراد ستاد و کسانی که مسئول توزیع اقلام تبلیغاتی هستند، با نامزدهاست که حتما بایدها و نبایدها را به او گوشزد و از دعوت شخصیت های ملی و محلی تنش زا خودداری کنید.

وی بیان کرد: استفاده از اموال و اماکن عمومی برای انتخابات و استفاده شخصی ممنوع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان کرمان استانی سیاسی اخبار سیاسی کرمان انتخابات 98 رییس کل دادگستری استان کرمان رقابت منصفانه جفا به خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟

تین نیوز

ابهامات و عدم شفافیت این سوال را مطرح می کند که اپراتور ایرانسل با مزایده میلیونی خط های رند تلفن همراه بر تنور گرانی های قمار گونه و سودجویی عده ای خاص میدمد؟

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در روزهایی که دولت تلاش می کند به وضعیت مالیات ستانی کسب و کارها نظم و شفافیت ببخشد، اپراتور تلفن همراه ایرانسل با ارسال پیامک های تبلیغاتی برای واگذاری خط های چند صد میلیون تومانی خود به سودهایی فراتر از معامله یک شمش طلا فکر می کند.
خط های رند شماره تلفن همراه هم اکنون به یکی از ابزارهای سرمایه گذاری تبدیل شده که نه تنها از نظارت مالیاتی شفاف برخوردار نیست بلکه به پوشش دهنده ریسک سرمایه در دوران تورمی تبدیل شده که حتی با نزولی شدن قیمت ارز و سکه و یا سهام، امکان سقوط قیمت این خط های رند ممکن نیست.
بهره برداران این سیم کارت های لاکچری عده ای خاص هستند که به لطف نوسانات تورمی به ثروت بادآورده دست یافته اند و دور از انتظار نیست که جز فراریان مالیاتی هم محسوب شوند.
اپراتور ایرانسل که در گرانفروشی بسته های حجم اینترنت و رومینگ و پرونده های متعدد مزاحمت دکل مخابراتی همواره مورد انتقاد افکار عمومی است در تازه ترین اقدام خود تعدادی از خطوط رُند خود را به اصطلاح به مزایده گذاشته است که در بالاترین رقم به ۲۰۰ میلیون تومان و ۸۰ میلیون تومان هم می رسد.


این وضعیت البته منجر به خلق اصطلاحاتی با نام های پله ای، آینه ای، جفت جفت، چهارتایی و غیره در بازار سیم کارت تلفن همراه شده بطوریکه با تکیه بر همین واژه های سوداگری، رقم های میلیاردی در بازار خط موبایل جابه جا می شود که البته روزانه بر قیمت خط های رند هم افزوده می شود در حالی که مشخص نیست نحوه نظارت مالیاتی و مالیات ستانی از خرید و فروش این شماره های گران قیمت تر از طلا چیست و مکانیسم قیمت گذاری آن چگونه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳