Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@16:24:55 GMT

افتتاح یک هزار کیلومتر راه‌آهن تا پایان سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۵۰۵۴

به گزارش ایرنا، «محمد اسلامی» روز یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ریلی که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن مسافری ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد، گفت: کشور در مسیر توسعه قرار دارد و یکی از نمادهای توسعه همین مراسم افتتاحیه است که نشان می‌دهد جریان زنده‌ای برای توسعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای افزایش سهم ریلی در حمل‌و نقل برنامه‌های چند جانبه‌ای در دولت تدبیر و امید داشتیم، گفت:برنامه های دولت برای توسعه راه‌آهن در سه محور کیفیت بخشی به ناوگان حمل‌و نقل که شامل بازسازی و نوسازی ناوگان و همچنین ورود ناوگان جدید است دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: محور سوم توسعه زیرساخت ها در بخش ریلی است که با اتصال ۵ استان به شبکه ریلی کشور محقق شد و  سه پروژه دیگر در همین بخش تا پایان دولت افتتاح خواهد شد.

به گفته اسلامی تا سال ۱۴۰۰، هزار کیلومتر خط آهن به شبکه ریلی افزوده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از بهسازی و نوسازی خطوط موجود و افزایش خطوط ریلی به سمت مراکز بار خبر داد و گفت: توجه به نظام جامع لجستیک و احداث پارک لجستیک‌ها دنبال شد تا به این ترتیب برنامه جامع لجستیک را استقرار دهیم و حمل‌ونقلی روان‌تر و با کیفیت بالاتر داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی به افتتاح خط عریض راه آهن اینچه برون اشاره کرد و گفت: مدت های طولانی بین رئیسان جمهوری دو کشور در این زمینه تبادل نظر شد تا اینکه با رفع موانع امروز این اتفاق مهم در سایت راه آهن اینچه برون انجام شد. تلاش داریم اینچه‌برون در آینده نزدیک به منطقه آزاد تبدیل شود.

اسلامی اظهار داشت: همچنین دو پروژه بزرگ احداث خط دوم راه‌آهن تا پیش از سال ۹۹ افتتاح می‌شود که موجب کاهش زمان سیر قطارها خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی این را هم گفت که اکنون قطار و ریل خسته و فرسوده هستند و این مشکل باعث می شود مسافر نیز خسته شود بر همین اساس برنامه توسعه و بهسازی و بازسازی خطوط و ناوگان در دستور است  که رفع این موانع و مشکلات به خوبی در راه‌آهن دنبال شد.

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی اینچه برون راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران

در برنامه صف اول آقای علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت حاضر شد و به سوالاتی پاسخ داد.

علی آبادی گفت: امروز اجلاس آفریقا را داشتیم و فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های کشور برای معرفی به بیش از ۲ هزار بازرگان و تاجر بین المللی برگزار خواهد شد و می‌تواند تبعات خوبی داشته باشد. اجلاس آفریقا با تعداد زیادی از مقامات ارشد سیاسی آفریقا به خوبی برگزار شد که می‌تواند تاثیرات خوبی در رفاه و اقتصاد کشور داشته باشد.

او افزود: آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای بازرگانان و تجار ما است. از جمله مهمترین این فرصت توسعه نیافتگی کامل آفریقا است. البته آفریقایی‌ها به صورت جامع برنامه‌هایی را برای توسعه پیگیری می‌کنند و در این برنامه فرصت‌های برای تجار ما وجود دارد. برای تحقق جهش تولید باید دروازه صادرات باز شود. خیلی از کالا‌هایی که تولید می‌کنیم به جهت اینکه بازار صادراتی ندارد، مجبور هستیم تولید را محدود کنیم. به عنوان مثال در لوازم خانگی رشد خوبی در کیفیت و کمیت داشتیم، اما همچنان در تهدید کالا‌های قاچاق هستیم.

وزیر صمت ادامه داد: از جمله چالش‌هایی که در آفریقا داریم، نبود زیرساخت است که البته این موضوع با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در توسعه زیرساخت حوزه‌های انرژی و حمل و نقل داریم یک فرصت محسوب می‌شود. نرخ رشد اقتصادی در آفریقا از متوسط جهانی بیشتر است و این به معنای فرصت است و ما باید از آن استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم تا پایان امسال در تمام یا حداقل بخشی از کشور‌های آفریقایی که محوریت دارند، نمایشگاه‌های دائمی برای کالا‌های ایرانی را فراهم کنیم و همچنین به آفریقایی‌ها فرصت دهیم که در کشور ما پایگاه معرفی خود را داشته باشند. تراز تجاری ما با آفریقا کاملا مثبت است و رویکرد ما این است که واردات خود را نیز از آفریقا افزایش دهیم. تا پایان امسال تعداد رایزن‌های بازرگانی ما در آفریقا به ۱۲ مورد میرسد و تعداد مراکز بازرگانی به ۱۵ مرکز خواهد رسید.

او در خصوص چالش‌های توسعه تجارت با آفریقا گفت: مهمترین چالش‌ها رقبا هستند که تلاش می‌کنند پس از حضور ما در آفریقا با ابزار‌های مختلفی مانند تحریم جلوی این موضوع را بگیرند. برنامه وزارت صمت این است که میزان تجارت ایران اعم از صادرات و واردات نسبت به شرایط فعلی دو برابر شود.

علی آبادی افزود: باید ظرفیت‌های مالی و اقتصادی خود را به نفع صادرات بسیج کنیم و هر مانعی که در مسیر صادرات است را برداریم. ما به شرکت‌هایی اولویت می دهیم که صادرات محور و دانش بنیان هستند. شرکت‌هایی که حداقل ارزبری و بیشترین میزان ارزآوری را دارند. مشارکت مردم زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم از سرمایه‌های خرد مردم استفاده کنیم.

او افزود: در حال تعریف پروژه‌هایی هستیم که بر اساس آنها بتوانیم صندوق‌های پروژه را تاسیس کنیم که مردم با سرمایه‌های خرد خود در پروژه‌های ملی مشارکت کنند. به زودی اطلاعیه‌ها در این باره منتشر خواهد شد. اگر بتوانیم این هدف را محقق کنیم، بخش مشارکت مردم در شعار سال را به معنای واقعی و الگوی تازه محقق کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران