Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@01:36:27 GMT

بانوان؛ عامل ۸۶۲۲ فقره تصادف طی سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۳۴۱۳

بانوان؛ عامل ۸۶۲۲ فقره تصادف طی سال گذشته

ایسنا/گیلان رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه سال گذشته بانوان ۸۶۲۲ فقره تصادف داشتند، گفت: آمارها نشان می دهد بانوان قانونمندتر هستند و براساس الگوهای رفتاری مناسب تر رانندگی می کنند.

سرهنگ امیر طالبی امروز(بیستم بهمن ماه) در نشست با بانوان فرهنگ یار ترافیک استان گیلان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح آموزش جامع بانوان فرهنگ یار ترافیک در گیلان، اظهار کرد: این طرح با هدف پیشگیری از تصادفات سنگین و خطرناک درون شهری و برون شهری اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصادفات جاده ای را سومین عامل مرگ و میر در کشور دانست و افزود: روزانه حدود ۵۰ نفر در سطح کشور در سوانح رانندگی از دست می روند و استان گیلان نیز متاثر از این مرگ و میرهای ناگهانی است.

رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه فوت یک انسان در چرخه ترافیک ۵۰ خانواده را مستقیم و غیرمستقیم درگیر می کند، گفت: تصادفات موجب پاشیده شدن بسیاری از زندگی ها شده و جامعه تاوان پیاممدهای ناشی از سوانح راهنمایی و رانندگی را پرداخت می کند.

طالبی اجرای طرح همیاران پلیس با مشارکت دانش آموزان را موجب کاهش ۱۸ درصدی تصادفات در سطح جاده های کشور دانست و عنوان کرد: پلیس راهور ناجا تصمیم گرفته از ظرفیت بانوان نیز برای کاهش تصادفات استفاده کند، زیرا تصادفات موجب از بین رفتن سرمایه انسانی می شود.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۷ از هر یکصد هزار نفر جمعیت ۲۰ نفر جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: سال ۸۴، ۱۰ میلیون وسیله نقلیه در ایران وجود داشت و ۲۷ هزار و ۷۶۰ نفر را در تصادفات از دست دادیم. این در حالی است که در طول هشت سال جنگ تحمیلی سالانه ۱۹ هزار شهید تقدیم کردیم، اما جان باختگان جاده ای ما ۱.۵ برابر شهدای جنگ بودند.

رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به سیر نزولی مرگ و میر ناشی از تصادفات از سال ۸۴ تا سال ۹۷، اضافه کرد: سال گذشته ۳۴ میلیون وسیله نقلیه و ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر جان باخته داشتیم لذا با توجه به رشد ۱۵۲ درصدی شاخص تعداد خودرو با کاهش ۳۷ درصدی شاخص تعداد جان باختگان مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه هر نیم ساعت یک نفر بر اثر تصادف فوت می کند، متذکر شد: روزانه ۴۸ کشته و ۹۰۰ مصدوم داریم که بار مضاعفی را بر خانواده ها تحمیل می کند. ۵۱.۵ درصد جان باختگان نیز در سنین ۲۱ تا ۵۰ سال هستند که نیروی کار محسوب می شوند.

طالبی هفت درصد جان باختگان سال گذشته را بانوان دانست و تصریح کرد: ۵۲.۳ درصد فوتی ها در صحنه تصادف جان خود را از دست داده اند. همچنین ۱۲ درصد جان باختگان زیر ۲۰ سال سن دارند.

وی از هزینه کرد هفت درصدی تولید ناخالص ملی برای تصادفات خبر داد و بیان کرد: ۷۰ درصد سوانح رانندگی به واسطه خطای انسانی است لذا ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و بانوان با توجه به وظیفه ای که در پرورش فرزندان دارند می توانند به فرهنگ سازی ترافیکی کمک کنند.

رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه هفت میلیون نفر از بانوان گواهینامه رانندگی دارند، تصریح کرد: سال گذشته بانوان ۸۶۲۲ فقره تصادف داشتند که در ۹.۵ درصد مقصر بودند لذا آمارها نشان می دهد بانوان قانونمندتر هستند و براساس الگوهای رفتاری مناسب تر رانندگی می کنند.

وی عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه را از جمله دلایل تصادفات درون شهری دانست و خاطرنشان کرد: کودکان زیر ۱۰ سال قشر آسیب پذیر در تصادفات هستند و سال گذشته ۱۳۰۷ نفر از جان باختگان کودک زیر ۱۰ سال بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تصادفات جاده ای بانوان ترافیک رئیس پلیس راهور گیلان سال گذشته درصد جان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند

سرهنگ رضا همتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شش ماه اول سال با توجه به گرم شدن هوا استفاده از موتورسیکلت در استان افزایش می‌یابد و بیشترین تصادفات جرحی را در این ایام به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: به منظور کاهش تصادفات این وسیله نقلیه پلیس راهور استان با برنامه‌ریزی لازم بدنبال کاهش تصادفات با موتورسیکلت است.

وی به دلایل تصادفات در فروردین ماه امسال پرداخت و خاطر نشان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه امسال عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهمترین علت وقوع تصادفات درون شهری بوده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان تصریح کرد: در فروردین ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی با ۲۰ درصد افزایش تحلیل شده است.

همتی‌زاده گفت: علیرغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنامه ریزی این پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان تصریح کرد: تصادف عابرین پیاده با ۶۰ درصد، موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین ماه بود.

وی بیان کرد: از رانندگان و راکبین موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و همچنین عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد پیشگیری نمایند.

کد خبر 6088261

دیگر خبرها

  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده