Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@13:29:10 GMT

شناسایی ۵۰۰۰ انشعاب غیرمجاز در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۶۴۵۷

شناسایی ۵۰۰۰ انشعاب غیرمجاز در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرعامل آبفار لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود پنج هزار مورد انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است.

علیرضا کاکاوند در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که از نظر مقدار تولید آب به‌مراتب بالاتر از سرانه تعریف شده هستیم، اظهار کرد: در مناطق روستایی کنتورهای حجمی عمدتاً دستکاری یا تخریب می‌شوند؛ حدود ۳۰ درصد پرتی در روستاها داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که براساس کنتورهای خانگی در شبانه‌روز حدود ۱۵۰ لیتر آب تحویل هر مشتری شده‌ است، عنوان کرد: در برخی از روستاها سرقت آب انجام می‌شود و برآورد ما این است که این رقم حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر در شبانه‌روز است یعنی دو برابر نیاز که بخشی از آن به دلیل فرسودگی شبکه‌های توزیع هدر می‌رود و بخشی به خاطر سرقت آب و آبیاری باغات و کارهایی از این دست است.

کاکاوند با اشاره به این‌که شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز یکی از برنامه‌های اصلی شرکت است، ادامه داد: این برنامه از سال ۹۷ به طور جد آغاز شده و پیشرفت خوبی داشت، در زمان سیل با وقفه‌ای چند ماهه روبرو شد.

مدیرعامل آبفار لرستان اضافه کرد: بعد از وقایع مربوط به سیل عمده کار توسط بخش خصوصی انجام شد به‌طوری‌که در هر شهرستان علاوه بر همکاران در شرکت توزیع چندین پیمانکار گرفته شده که بحث شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز را انجام دهند.

وی تصریح کرد: امسال حدود پنج هزار مورد انشعاب غیرمجاز شناسایی شده که تقریباً دو هزار و ۹۰۰  مورد به انشعاب مجاز تبدیل شده و بقیه یا از طریق محاکم قضایی یا شوراهای حل اختلاف یا از طریق دهیاران و شوراهای خود روستاها  تعیین و تکلیف شدند.

کاکاوند با اشاره به فرهنگ‌سازی‌های انجام شده توسط روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در این رابطه، اظهار کرد: به جد پیگیر هستیم که این امر دیگر اتفاق نیافتد، چون غیرقانونی، غیرشرعی و غیراخلاقی است و اگر به هر دلیل اتفاق افتاد به‌صورت جد با آن مقابله می‌شود.

مدیرعامل آبفار لرستان تأکید کرد: توقع ما بیشتر از مردم روستاهاست چراکه این امر قبل از ما به مردم ضرر می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آبفار لرستان انشعاب غیرمجاز مدیرعامل آبفار لرستان انشعاب غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد

داریوش حسن‌نژاد اظهار داشت: در راستای حفاظت و حراست از منابع آب استان به‌خصوص منابع آب زیرزمینی که با افت مداوم مواجه هستند، پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی در دست اقدام هستند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پروژه تقویت استقرار گروه‌های حفاظت و نظارت بر منابع آبی در سطح استان به تعداد ۱۸ گروه و ۴۵ نفر اشاره کرد که وظیفه این اکیپ‌ها گشت‌زنی مداوم در سطح دشت‌های استان برای جلوگیری از بروز تخلفات از جمله جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از انتقال غیرقانونی آب به اراضی خارج از اراضی تحت شرب چاه‌ها، جلوگیری از تغییر نوع مصرف چاه‌های صنعتی جهت مصارف کشاورزی و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها است.

وی افزود: دو پروژه انسداد چاه‌های غیرمجاز در سطح استان از طریق واگذاری به پیمانکار واجد شرایط و در سقف اعتبارات و تخصیص پروژه به‌صورت سالانه در حال انجام است که در این راستا تعداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با حجم صرفه‌جویی ۱۱.۷ میلیون مترمکعب پر و مسلوب المنفعه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۳ دستگاه کنترل هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است و از تعداد هفت هزار و ۶۷۳ حلقه چاه‌های کل استان، ۳۰ درصد مجهز به دستگاه کنترل هوشمند شده است.

حسن‌نژاد در خصوص چاه‌های صنعتی، بیان داشت: تعداد ۱۵۰ حلقه چاه صنعتی به کنتور هوشمند تجهیز شده است که ۱۰ درصد کل چاه‌های صنعتی را تشکیل می‌دهد، از سوی دیگر سامانه پایش از راه دور کنتورها در حال راه‌اندازی است که تعدادی از شرکت‌های کنتور ساز، سامانه پایش را تحویل داده‌اند و تعدادی دیگر در حال تکمیل آن هستند

وی گفت: چاه‌های فاقد کنتور برابر بند ب تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مکلف به پرداخت آب‌بها بر اساس پروانه بهره‌برداری و مبالغ اعلام شده هستند؛ ازاین‌رو توصیه می‌شود مالکین چاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر جهت خرید و نصب کنتور هوشمند به شرکت آب منطقه‌ای لرستان مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • ۱۰میلیون قطعه جوجه‌ریزی در لرستان/ صادرات مرغ افزایش می‌یابد
  • انشعاب گیری خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا انجام شد
  • آب‌دزدی در مازندران با سه‌هزار انشعاب غیرمجاز
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه