Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: سرما و یخ‌بندان شدید تا پنج‌شنبه مهمان زنجانی‌ها است.

رسول همتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاه به وضیت آب و هوایی استان زنجان، اظهار کرد: از روز دوشنبه ( ۲۱ بهمن) به تدریج بارش برف در همه مناطق استان آغاز شده و بارش‌ها تا شب به صورت پراکنده ادامه دارد.

این مسئول با بیان اینکه اوج فعالیت سیستم جوی حاکم در زنجان، امشب خواهد بود، ادامه داد: بارش برف توام با وزش بادهای تند موجب کولاک و کاهش شدید تا ظهر سه‌شنبه (۲۲ بهمن) به ویژه در مناطق کوهستانی استان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش‌بینی‌ می‌شود بارش برف در مناطق شهری ۵ تا ۲۰ سانتی‌متر و برای مناطق کوهستانی بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر پیشبینی‌شده که در شهرستان طارم پتانسیل رخداد بارش قابل ملاحظه برف وجود دارد.

همتی از ماندگاری سرمای شدید در زنجان تا روز پنج‌شنبه خبر داد و تصریح کرد: با خروج سامانه بارشی از سه‌شنبه شب تا روز پنج‌شنبه، کاهش مخصوص دما  و یخ‌بندان شدید در سطح استان انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان خاطرنشان کرد: کمینه دما در مناطق شهری مثل زنجان ۱۵ تا ۱۹ درجه زیر صفر و در مناطق سردسیر مثل خیرآباد شهرستان سلطانیه ۲۳ تا ۲۷ درجه زیر صفر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي سرما و یخبندان زنجان استان زنجان پنج شنبه بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از امروز صبح تا اواسط روز شاهد تأثیر گردوخاک عراقی بر برخی مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی خواهیم بود.
به تدریج طی بعد از ظهر به سبب وزش باد‌های جنوبی از شدت گردوخاک کاسته خواهد شد و فردا صبح نیز انتظار خیزش گردوخاک محلی و موقتی با شدت کمتر مورد انتظار است.
همچنین طی بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق استان وجود دارد و در روز سه شنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان می‌شود و تا اواخر شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد‌های متوسط تا شدید و ریزش تگرگ خواهد شد.
به گفته مدیر کل هواشناسی خوزستان: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود.
از امروز تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد، بطوریکه روز جمعه نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان تجربه خواهیم کرد.
شمال خلیج فارس نیز از اواسط فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است.
بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۶ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • سیل در سومالی؛ ۷ کودک جان باختند
  • سیل در سومالی/ ۷ کودک جان باختند
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا