Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه‌های نشست‌های پژوهشی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر اعلام شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، نشست‌های پژوهشی از برنامه‌های سی و پنجمین جشنواره فجر، از ۲۶ تا ۳۰ بهمن‌ماه در سالن باربد فرهنگستان هنر، برگزار می‌شود.

نخستین نشست، با موضوع «بررسی مرز حرمت در موسیقی از نگاه اسلام» با سخنرانی محمدحسین نواب و مهدی همازاده ابیانه روز شنبه ۲۶ بهمن ماه، دومین نشست با عنوان «بررسی بداهه‌نوازی در موسیقی ایران» با سخنرانی هوشنگ فرهانی و محمود بالنده روز یکشنبه ۲۷ بهمن، «روند ترانه‌سرایی در تاریخ موسیقی ایران» با سخنرانی عبدالجبار کاکایی و محمد مفتاحی روز دوشنبه ۲۸ بهمن، «تأثیر فضای مجازی بر هنر موسیقی و رسانه‌ها» با سخنرانی حامد عنقا و امیر ناظمی روز سه شنبه ۲۹ بهمن و نشست «بررسی سیر تغییرات موسیقی پاپ در سه دهه اخیر» با سخنرانی بهروز صفاریان و محسن رجب‌پور روز چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست‌های پژوهشی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر ۲۶ تا ۳۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن باربد فرهنگستان هنر واقع در تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان طالقانی برگزار می‌شود و «علی جعفری» کارشناس مجری برنامه است.

*********************************

پیام مدیرکل دفتر موسیقی به سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر

 

مدیرکل دفتر موسیقی به سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پیام داد.

محمد اله‌یاری، مدیرکل دفتر موسیقی و رییس سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در پیامی به این جشنواره نوشته است:

 اکنون که صفحات کتاب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر را ورق می‌زنید، بخشی از تلاش‌های هنرمندان موسیقی کشور و دست اندکاران جشنواره را به نظاره می‌نشینید. جشنواره موسیقی فجر به عنوان بزرگترین رخداد موسیقایی کشور، فرصت مغتنمی است برای بیان احساسات و عواطف لطیف انسانی، فرصتی برای بیان اوج‌ها و فرودهایی که مردمان ایران زمین در کنار هم تجربه می‌کنند. و فرصتی است برای دعوت از سایر ملل تا با ابزار هنر و موسیقی به زبان مشترک با یکدیگر برسند.

این جشنواره با هدف به عرصه آوردن هنر هنرمندان موسیقی در برابر نگاه هوشمندانه مردم و فراهم کردن زمینه ارتقای موسیقی کشور برگزار می‌شود. جشنواره‌ای که با دعوت از هنرمندان داخلی و خارجی به دنبال پیوند فرهنگی و گسترش ارتباطات بین‌المللی است تا بتواند بیش از گذشته در معرفی موسیقی ایرانی و موسیقی دانان ارزشمند کشور گام بردارد.

جشنواره سی و پنجم در حالی برگزار می‌شود که شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و  سانحه هوایی جانگداز جان باختن هموطنان عزیزمان، داغ عمیقی بر دل تمام ایرانیان وارد کرد. هنرمندان و تمام دست اندرکاران اجرای این رویداد نیز با قلبی پر درد، اما گام‌هایی مصمم تر از گذشته و با تلاشی بی دریغ در برپایی جشنواره قدم برداشتند تا بتوانند از طریق صدای هنر و موسیقی، پیام صلح و آزادیخواهی جامعه ایرانی را به گوش سایر ملل برسانند و مردم را به احساس زندگی عادی برگردانند.

فرصت را مغتنم می‌شمرم و از تلاش‌های دبیر محترم  جشنواره، اعضای هیات انتخاب آثار و گروه‌ها، شورای ارزیابی جشنواره و همکارانم در دبیرخانه و ستاد اجرایی و پشتیبانی جشنواره قدردانی می‌نمایم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: موسیقی جشنواره اسلام هنر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر مدیرکل دفتر موسیقی نشست های پژوهشی برگزار می شود موسیقی ایران ۳۰ بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عالی زاده جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج با حضور ۱۰ گروه دختر و ۱۰ گروه پسر و حضور پرشور خانواده‌ها و مسئولان استانی در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر افزود: این جشنواره که توسط خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان بوشهر برگزار شد، در ۲ بخش سرودهای ملی و محلی گروه‌های سرود دختر و پسر استان آثار تولیدی یا بازخوانی خود را به صورت زنده در حضور داوران این جشنواره به اجرا گذاشتند.

وی افزود: «امید مهرنیا»، مسئول خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، مهمان و داور ویژه این جشنواره بود که آقایان «اکبر ابراهیمی» مسئول موسیقی صدا و سیمای مرکز بوشهر و «فرهی» وی را در امر داوری همراهی کردند.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر بیان کرد: یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره را، برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود استان بود که توسط مسئول خانه سرود و موسیقی بسیج در سالن ۲۲ بهمن سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: در مراسم ویژه ای که در آینده برگزار خواهد شد برگزیدگان سرود دختر و پسر در بخش‌های ملی و محلی، تک خوان برتر پسر و همخوان برتر دختران، رهبر برتر با حضور مسئولان استانی معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی گفت: همچنین گروه‌های برتر نیز به مرحله کشوری اعزام خواهند شد

.

کد خبر 6089387

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر