Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه سالانه مجمع عالی بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمانشاه به میزبانی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمانشاه، فریبرز یوسفوند رئیس مجمع عالی بسیج اساتید استان کرمانشاه صبح امروز در جلسه سالانه مجمع عالی بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این استان هدف از برگزاری این جلسه را احصای مسائل اساسی و اولویت‌دار و ارائه راه‌حل‌های تخصصی عنوان‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، حضور در راهپیمایی 22 بهمن و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را وظیفه‌ای مهم و خطیر در برهه کنونی بیان کرد.

ریشه اقتدارمان در حکومت اسلامی است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در سپاه نبی‌اکرم به عنوان سخنران این جلسه ریشه تمام برکات و عزت و اقتدار ایران اسلامی را در بر سر کار بودن حکومت اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام شمس‌الله جلیلیان خاطرنشان کرد که انقلاب اسلامی ایران ایام‌الله بسیاری داشته و رویدادهای ارزشمند 40ساله از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه با سال‌های گذشته به‌ویژه 50ساله حکومت پهلوی نیست.

وی سه رکن اصلی انقلاب را امام، امت و مکتب نام برد که وجه تمایز اصلی این انقلاب با سایر انقلاب‌های رخ‌داده در جهان است و گفت: «امروز دشمنان ما درصدد تخریب ولی‌فقیه هستند و باید با شعور و دانش بالا و ایمان اسلامی خود این حرکت را در نطفه خفه کنیم.»

مسئول نهاد رهبری در سپاه نبی‌اکرم بر نقش امروز جوانان در هدایت انقلاب تأکید کرد و وظیفه بسیجیان و استادان دانشگاه را آشنا‌سازی آنان با برکات و ارزش‌های انقلاب دانست که وظیفه سنگینی بر دوش آنان است.

شهادت سردار سلیمانی نشانه تحرک انقلاب است

دبیر سالانه مجمع عالی بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمانشاه نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان جلسه با بیان مطالبی از مقام معظم رهبری شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را نشانه زنده بودن انقلاب دانست که با حضور ملت همیشه در صحنه ایران در تشییع و خاکسپاری وی پشتوانه مردمی انقلاب را به رخ جهانیان کشیده شد.

نامدار یوسفوند بر اهمیت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و آن را نشان دهنده اقتدار ملت ایران دانست و افزود: «مردم ایران با وجود گلایه‌ها برای حفظ آبرو و امنیت نظام حتما در انتخابات شرکت خواهند کرد.»

وی یادآور شد: «حضور مردم در انتخابات حل کننده مشکلات بین‌المللی کشور نیز خواهد بود؛ چراکه یکی از موارد قضاوت ناظران بین‌المللی نسبت به کشور ما نگاه آنان به میزان پشتوانه مردمی آن خواهد بود که با حضور در انتخابات و رأی دادن ما افکار جدیدی به تصمیم‌گیری‌های درست در کشور تزریق خواهد شد.»

توان علمی کشور مثال‌زدنی است

رئیس مرکز راهبردی بسیج سپاه نبی‌اکرم‌(ص) کرمانشاه نیز توان علمی کشور را مثال‌زدنی برشمرد؛ چراکه استادان ما محل رجوع محسوب می‌شوند.

افشار محمدی تأکید کرد که آنچه آمریکا را امروز به هم ریخته توان علمی ما و رزمندگان ماست؛  زیرا رزمندگان ما از کلاس‌های دانشگاهی و درس استادان خود به خطوط مقدم مقابله با دشمنان اعزام می‌شوند و دانشگاه‌های ما مراکز اصلی علمی و مرجع هستند و این رمز موفقیت است.

به گزارش آنا در پایان جلسه اعضا با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با  عطر‌افشانی و نثار گل با شهدای گلگون کفن انقلاب تجدید عهد و پیمان کردند.

انتهای پیام/4117/4062/

جلیلیان نامدار یوسفوند یوسفوند بسیج استادان

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه استان کرمانشاه بسیج استادان استان کرمانشاه سپاه نبی اکرم توان علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) حاضر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، با تأکید بر ظرفیت اندیشه‌ورزانه دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد چهلمین سال تشکیل خود می‌شود و در این دوران دبیران متعددی داشته و این شورا کارهای بزرگی را انجام داده است.

وی افزود: در حوزه علم و فناوری اسناد خوبی مصوب شده است. کار قرارگاهی و راهبردی در حوزه علم و فناوری تا حد زیادی موفق بوده است در این مسیر فقط سندبسندگی مدّنظر نبوده است بلکه مثلاً نقشه جامع علمی کشور را هدایت کرده است. سند هوا فضا، سند گیاهان دارویی و اسناد دیگر علم و فناوری از اقدامات خوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فناوری بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ نیز اسناد خوبی از جمله نقشه مهندسی فرهنگی و سند دانشگاه اسلامی نوشته شده است و برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی تدوین شده است، در گذشته برش‌های استانی پروژه‌محور نبودند بلکه راهبردهای کلی را مطرح کرده بودند، به همین خاطر در دوره جدید این برش‌های استانی تکمیل‌تر شد و به زودی برش‌های استانی در همه استان‌ها تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این شورا با چند کاستی مواجه است که نخبگان می‌توانند در برطرف کردن آنها به شورا یاری رسانند، گفت: انتظار مهم مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرارگاهی شدن آن است، این قرارگاه باید توانمند شود تا بتواند بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی را محقق کند.

استاد خسروپناه با طرح این سوال که قرارگاه یعنی چه؟ بیان کرد: جلسات متعددی با کسانی که تجربه کار قرارگاهی داشتند برگزار شد، هم‌اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که الگوی کار قرارگاهی استخراج شده و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

به زودی سیاست‌های کلان فرهنگی بر مبنای منظومه فکری مقام معظم رهبری تدوین می شود

وی با تأکید بر اینکه برای تدوین اسناد باید نظریه‌های مربوطه استخراج و مشخص شود، گفت: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی یاری برسانند. همچنین با هماهنگی که با مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته به زودی سیاست‌های کلان فرهنگی بر مبنای منظومه فکری مقام معظم رهبری تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود الگوی حکمرانی در حوزه‌های مختلف را یکی از نقصیه‌های دیگر خواند و ادامه داد: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند.

استاد خسروپناه بیان کرد: همچنین اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در استخراج منظومه فکری مقام معظم رهبری برای تدوین اسناد به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند.

وی با تأکید بر توجه به حلقه‌های میانی گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید زمینه ارتباط این افراد با شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شود. همچنین باید برای چالش‌ها چاره‌اندیشی شود تا الگوی مناسبی برای مواجهه با آنها تعیین شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه همچنین به نظارت هوشمند نیاز داریم که در الگوی حکمرانی تعریف شود، دانشگاه‌ها نیز برای برنامه‌های خود باید سند اسلامی شدن ملاک عمل قرار دهند و براساس آن عمل کنند.

کد خبر 6092267

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند