Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:13:59 GMT

هفت اثر تاریخی خراسان رضوی نامزد ثبت جهانی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۰۷۶۷

هفت اثر تاریخی خراسان رضوی نامزد ثبت جهانی شد

مرجان اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هفت اثر شامل منظر فرهنگی توس، مسجد ملک زوزن، محور سلجوقی - غزنوی خراسان در منطقه خواف و تایباد، جاده‌ ابریشم (مسیر شرقی- غربی از سرخس تا نیشابور و سبزوار)، آسبادهای نشتیفان در خواف، مجموعه تاریخی مذهبی حرم مطهر رضوی و کاروانسراهای ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای تاریخی ایران باز است و در این راستا کارشناسان وزارت میراث فرهنگی از ۲۵ کاروانسرای تاریخی استان بازدید کرده‌اند.

وی گفت: ثبت جهانی آثاری از قبیل سایت موزه بندیان درگز، مزار شیخ احمد جامی، مدارس مکتب هرات (متعلق به دوره تیموری) و مساجد دو ایوانه استان نیز مورد پیگیری است.

هم اکنون بیش از یک میلیون و ۵۶۰ اثر تاریخی در استان خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ثبت شده و دو اثر تاریخی قنات قصبه گناباد و دوتار نوازی این استان نیز در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها مشهد ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مدیرکل دفتر پایگاه های ثبت جهانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مشهد ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اثر تاریخی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک

معاون صدای شبکه خاوران گفت: هیات داوران پس از برگزاری نشست نهایی، نامزد دریافت جایزه در موضوعات مختلف بخش ویژه جشنواره را معرفی کردند که صدای خاوران با حضور پر رنگ در این جشنواره موفق شد در ۴ بخش اثر برگزیده داشته باشد. 

کامیابی افزود: در بخش اصلی این جشنواره عقیله پاک با اثر چریک پیر نامزد دریافت جایزه مقاومت و هانیه پیرامی با اثر آوای کار نامزد دریافت جایزه پاسداشت زبان پارسی شدند. 

وی گفت: در بخش ویژه جشنوراه هم مهدی امیر آبادی زاده با اثر گلچین با موضوع شعار سال و فاطمه زهرا روزی با اثر نماینده آقا نامزد دریافت جایزه مشارکت اجتماعی شدند. 

کامیابی گفت: بیش از ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ارسال شد که صدای خاوران بیشترین آثار راه یافته را در بین مراکز استان‌ها دارد.

اختتامیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تمامی فعالیتهای فرهنگی اتباع اهل سنت باید در چارچوب قوانین و باشد
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان