Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: هنرمندان به راحتی می‌توانند هر معادله‌ای را بر هم زنند و لذا سیاسیون نباید از حجب و حیای آن‌ها سوء استفاده کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج مهدی روشنفکر عصر امروز در جمع برخی از هنرمندان با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص شهرستان‌های بویراحمد و دنا هنرمندان بزرگی دارد که در سطح ملی جز شناخته شده‌ ترین در رشته‌های هنری خود محسوب می‌شوند اظهار کرد: با این همه اعتقاد دارم که به عرصه هنر توجهی نشده و هنرمندان اگر گلایه و انتقادی داشته باشند به حق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه هنر در کل کشور ضعیف است و در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نگاه‌هایی که به حوزه‌های دیگر از جمله حوزه سیاسی می‌شود؛ فرهنگ و هنر به کلی رها و فراموش شده است افزود: هنرمندان به راحتی می‌توانند هر معادله‌ای را بر هم زنند و لذا سیاسیون نباید از حجب و حیای آن‌ها سوء استفاده کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات با مثالی در خصوص نیروی انسانی ماهر و زبده در عرصه هنر اظهار کرد: برای نمونه اگر به تئاتر استان و به خصوص یاسوج توجه بیشتری می‌شد هنرمندانی مثل اکبر آیین‌ها و گشتاسب‌ها و سایر دوستان و همکاران آن‌ها حرف‌های زیادی در مرکز استان برای گفتن در سطح ملی و کشوری داشتند اما بپذیریم که با دست خالی هر چه هم که ایده خلاقانه داشته باشیم قادر به خلق آثار بزرگ نخواهیم بود.

وی ظرفیت هنرمندان استان را بسیار بالاتر از حد تصور دانست و با بیان اینکه در حوزه عکس آثار استاد حسن غفاری و استاد اسحاق آقایی و دیگر عکاسان چیره دست استان بی‌نظیر هستند افزود: از خرد جمعی هنرمندان نامی هیچ استفاده‌ای نکرده‌ایم در حالی که هر یک از آن‌ها به تنهایی نعمت و برکتی برای استان هستند و چرا نباید مدیریت های فرهنگی را به دست چنین افرادی بسپاریم.

وی با یادی از هنرمند فقید استان مرحوم حسین پناهی گفت: حسین پناهی به عرصه هنر استان عزت بخشید اما اگر همین حسین پناهی متعلق به استان و خطه‌ای دیگر بود از نام و یاد و هنر و قلم و شعر و کتاب به جای مانده از او برای جهت دهی به مسیر هنرمندان آینده استان بیشتر و بهتر استفاده می‌شد.

روشنفکر به وضعیت زیرساخت‌های هنری و فرهنگی استان گریزی زد و گفت: متاسفم که بیشتر پروژه‌های بزرگ در شهر یاسوج که میراث به جای مانده از گذشته بوده به سرانجام رسیدند و برای همه پول بود به غیر از مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری شهر یاسوج و این هم نمونه‌ای از مظلومیت و ظلم به عرصه فرهنگ و هنر استان است.

وی به سایر رشته‌های هنری در استان و یاسوج اشاره کرد که در صورت حمایت در کشور الگو و نمونه خواهند بود و در ادامه گفت: تجسمی استان و خطاطی استان هم از جمله رشته‌های هنری هستند که در صورت توجه بیشتر هنرمندان این رشته‌ها قادر به معجزه‌گری در عرصه هنر خواهند بود همچنان که استاد فرزانه و فرهیخته زنده‌یاد امرالله حسینی آبروی هنر استان بود و امروز در شهر و دیارمان حسینی‌های زیادی هستند که مظلومانه و غریبانه در کنج عزلت بوده و توجهی به آن‌ها نمی‌شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات خاطرنشان کرد: با همه توان در خدمت حوزه فرهنگ و هنر خواهم بود چرا که خود نیز یک فرهنگی بوده و دغدغه فرهنگ و هنر دارم و قطعا در برنامه‌های خود هنرمندان را عزیز و بزرگ خواهم پنداشت و از توان آن‌ها در جایگاه‌های تخصصی بیشتر از همیشه استفاده خواهد شد و معتقدم که عرصه هنر را نباید به سیاسیون سپرد بلکه هنرمندان خود بهتر از سایر اقشار به حوزه کاری خود واقفند.

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ هنر هنرمندان انتخابات مجلس روشنفکر خبرگزاری فارس کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات رشته های هنری سوء استفاده فرهنگ و هنر حسین پناهی هنر استان عرصه هنر رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات

نمایشگاه کتاب و آثار خطاطان و نقاشان در تاسیسات ولایت هرات با ۳ هزار جلد کتاب و ۱۵۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شده افتتاح شد.

شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه بین جوانان و همچنین تشویق نویسندگان و خوش‌نویسان عنوان کرده و گفت تاریخ فرهنگ بشریت با علم و خط گره خورده است.

والی هرات گفت اکثریت هنرمندان نویسندگان، خط‌نویسان و نقاشان از جمله محروم‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.

شیخ اسلام جار از مردم و تجار خواست برای حمایت از آثار هنری هنرمندان اثرهای شان‌را خریداری نموده و به خانه هایشان نمایش بگذارند.

همچنان والی هرات می‌گوید استفاده از شبکه‌های اجتماعی جوانان را از مطالعه و تحقیق بازداشته و ضررهای دینی و دنیایی را برای آنان به همراه داشته است.

ناصر شهاب، رئیس اتحادیه کتاب فروشان در هرات از این اقدام مسئولان استقبال نمود. او گفت که تقریبا سه هزار جلد کتاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

برخی از فرهنگیان با نگرانی از کم‌رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی خواهان توجه مسئولان محلی در امر فرهنگ‌سازی و ارزش‌ گذاری بیشتر به آثار نویسندگان و هنرمندان شدند.

از سویی هم الحاج حیات الله مهاجر معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان ، از تلاش‌ها برای حمایت از نویسندگان و خوشنویسان سخن زده و هرات را به عنوان مرکز فرهنگی افغانستان یاد کرده و گفت این ولایت تاریخ غنی از فرهنگ و هنر را دارا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس