Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تولیت آستان قدس رضوی در دیدار رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی بر آمادگی این آستان مقدس برای تقویت همکاری‌های مشترک به منظور طراحی و اجرای پروژه‌های علمی و فرهنگی تأکید کرد. تاریخ انتشار: 15:27 - 25 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۳۴۲

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، ضمن تقدیر از اقدامات و عملکرد جهاد دانشگاهی، این نهاد را از رویش‌های مبارک انقلاب اسلامی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند پشتوانه علمی خوبی برای آستان قدس رضوی در پیشبرد اهداف خود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اعلام آمادگی آستان قدس رضوی به منظور تقویت همکاری‌ها و مشارکت در طراحی و اجرای پروژه‌های علمی و فرهنگی با جهاد دانشگاهی، تعالی سطح خدمت‌رسانی به زائران و ارتقای سطح علمی، فرهنگی و معنوی زائران بارگاه منور امام رضا (ع) را از اولویت‌های این آستان مقدس معرفی و ابراز کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نتایج و خروجی‌های مؤثر این همکاری‌ها به صورت روشن و آشکار در عرصه‌های مختلف باشیم.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه آخرین خبرها از آستان قدس رضوی اینجا کلیک کنید

حجت الاسلام والمسلمین مروی اظهار کرد: گسترش و نظام‌مند نمودن روابط علمی و پژوهشی با مراکز دانشگاهی، تمرکز به رویکرد علمی و معنوی دور از سلیقه محوری در طراحی و اجرای برنامه‌ها، کاهش تصدی‌گری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و نخبگانی در جهت رفع نیاز‌های آستان قدس از رویکرد‌های این نهاد دینی و فرهنگی می‌باشد.

گفتنی است، در این دیدار که با حضور معاونین جهاد دانشگاهی و مدیران علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی انجام شد، دکتر حمیدرضا طیبی گزارشی از عملکرد، فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده جهاد دانشگاهی ارائه و در ادامه پیرامون بستر‌های همکاری مشترک میان آستان قدس رضوی و جهاد دانشگاهی بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا آستان قدس رضوی مشهد مقدس تقویت همکاری ها آستان قدس رضوی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا در نشست خانه گفتگوی دانشگاه تهران اظهار کرد: درست است که علم با بخشنامه پیش نمی‌رود، هر چند که در جای خودش به بخشنامه هم نیاز دارد، باید نسبت فرهنگ با علم را تعریف کرد، باید مشخص کنیم که تاریخ و فرهنگ علم را چه می‌دانیم و از چه سطحی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: ما در دوران معاصر گرفتار بحران خودآگاهی هستیم، نزاع‌ها و اختلافات مستمر در جریان‌های مختلف داشتیم و شاید کمتر اتفاقی در جهان اسلام بوده که وارد ایران نشده باشد، ایران همواره محل تضارب اندیشه‌ها بوده است.

حجت الاسلام پارسانیا ادامه داد: لازم است به برخی از سوالات پاسخ دهیم، نسبت علم و عقل به لحاظ تاریخی چیست، پاسخ به این سوال هویت ما را شکل می‌دهد، علم چیست؟ تقسیم‌بندی علوم چگونه است؟ علوم انسانی چیست؟ آیا رشته فلسفه باید در دانشکده‌های ادبیات باشد؟ آیا علوم انسانی در مقابل علوم طبیعی است؟ علوم انسانی موضوعی است که با اراده انسان ایجاد می‌شود، اینها تأملات جدی است.

وی گفت: این چهل سال تجربه‌ای از غفلت‌ها و تلاش‌ها برای خودآگاهی بوده است، وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد، ایجاد علوم تاریخی خودمان را از منظر تاریخ تفکر مورد توجه قرار دادیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: با این حال اجازه ندادیم که مشخص شود علم در تاریخ ما به چه معناست و گفتگوی بین معانی و مفاهیم ایجاد شود. بنیادهای معرفتی ما با ابعاد اقتصادی سیاسی اجتماعی تناسب دارد اما باید ربط آنها را با محیط علمی جستجو کنیم، با ربط اجتماعی انقلاب اسلامی نقطه عطف ایجاد کردیم اما متاسفانه اینکه چه مقدار در بازگشت به مفاهیم معنوی و تقسیم بندی علوم درست عمل کردیم، مشخص نیست.

کد خبر 6091165

دیگر خبرها

  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن