Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معصومه حکیمیان در نشست تخصصی به مناسبت روز زن با عنوان نقش‌آفرینی زنان در گام دوم انقلاب بر مبنای فرهنگ و سبک فاطمی که امروز شنبه ۲۶ بهمن‌ماه 98 در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: در قرن بیست‌ویکم اجرای سبک زندگی فاطمی در کشور و جهان اسلام لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر مرزهای جعرافیایی مانع صدور محصولات و تفکرات فرهنگی نیست که این موضوع حسن‌ها و اشکالاتی دارد.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور عنوان کرد: جوامع شرقی، زن را گوشه‌نشین و فارغ از هرگونه فعالیت اجتماعی می‌خواهند که این فکر افراطی باعث نفود تفکرات غربی در جوامع اسلامی شده است.

وی اضافه کرد: نگاه ابزاری به زن توسط کشورهای غربی انجام می‌شود. ابزار جنسی نیز بزرگترین سیاست غرب برای استفاده از زنان است.

حکیمیان افزود: اسلام با هر دو نگاه یاد شده مخالف است و زن را تمدن‌ساز و پرورش‌دهنده نسل اسلامی و انقلابی می‌داند‌.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «نگاه اسلام به زن، نه شرقی و غربی است و زنان معماران ایران جدید هستند.»

زنان باید به شناسایی مکتب و زندگی حضرت فاطمه (س) بپردازند

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) الگوی زنان در اسلام است و اگر زنان مسلمان، ایشان را الگوی خود قرار دهند قطعاً با حفظ عفاف یکه‌تاز در تمامی عرصه‌ها در دنیا خواهند بود‌.

وی ادامه داد: در حال حاضر زنان باید از فاطمه‌ستایی عبور کنند و به شناسایی مکتب و زندگی ایشان بپردازند و تنها برای‌شان اشک نریزند.

به گفته حکیمیان؛ غرب در سال‌های اخیر تلاش زیادی کرده زنان ایرانی را در اسارت نشان دهد و اقدام به تهاجم فرهنگی کند و متأسفانه تا حدودی موفق بوده است.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: استادان و مبلغان، چهره مناسبی از حصرت زهرا (س) برای جوانان ترسبم نمی‌کنند و تنها ایشان را محصور بین در و دیوار و فرزندآور معرفی می‌کنند، در حالی که باید سبک زندگی و ساده‌زیستی حضرت زهرا (س) برای بانوان و دانشجویان در کلاس‌های درس تبیین شود.

حکیمیان افزود: نسل جوان با فرهنگ شهادت و الگوهای اسلام نظیر حضرت زهرا (س) بیگانه شده که تقصیر بر گردن استادان و فعالان فرهنگی کشور است.

معاون فرهنگی جامعه بسیج زنان کشور بیان کرد: اندیشمندان و علمای مسلمان و غیر مسلمان زیادی بودند که با مطالعه زندگی حضرت زهرا (س) مرید ایشان شدند؛ پس مطالعه زندگی و سیره ائمه برای تک‌تک افراد ضروری است.

وی ادامه داد: مادران امروز باید رفتار با کودکان و تربیت فرزندان را از احادیث مرتبط با حضرت زهرا (س) فرا بگیرند؛ زیرا ایشان در روانشناسی کودک بی‌نظیر بودند.

حکیمیان بیان کرد: کتاب «خاطر نازک گل» نوشته حجت‌الاسلام حسین سیدی زندگی حضرت زهرا (س) را به‌صورت صحیح و کامل مورد مطالعه قرار داده و در واقع حاصل فاطمه‌پژوهی در این کتاب خلاصه شده است.

این فعال حوزه زنان خاطر نشان کرد: تقویت حس خوشبختی و امید باید در کشور انجام شود و با انتشار آمار طلاق نباید جوانان را نسبت به ازدواج دلسرد کرد.

وی عنوان کرد: جنگ نرم داشته‌های فرهنگی و اخلاقی بشریت را رو به نابودی می‌برد و ترویج فساد اخلاقی، نگاه ابزاری و جنسی به زن نیز از زیرشاخه‌های جنگ نرم مد نظر غرب و آمریکا علیه اسلام و ایران است.

حکیمیان گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تمامی سخرانی‌های خود بر حفظ و تحکیم وحدت و همدلی بین مردم تأکید داشتند و استادان وظیفه دارند هنر وحدت را به جوانان یاد دهند، هر چند متأسفانه هنر نفاق را به جوانان یاد داده‌ایم.

این کارشناس حوزه زنان بیان کرد: برای پیاده‌سازی سبک زندگی فاطمی در کشور و جهان اسلام باید خلوص نیت داشت و از تفرقه بین زنان تحت عنوان باحجاب و بی‌حجاب پرهیز کرد.

وی افزود: نسل بانوان انقلابی و مسلمان توسط شبکه‌های صهیونیست در خطر بوده و سال‌هاست غرب برای نابودی عفاف زن ایرانی در حال برنامه‌ریزی است.

حکیمیان در پایان گفت: در حال حاضر جنگ اعتقادی در دنیا علیه ایران به راه افتاده است. ایران در جنگ نظامی و اقتصادی در گام اول انقلاب سربلند بیرون آمد؛ اما در گام دوم انقلاب درگیر جنگ اعتقادی و اخلاقی هستیم که قطعاً روز به روز بیشتر خواهد شد. سبک فاطمی تنها راه و رمز پیروزی در جنگ اعتقادی عرب علیه ایران و اسلام است.

انتهای پیام/

300 / 168 معصومه حکیمیان روز زن گام دوم انقلاب حضرت زهرا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روز زن گام دوم انقلاب حضرت زهرا جوانان یاد گام دوم انقلاب جنگ اعتقادی حال حاضر زندگی حضرت سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، گفت: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، گفت: کار ویژه بانوان با رویکرد اسلامی در قم نیازمند رویکردهای ویژه محتوایی است.

او با اشاره به اینکه فلسفه، اخلاق و فقه سه زاویه دید هستند که در عمق دانش تحول آفرین می‌شوند، مطرح کرد: این سه زاویه دید با شعار محقق نخواهند شد بلکه باید در لایه‌های عملیاتی به آن توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، عنوان کرد: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: علت این اتفاق این بود که شیخ بهایی بر فقه و معارف الهی مسلط و در علوم روز نیز صاحب نظر بودند و امروز باید به پرورش چنین افرادی توجه داشته باشیم.

 

آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی

 

اعرافی با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، خاطرنشان کرد: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موضوع زن الگوهایی در جامعه خلق کرده است، تصریح کرد: دشمن از این موضوعات آگاهی دارد ولی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف این دستاوردها را نادیده بگیرد.

اعرافی با اشاره به اینکه منطق زن مسلمان پیشتاز موفق در عرصه‌های گوناگون و متعهد به ارزش‌های الهی الگوی مدنظر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این الگو باید ساخته شده و در متن تمام کارها قرار بگیرد.

او با بیان اینکه باید دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور ویژه به این موضوع بپردازد، ابراز کرد: ارتباط دانشگاه با جامعه الزهرا(س) باید موجب نقش آفرینی‌های مشترک شود.

اعرافی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید بنیه علمی قوی داشته باشد، بیان کرد: بعد بین المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان یک محور مهم در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه البته در درجه نخست باید دانش فنی لازم در این دانشگاه تولید شود، اظهار کرد: در عصری قرار داریم که دشمنان از بسیاری از اقدامات خود ناامید شده و کارزار فرهنگی سنگینی را به وجود آورده‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه حضور اثرگذار در این کارزار فرهنگی است، مطرح کرد: جامعه خوبی داریم و اگر حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کنند، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • مسابقات آزاد تپانچه جوانان؛ تمدن بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند