Web Analytics Made Easy - Statcounter

پمپئو با صدور بیانیه‌ای که امروز(شنبه ۲۶ بهمن‌ماه) در روزنامه الجمهوریه لبنان منتشر شد، «فعالیت‌های حزب‌الله لبنان را غیرقانونی و تروریستی و در جهت منافع خاص آن و منافع ایران دانسته» و مدعی شده که حزب‌الله توجهی به منافع ملت لبنان ندارد.

این ادعاهای تکراری پمپئو در حالی است که فعالیت‌های حزب‌الله لبنان بر مبارزه با دشمنان ملت‌های منطقه و لبنان به‌ویژه تروریست‌های تکفیری و صهیونیستی متمرکز بوده و در دولت و مجلس به عنوان یک حزب سیاسی حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین «افراد مرتبط به حزب‌الله را به مشارکت در ترور رفیق حریری» متهم کرده و تحویل آنها به دادگاه بین‌المللی رسیدگی‌کننده به پرونده ترور حریری را خواستار شده است.
او بر حمایت آمریکا از دادگاه بین‌المللی رسیدگی‌کننده به ترور رفیق حریری تاکید کرده است.
رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان در جریان انفجاری در سال ۲۰۰۵ میلادی در بیروت به همراه ۲۱ تن دیگر کشته شد.

طرح تاسیس دادگاه بین‌المللی رفیق حریری در ماه مه(اردیبهشت-خرداد) سال ۲۰۰۷ میلادی براساس درخواست « فؤاد سنیوره » نخست‌وزیر وقت لبنان در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.
سنیوره در آن زمان در اقدامی یک‌جانبه و بدون مشورت با اعضای کابینه دولت متشکل از گروه‌های ۸ و ۱۴ مارس لبنان، موافقت خود را با طرح تاسیس دادگاه بین‌المللی به شورای امنیت اعلام کرد.

این اقدام خودسرانه سنیوره با اعتراض‌های گسترده جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در لبنان بویژه گروه ۸ مارس روبه رو شد و بیشتر وزیران وابسته به این گروه در اعتراض، دولت را ترک کردند.
ناظران معتقدند، هدف از تصویب طرح تشکیل دادگاه بین‌المللی حریری که با حمایت کامل جریان ۱۴ مارس، غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفت، ضربه زدن به محور مقاومت ضد صهیونیستی بوده است.

دادگاه بین‌المللی حریری در نخستین مرحله شروع کار خود، ضمن تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی به ریاست « میلیس »، در حکمی، چهار فرمانده ارشد امنیتی لبنان شامل « مصطفی حمدان » رئیس گارد ریاست جمهوری، « حمیل سید » رئیس دایره امنیت عمومی لبنان، « علی الحاج » مدیر دایره امنیت داخلی لبنان و « ریمون عازار » مدیر بخش اطلاعات نظامی ارتش را بدون در اختیار داشتن اسناد و مدارک کافی و قانونی و با جعل مدارک، به دست داشتن در ترور رفیق حریری متهم و آنها را به چهارسال زندان محکوم کرد.
این افراد در ۳۰ اوت(شهریور) سال ۲۰۰۵ میلادی بازداشت و بعدها بی‌گناهی آنها اثبات و آزاد شدند.

دادگاه بین‌المللی حریری در ادامه تحقیقات خود این بار سوریه را به دست داشتن به ترور متهم کرد اما هنگامی که از جمع‌آوری اسناد و مدارک علیه این کشور عاجز ماند از اجرای تصمیم خود ناامید شد اما بلافاصله در ۱۷ اوت(شهریور) ۲۰۱۱، دادگاه بین‌المللی با صدور کیفرخواستی، انگشت اتهام خود را بدون در اختیار داشتن اسناد و مدارک قانونی به سوی چهار عضو حزب‌الله شامل « سلیم جمیل عیاش »، « مصطفی بدرالدین »، « حسن عنیسی » و « حسن صبرا » نشانه گرفت و مدعی شد این افراد در عملیات ترور رفیق حریری دست داشته‌اند.

حزب‌الله در واکنش به صدور این کیفرخواست، با صدور بیانیه‌ای، با اعلام اینکه کار دادگاه بین‌المللی حریری از مسیر اصلی خود خارج شده است، این دادگاه را صرفا سیاسی و دست‌پخت رژیم صهیونیستی برای نابودی مقاومت معرفی کرد.
طبق اساسنامه این دادگاه، ۴۹ درصد از اعتبار مالی دادگاه باید توسط لبنان و بقیه توسط کشورهای دیگر تأمین شود.
لبنان با وجود مشکلات عدیده سیاسی، اقتصادی و امنیتی، سهم خود را از تأمین اعتبار مالی دادگاه که سالی نزدیک به ۳۰ میلیون دلار می‌شود، پرداخته است.
دادگاه بین‌المللی لبنان دارای ۳۰۰ کارمند از ۶۱ کشور جهان است.
2023

برچسب‌ها لبنان حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی مایک پمپئو لبنان حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی مایک پمپئو ترور رفیق حریری رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان اسناد و مدارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که یک مقر فرماندهی ارتش رژیم اشغالگر اسرائیلی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان صبح امروز در اولین بیانیه خود درباره عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن یک مقر فرماندهی ارتش دشمن خبر داد.

در بیانیه حزب‌الله به این منظور آمده است که در حمایت از مردم استوار فلسطین و نیز مقاومت شجاع و شریف آن و در پاسخ به تجاوز دشمن اشغالگر علیه منطقه بقاع، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت 9 صبح امروز دوشنبه مقر فرماندهی لشکر جولان (210) ارتش دشمن در پایگاه نفح را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.

شلیک 70 راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریهتخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب‌اللهحزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفتمقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا

 

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها/ گنبدآهنین هدف قرار گرفت
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • ماجرای ترور پیشکسوت معروف کشتی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر چه بود؟ | ویدئو
  • فیلم/ ماجرای ترور محمدرضا طالقانی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • ماجرای ترور محمدرضا طالقانی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر
  • (ویدیو) ماجرای ترور محمدرضا طالقانی در سالگرد ۱۱ سپتامبر
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • حزب‌الله لبنان شهرک اسرائیلی کریات‌شمونا را موشک‌باران کرد