Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» با حضور سید عباس صالحی «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم»، حجج اسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی»، احمد واعظی «رئیس این دفتر و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی»، نصرالله لطفی «قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» و مسئولان کشوری و استانی و دیگر اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، صالحی در تبیین ترکیب جمهوریت با اسلامیت، قدرت با عطوفت و تمدن سازی در انقلاب اسلامی و توجه رهبری در بیانیه گام دوم به آن گفت: انقلاب اسلامی دارای شعارهای ابدی و نه کوتاه مدت است.

وی گفت: در سطح روانشناختی موتور پیشران ما امید است که به تعبیری رهبر معظم انقلاب کلید همه قفل‌ها است و اگر می‌خواهیم اتفاقاتی بیافتد، هر قدر بر ناامیدی بیافزاییم، این مسیر دست نیافتنی تر یا دیرتر دست یافتنی می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که موتور پیشران منابع انسانی از نگاه رهبری به جوانان سوق داده می‌شود، خاطرنشان کرد: نه فقط در حوزه کارگزاری و مدیران، بلکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، در حوزه دانشوران و فعالان نیز باید جوان گرایی جدی گرفته شود.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ثنائی «دبیر همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» از انتشار آثار ارسالی به دبیرخانه این همایش در شش جلد خبر داد و اظهار داشت: این شش جلد حاصل انتشار ۷۶ مقاله پذیرفته شده است.

وی با اشاره به این که از میان صدها مقاله‌ای که ارسال شد، حدود ۷۶ مقاله به چاپ رسیده است، افزود: از بین کمیسیون‌های مصوب تخصصی در شورای علمی همایش، حدود ۳۰ نشست علمی و پژوهشی در زمینه ابعاد این بیانیه برگزار شد که متن آنها پیاده شده است.

دبیر همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» تصریح کرد: امروز با افتخار می‌گوئیم خروجی علمی این همایش در شش کتاب منتشر شده و رونمایی می‌شود و با برنامه‌ای که معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی انجام دادند، یک مسابقه مجازی با هدف آشنایی نسل جوان با بیانیه گام دوم اتفاق افتاد که بعد از فراخوان اعلام شده، ۴۶۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند و از این تعداد، بیش از ۹ هزار نفر به سوالات پاسخ صحیح دادند.

در آئین اختتامیه این همایش، حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» اظهار کرد: در ارتباط با گام دوم انقلاب این همایش یکی از جامع‌ترین کارهایی است که تا کنون انجام شده است.

وی گفت: هدف نهایی گام دوم رسیدن به تمدن نوین اسلامی و روش راهبردی که ایشان انتخاب کرده اند که با روش‌های متداول ریاضی تفاوت دارد، چراکه ایشان بر اساس نگاه به مطلوب، به تدوین راهبردهای هفت گانه اقدام کرده اند که همگی آنها دانش بنیان و فرهنگ مبنا است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ما قطعاً نمونه رهبری رهبر معظم انقلاب را در جهان امروز نداریم، ایشان حکیم است یعنی کسی که بد و خوب را تشخیص داده و می‌تواند افق آینده را ترسیم کند بنابراین به این بیانیه باید به عنوان یک متن الهی و تجربه سال‌ها حکمت ورزی نگاه کنیم.

در مراسم افتتاحیه، از مجموعه شش جلدی «بیانیه گام دوم انقلاب» که شامل مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در بیش از ۳۵۰۰ صفحه تدوین شده است، رونمایی شد.

از دیگر برنامه‌های این همایش، برپایی ۴ کمیسیون تخصصی و ارائه ۳۳ مقاله از سوی شرکت کنندگان در این همایش بود که در آئین اختتامیه این همایش، گزارش هر کمیسیون از سوی رؤسای کمیسیون‌ها ارائه گردید.

در حاشیه این همایش، کتبی از جمله «مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» نوشته محسن قرائتی و «عصر جدید (خوانشی از مفاهیم و راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب)» اثر سید محمدمهدی میرباقری و «بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران با استناد به آیات قرآن مجید» با تخفیف ویژه عرضه شد.

کد خبر 4853421

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی ایران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انقلاب اسلامی ایران قاسم سلیمانی گام دوم انقلاب نشست علمی کنفرانس بین المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تمدن نوین اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی معرفی کتاب دهه فجر مجمع عالی حکمت اسلامی سردار سلیمانی تمدن اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رهبر معظم انقلاب تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی برگزار شد همایش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این‌همایش که در تالار شهدای ارتش برگزار شد حجت‌الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی اصلی‌ترین وظیفه شورا‌ها را خدمت به مردم دانست و‌گفت:این فرصتی که خدای متعال برای اعضای شورا‌ها فراهم کرده، باید چنان استفاده شود که شورا‌ها بتوانند در پیشگاه خدا پاسخگو باشند.
حجت الاسلام حجت قاسم خانی افزود: از این مسوولیتی که بر عهده شما گذاشته شده تا می‌توانید برای گره گشایی از مشکلات حوزه مسوولیت خود استفاده کنید و هرچه در توان دارید در این راستا به کار ببرید.
پاشایی مدیرکل امور شورا‌های اسلامی استاندار‌ی آذربایجان غربی در این همایش گفت: در سال گذشته در مجموع ۷۱۲ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به حساب دهیاری‌های استان واریز شد‌که نسبت به دوسال قبل افزایش ۴ برابربیشتر بوده است .
وی افزود:در این‌مدت ۸۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های شهرستان پرداخت شده است.
پاشایی افزود: در روستا‌های استان ۶ هزار۵۰۰ نفر عضو نهاد‌های مردمی شورا‌ها هستند.
علی نژاد فرماندار شهرستان خوی هم در این همایش گفت: شورا از ارکان مردم سالاری دینی و نماد خدمت به مردم است.
صادق نژاد رئیس شورای اسلامی شهر ستان خوی هم در این همایش از عضویت بیش از ۲۶۰ نفر در شورا‌های اسلامی شهر و روستای شهرستان خوی خبر داد وگفت: تشکیل کمیته ویژه سرمایه‌گذاری با هدف حمایت از توسعه زیر ساخت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف در اولویت برنامه‌های شورای اسلامی شهرستان قرار دارد.
در پایان این همایش با اهدای لوح از ۵۹ نفر از سور‌های اسلامی موفق و‌فعال شهرستان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی