Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:29:18 GMT

ایران؛ روزنامه همه مردم است نَه فقط یک جناح سیاسی‌

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۸۵۱۹

ایران؛ روزنامه همه مردم است نَه فقط یک جناح سیاسی‌

مهدی شفیعی عصر شنبه درمراسم جشنواره انتخاب آثار برتر موسسه مطبوعاتی ایران، با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)  و گرامیداشت روز مادر و زن ،گفت: امروز که اینجا ایستاده‌ام، بر درختی ۲۵ ساله تکیه زده‌ام که شاخ‌وبرگ‌هایش چنان بالنده شده که چندین نسل روزنامه‌نگاران کشور در سایه‌سار آن زیسته‌اند.

وی افزود: ربع قرن پیش نهال نوپایی بود و امروز نهادی قدرتمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربع قرن پیش روزنامه بود و امروز تبدیل به موسسه فرهنگی-مطبوعاتی شده است و چه خردمندانه نامی چنین فاخر بر آن نهادند: «ایران»؛ نامی که نشان از دیرپایی دارد و ماندگاری و راز همین نام است که آن را در طی این ربع قرن بر تارک مطبوعات ایران زنده و مانا نگاه داشته و هنوز ربع قرن‌های دیگری در پیش دارد که با وجود تغییرات موسمی و تحولات موضوعی، همچنان موضوعیت خود را به رخ بکشد. روزنامه‌ای که پیام دارد و یک ابزارش کاغذ است و ابزار دیگرش صدا و تصویر؛ از عالم واقع تا دنیای مجاز در اهتزاز است و به چند زبان در سخن است؛ از فارسی تا عربی و انگلیسی و بریل. از روزنامه ایران تا ایران ورزشی و از ایران آنلاین و ایران چند رسانه‌ای تا مجلات ایران ماه و ایران جمعه.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران اظهار داشت: اینجا که من ایستاده‌ام، تکیه بر بنای مستحکمی دارم که اسلافم از هر سلک و سیاق سیاسی، خشتی بر آن افزودند تا شد این نهاد تنومند رسانه‌ای که آغاز ورودش به بیست‌وششمین سال انتشار را با حضور شما فرهیختگان جشن بگیرد؛ آن هم در روز مبارک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و درحالی که نخستین جشنواره آثار برگزیده روزنامه ایران برگزار می‌شود.

شفیعی یادآور شد: ما تقارن این جشن‌ها و جشنواره را به فال نیک می‌گیریم و خرسندیم که در این سال‌ها موسسه متکی بر تلاش زنان فرزانه و مردان فرهیخته‌ای بوده که ایران را چون فرزند خود نگهداری کردند و حال این جوان برومند شده و قدردان تمام آمدگان و رفتگانی است که زیر این سقف از اهدای مهمترین داشته خود که عمر شریفشان بود و دانسته خود که سواد مطبوعاتی‌شان بود دریغ نکردند و چون یک خانواده ولو با تفاوت نسلی و تکثر سیاسی، از ایران نگاهبانی و نگاهداری کردند.

این فعال رسانه ای تاکید کرد: آری اینجا ایران است؛ نمونه کوچکی از ایران بزرگ که حافظ چند صدایی است؛ قطره‌ای از دریای خروشان ایران که محل تلاقی رودهای متعدد است و این رودها از سرچشمه فضیلت و معرفت می‌خروشند و در عمق آگاهی و آزادی می‌جوشند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران در عین حال تصریح کرد: ایران به مثابه بلندگوی دولت نیست بلکه تریبون دولت – ملت است؛ مجرایی است برای انتقال پیام‌ها از دولت به ملت و بالعکس و تلاش ما بر این استوار است که صدای همه هموطنانمان باشیم؛ فارغ از دین و مذهب و نژاد و زبان و قومیت و تعلقات سیاسی و فکری‌شان. ما روزنامه همه مردمیم و نه فقط تریبون یک جناح سیاسی.

وی افزود: ما ایران را روزنامه همه هموطنان می‌دانیم و خود را متعهد به پاسداشت تمام ارزش‌های مذهبی و ملی که ایران را در طول اعصار و قرون چنین جاویدان نگاه داشته است.

شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود ، گفت: اما بهانه دیگری که امروز در خدمت شما بزرگواران هستیم، تاسیس استودیوی چند رسانه‌ای ایران است؛ این به معنای بهره‌مندی از ظرفیت‌های تکنولوژی جدید ایجاد شده در سال‌های اخیر برای استفاده از آن و گسترش فعالیت‌ها و ماموریت‌های اصلی موسسه یعنی فعالیت رسانه‌ای در عصر جدید است.

به گفته وی، استفاده از این ظرفیت‌های جدید را فراتر از یک مساله معمول در هر نهادی معنی می‌کنیم. آن را در چارچوب مفهوم کارآمدی قرار می‌دهیم که توجه و عمل به آن از ضروریات این روزهای ماست. چه بسیار ناکارآمدی‌ها، از دست دادن فرصت‌ها و زمان‌های طلایی در هر عرصه‌ای با عناوین متفاوت توسط افراد و نهادهای مختلف که انجام نشده و به توسعه کشور لطمه نزده است. این آن چیزی است که برای من و اکثر همکارانم به عنوان کسانی که دوران کودکی و نوجوانی خود را پس از انقلاب سپری کرده‌اند در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران ادامه داد: با چنین نظر و چشم‌اندازی و همزمان با گام دوم انقلاب، به ربع قرن دوم و دهه‌های متوالی و متمادی بالندگی روزنامه ایران پای می‌گذاریم؛ با این ایمان که در کوران حوادث این صدا محفوظ و در میان اهالی رسانه این جریده محترم  مصون از تندروی‌ها و تندگویی‌ها. مغرور به ربع قرن استقرار و استمرارش خواهد ماند.

آغاز بکار استودیوی «ایران»

پیش از این مراسم استودیوی «ایران» در آغاز بیست و ششمین سالروز روزنامه ایران و ربع قرن فعالیت موسسه فرهنگ و مطبوعاتی ایران به منظور فعالیت جدی و موثر در حوزه چندرسانه‌ای و برنامه‌سازی تلویزیونی امروز فعالیت خود را با حضور معاون اول رییس جمهوری آغاز کرد.

استودیوی چند رسانه‌ای ایران با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های تکنولوژی جدید ایجاد شده در سال‌های اخیر و گسترش فعالیت‌ها و ماموریت‌های اصلی موسسه یعنی فعالیت رسانه‌ای در عصر جدید راه اندازی شده است.

تقدیر از آثار برتر ایران


امروز و در آغاز بیست و پنجمین سالروز روزنامه ایران جشنواره برگزیدگان آثار برتر روزنامه ایران از ۴۰ تن از خبرنگاران، گزارشگران، طراحان و عکاسان برتر روزنامه ایران تقدیر و تندیس ویژه، لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه، مهدی شفیعی مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و جمعی از مدیران و مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و موسسه مطبوعاتی ایران نیز در این مراسم حضور داشتند.

برچسب‌ها سید ضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا روزنامه ایران سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا روزنامه ایران سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران اسحاق جهانگیری عباس موسوی سید ضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا روزنامه ایران سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران روزنامه ایران چند رسانه ای روزنامه همه روزنامه ای آثار برتر ربع قرن سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،   رضا کارگر  در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌های خوزستان در محل فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز گفت: در دولت سیزدهم به فعالیت‌های فرهنگی در فضای فرودگاه‌های کشور بسیار اهمیت داده شده است.

وی با اشاره به اهمیت انجام فعالیت‌های فرهنگی در فرودگاه‌های کشور افزود: بر همین اساس تلاش شده تا در مناسبت‌های مختلف با اقدامات فرهنگی فضاسازی‌های مناسبی در فرودگاه‌های کشور انجام شود.

دبیر شورای فرهنگی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فرودگاه‌ها پیشانی معرفی هر شهر و استان هستند اظهار کرد: در همین راستا تلاش شده تا در فرودگاه‌ها بیش از پیش با اقدامات فرهنگی آثار تاریخی و فرهنگی هر شهر و استان به مسافران معرفی شود.

دبیر شورای فرهنگی و رییس روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز امسال مقرر شده در هر فرودگاه میز گردشگری دایر شود.

کارگر افزود: وزیر راه و شهرسازی بر معرفی هر استان در فرودگاه‌ها که محل تردد مسافران از مناطق مختلف داخلی و خارجی هستند تاکید دارد.

وی گفت: توسعه ناوگان هوایی کشور در حال انجام است، اما به دلیل مشکلات تحریم‌ها این توسعه به کندی انجام می‌شود.

دبیر شورای فرهنگی و رییس روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: رسانه‌ها زبان و نماینده مردم هستند و در دولت سیزدهم تلاش بر این است که ارتباط با رسانه‌ها تنگاتنگ باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست