Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارافرین با اشاره به آمارهایی که مسئولان اقتصادی ارائه کرده اند گفت: 85 درصد از منابع کشور فقط در اختیار 130 نفر است بنابراین بانک ها باید مطالبات خود را از این 130 نفر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا مجید حسینی یک کارآفرین ملی با حضور در میزگرد بررسی ربا در سیستم بانکداری ایران که در خبرگزاری آنا برگزار شد گفت: من به عنوان تولید کننده و درد کشیده می دانم که مشکل سیستم بانکی ایران کجا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 40 سال است یک رویکرد غلط را داشته ایم و این رویه باید اصلاح شود گفت:در گام دوم انقلاب باید این رویه اصلاح شود اما واقعاباید بخواهیم تا این رویه اصلاح شود نه اینکه ظاهرش را درست کنیم ولی باطن همان چیزی است که تا امروز بوده است.

*سیستم بانکی اصلاح شود مشکل معیشت برطرف خواهد شد

وی با اشاره به اینکه مردم امروز مشکل معیشتی دارند و از نبود شغل در جامعه گلمند هستند  ادامه داد: اگر مشکل سیستم بانکی کشور برطرف شود کارافرینان زیادی هستند که میتوانند از بانک تسهیلات گیرند و چرخه اقتصاد را به حرکت درآورند اما اگر این سیستم معیوب باشد کارخانه ها تعطیل می شود و به تبع امار بیکاری نیز افزایش خواهد یافت.

حسینی با تاکید به اینکه بانکها وظیفه دارند برای دادن تسهیلات طرح ها را بررسی کنند تا هم خودش در این طرح منتفع شود و هم طرف مقابل  تصریح کرد:اما متاسفانه  بانکها به گونه ای رفتار می کنند که فقط خودش منتفع می شود و همواره طرف مقابل زیان کار است.

*85درصد از منابع کشور در اختیار 130 نفر

به گفته حسینی اگر بانک ها امکان نظارت و بررسی طرح ها را ندارند آن را اجرا نکنند زیرا در حال حاضر 85 درصد از منابع کل کشور در اختیار 130 نفر است یعنی از نظر حسابرسی فقط 10 یا 15 درصد از کارافرینان هستند که نتوانستند بدهی خود را بدهند و بانک ها باید از این موضوع چشم پوشی کند در صورتی که در حال حاضر بانک پای خودرا روی گردن همین 10 یا 15 درصد قرارداده است.

این کارافرین ادامه داد: یکی از مشکلات امروز سیستم بانکداری ایران موضوع بنگاه داری است در صورتیکه رهبر انقلاب بارها اعلام کرده اند وظیفه بانک ها بنگاه داری نیست؛ یکی دیگر از کارهایی که بانک ها انجام می دهند و با ان زندگی می کنند خلق پول است که این خلق پول اقتصاد ایران را به تنگنا رسانده است.

وی با اشاره به اینکه موضوعات فقهی باید در شورای فقهی بانک مرکزی مورد ازیابی شود گفتک اما بالاخره ما درک و شعور داریم و میدانیم انچه که در سیستم بانکداری اتفاق می افتد ربوی است  من همین حالا حاضرم با هر استاد دانشگاهی مناظره کنم و بگویم که آنچه در سیستم بانکی ایران می گذرد ربوی است اما اصلاح کننده ای وجود ندارد.

حسینی ادامه دادک ما نمی خواهیم ظواهر قوانین را اسلامیزه کنیم و بطن قوانین با مشکل مواجه باشد این کار ما را به هدف نمی رساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انکاری که بانک ها هم اکنون انجام می دهند نتیجه اش تورم است و اثر این تورم را من و شمایی که در این قرارداد دخیل نیستیم هم احساس می کنیم که عملا جفا به قشر کارمند و کارگر است که سبد معیشتش هر روز کوچک می شود.

انتهای پیام/ 

 

منبع: آنا

کلیدواژه: بانک ربا بانکداری اختیار 130 نفر درصد از منابع سیستم بانکی اصلاح شود بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شدند و یک اتفاق بزرگ در تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی درباره بدهی‌های گذشته این دو باشگاه به بانک شهر، بانکی که سهام‌دار ۳۰ درصد از سهام پرسپولیس است صحبت کرد.

به نقل از ورزش سه او در ابتدا درباره این بدهی گفت: مانده بدهی باشگاه پرسپولیس به بانک شهر حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال هم ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارد که این جدای وجه التزام است که من از آن صرف نظر می‌کنم و عدد حدودی را در اینجا ابراز می‌کنم. هر دو باشگاه ۲.۵ میلیون یورو بابت بحث تسویه مطالبات با بازیکنان و کادری قبلی بدهی دارند. از زمان خصوصی سازی، چون سازمان مکلف کرد که فقط با یک بانک کار شود، بانک شهر این کار را کرد. من بدهی به نظام بانکی را عرض کردم.

او همچنین خاطرنشان کرد: ما آن موقع برای اینکه می‌دانستیم باشگاه‌ها درآمد ارزی ندارند، شخص وزیر ورزش و اقتصاد با تضمین این دو عزیز این وام را پرداخت کردیم و این مطالبه باید از دولت پیگیری شود و در سال بعد این را پیگیری می‌کنیم تا از طریق ذی حساب وزارت بتوانیم این مصوبه را دنبال می‌کنیم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899490

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند